do 12 miesięcy dostępności limitu
czyli okresu, w którym można składać zlecenia udzielenia gwarancji
czyli okresu, w którym można składać zlecenia udzielenia gwarancji
gwarancje wystawiane w formie
limitu lub transakcji jednorazowej
limitu lub transakcji jednorazowej
prowizja przyjazna dla Zleceniodawcy
- pobierana w sposób ustalony indywidualnie
- pobierana w sposób ustalony indywidualnie
do 36 miesięcy
okresu obowiązywania
okresu obowiązywania
Dlaczego warto skorzystać z gwarancji w Alior Banku?
Gwarancja to zobowiązanie, podjęte przez Alior Bank na Twoje zlecenie, do wypłacenia Beneficjentowi określonej kwoty, o ile Ty jako Zleceniodawca nie wywiążesz się ze swoich zobowiązań umownych. Wypłaty z gwarancji dokonujemy po przedłożeniu przez Beneficjenta żądania zapłaty zgodnie z treścią gwarancji.
Jakie gwarancje oferujemy?
Gwarancja to zobowiązanie, podjęte przez Alior Bank na Twoje zlecenie, do wypłacenia Beneficjentowi określonej kwoty, o ile Ty jako Zleceniodawca nie wywiążesz się ze swoich zobowiązań umownych. Wypłaty z gwarancji dokonujemy po przedłożeniu przez Beneficjenta żądania zapłaty zgodnie z treścią gwarancji.
Jakie gwarancje oferujemy?
- płatności
- przetargowe
- przetargowe (dotyczące zamówień publicznych)
- zwrotu zaliczki
- dobrego wykonania umowy najmu
- należytego wykonania umowy
- rękojmi za wady i gwarancji jakości
- o inne gwarancje zapytaj Bankiera
Szczególny sposób wystawiania gwarancji: e-gwarancje
Potrzebujesz szybko dostarczyć gwarancje bankowe kontrahentowi? Mamy dla Ciebie rozwiązanie: e-gwarancje!
Co to jest e-gwarancja?
E-gwarancja to gwarancja bankowa wystawiona w formie elektronicznej (plik PDF), podpisana bezpiecznym podpisem kwalifikowanym przez dwóch pełnomocników Banku. Zgodnie z przepisami prawa e-gwarancja jest traktowana na równi z gwarancją bankową w formie papierowej.
Zalety e-gwarancji:
Jak Twój Kontrahent/Beneficjent może sprawdzić autentyczność e-gwarancji?
Potrzebujesz szybko dostarczyć gwarancje bankowe kontrahentowi? Mamy dla Ciebie rozwiązanie: e-gwarancje!
Co to jest e-gwarancja?
E-gwarancja to gwarancja bankowa wystawiona w formie elektronicznej (plik PDF), podpisana bezpiecznym podpisem kwalifikowanym przez dwóch pełnomocników Banku. Zgodnie z przepisami prawa e-gwarancja jest traktowana na równi z gwarancją bankową w formie papierowej.
Zalety e-gwarancji:
- Bezpieczeństwo - gwarancja wystawiona w PDF i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym zapewnia autentyczność oraz wyklucza możliwość dokonania zmian w dokumencie.
- Krótszy czas dostarczenia gwarancji - ekspresowe dostarczenie udzielonej gwarancji na wskazany adres e-mail Zleceniodawcy (celem przekazania Beneficjentowi) lub bezpośrednio do Beneficjenta
- Zamiana papieru na wersję elektroniczną - możliwość archiwizowania gwarancji w elektronicznym archiwum
- Zamiana podpisów manualnych na podpisy elektroniczne - prosta i bezpieczna weryfikacja podpisów elektronicznych. Kwalifikowanym dostawcą usług zaufania wydającym certyfikaty podpisu elektronicznego jest Krajowa Izba Rozliczeniowa (aplikacja Szafir)
- W pierwszej kolejności należy potwierdzić z Beneficjentem, że akceptuje formę udzielenia gwarancji w formie elektronicznej (e-gwarancja) oraz ustalić sposób dostarczenia gwarancji.
- W Zleceniu udzielenia gwarancji jako formę wystawienia gwarancji należy wybrać opcję e-gwarancja.
Jak Twój Kontrahent/Beneficjent może sprawdzić autentyczność e-gwarancji?
- bezpośrednio w pliku z e-gwarancją, którą otrzyma z Alior Banku lub od Zleceniodawcy w formacie sig-sig.pdf (pobierz instrukcję)
- w aplikacji Szafir - do pobrania na stronie KIR (pobierz instrukcję)
- za pośrednictwem swojego banku, który wyśle komunikat SWIFT na adres ALBPPLPW z prośbą o potwierdzenie autentyczności e-gwarancji
Jak uzyskać gwarancję?
Spotkaj się z Bankierem – dowiedz się więcej o gwarancjach
2
Złóż wniosek
o udzielenie gwarancji
o udzielenie gwarancji
3
Poczekaj na decyzję kredytową
Produkty towarzyszące
Dodatkowe informacje
Opłaty i prowizje
Tabela opłat i prowizji bankowych dla klientów biznesowych nieprowadzących ksiąg rachunkowych
Plik w formacie PDF (rozmiar: 1021 KB)Tabela opłat i prowizji bankowych dla klientów biznesowych prowadzących księgi rachunkowe
Plik w formacie PDF (rozmiar: 1 MB)Pytania i odpowiedzi
W umowie o limit na produkty o charakterze gwarancyjnym pojawiają się następujące określenia: Pierwszy dzień Okresu Wykorzystania, Ostatni dzień Okresu Wykorzystania, Dzień Ostatecznej Spłaty. Co one oznaczają?
Pierwszy dzień Okresu Wykorzystania to dzień, OD którego Klient może składać Zlecenia w ramach Umowy. Ostatni dzień Okresu Wykorzystania to dzień, DO którego Klient może składać Zlecenia w ramach Umowy. Dzień Ostatecznej Spłaty to dzień, poza który nie mogą wykraczać terminy ważności gwarancji.
Na jaki okres Bank wystawia gwarancje?
Poszczególne gwarancje – zarówno w ramach limitu, jak i w formie jednorazowych transakcji – mogą być wystawiane na okres nie dłuższy niż 36 miesięcy
Jakie warunki dodatkowe musi spełnić Klient, aby mógł skorzystać z gwarancji bankowych?
Podstawowymi wymaganiami, których spełnienie niezbędne jest do uzyskania gwarancji są:
- posiadanie w Banku rachunku bieżącego w PLN lub złożenie zobowiązania do jego założenia przed podpisaniem umowy gwarancji lub umowy o limit na gwarancje;
W jaki sposób Bank nalicza i jak pobiera opłaty z tytułu udzielenia gwarancji?
Prowizja pobierana jest w okresach miesięcznych, kwartalnych, półrocznych lub rocznych, lub z góry za cały okres ważności gwarancji (liczony od dnia wystawienia do terminu ważności gwarancji), dla każdego z wyżej zdefiniowanych okresów prowizja będzie pobierana odpowiednio z góry za: każdy rozpoczęty: miesiąc, kwartał, pół roku, rok lub za rzeczywistą liczbę dni ważności gwarancji w danym okresie i naliczana od kwoty gwarancji aktualnej, na dzień pobrania prowizji.
Nota prawna
Bank uzależnia decyzję o udzieleniu gwarancji bankowej od zdolności kredytowej firmy.
Bank uzależnia decyzję o udzieleniu gwarancji bankowej od zdolności kredytowej firmy.