Zarząd Alior Banku
Artur Chołody (członek rady nadzorczej delegowany do pełnienia czynności wiceprezesa zarządu banku kierującego pracami zarządu banku)
Jest doktorem nauk ekonomicznych, absolwentem prawa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu pozytywnym egzaminem, uzyskując tytuł radcy prawnego. Absolwent studiów podyplomowych MBA ZZL Franklin University Ohio / WSB Poznań, absolwent studiów podyplomowych z zakresu Psychologii Zarządzania, Zarządzania Organizacją Pozarządową, Przedsiębiorczości Internetowej oraz Metodologii Nauk Ekonomicznych.
Od blisko 20 lat wspólnik Wielkopolskiej Grupy Prawniczej sp.k., specjalizującej się w zamówieniach publicznych oraz obsłudze firm ubiegających się o międzynarodowe kontrakty publiczne. Członek zarządów firm z branży przemysłowej, przeprowadził skutecznie restrukturyzację Fabryki Narzędzi Specjalnych spółka z o.o. tworząc podwaliny pod budowę polskiej grupy kapitałowej w branży narzędziowej.
Artur Chołody w radach nadzorczych zasiada od ok. 5 lat. Sprawował nadzór nad podmiotami publicznymi, pełnił funkcje m.in. wiceprzewodniczącego rady nadzorczej Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych sp. z o.o. w Poznaniu oraz przewodniczącego rady nadzorczej Zakładu Energetyki Cieplnej sp. z o.o. w Ostrzeszowie.
Artur Chołody spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Jest doktorem nauk ekonomicznych, absolwentem prawa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu pozytywnym egzaminem, uzyskując tytuł radcy prawnego. Absolwent studiów podyplomowych MBA ZZL Franklin University Ohio / WSB Poznań, absolwent studiów podyplomowych z zakresu Psychologii Zarządzania, Zarządzania Organizacją Pozarządową, Przedsiębiorczości Internetowej oraz Metodologii Nauk Ekonomicznych.
Od blisko 20 lat wspólnik Wielkopolskiej Grupy Prawniczej sp.k., specjalizującej się w zamówieniach publicznych oraz obsłudze firm ubiegających się o międzynarodowe kontrakty publiczne. Członek zarządów firm z branży przemysłowej, przeprowadził skutecznie restrukturyzację Fabryki Narzędzi Specjalnych spółka z o.o. tworząc podwaliny pod budowę polskiej grupy kapitałowej w branży narzędziowej.
Artur Chołody w radach nadzorczych zasiada od ok. 5 lat. Sprawował nadzór nad podmiotami publicznymi, pełnił funkcje m.in. wiceprzewodniczącego rady nadzorczej Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych sp. z o.o. w Poznaniu oraz przewodniczącego rady nadzorczej Zakładu Energetyki Cieplnej sp. z o.o. w Ostrzeszowie.
Artur Chołody spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Radomir Gibała (wiceprezes zarządu)
Członek zarządu Alior Banku od czerwca 2021 roku. Odpowiada za obszar finansów banku, relacje inwestorskie oraz nadzór nad spółkami zależnymi. Ekonomista i doświadczony menedżer, ma blisko 20-letnie doświadczenie zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Jego praktyka obejmuje realizację projektów dla sektora finansowego oraz usług profesjonalnych z zakresu opracowywania i wdrażania strategii biznesowych oraz przygotowania i kontroli planów finansowych.
Przed dołączeniem do Alior Banku, Radomir Gibała związany był z Baker McKenzie, gdzie w latach 2012 – 2021 jako członek komitetu zarządczego był odpowiedzialny za doradztwo strategiczne, poprawę efektywności finansowej oraz za rozwój współpracy z instytucjami finansowymi.
W latach 2005 – 2012 pracował w Ernst & Young, gdzie jako menadżer był odpowiedzialny za doradztwo dla podmiotów z sektora usług finansowych. Wcześniej związany był z Bankiem BPH, gdzie zarządzał projektami w obszarze bankowości korporacyjnej.
Radomir Gibała ukończył finanse i rachunkowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studia doktoranckie w zakresie nauk ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent programów menedżerskich IESE Business School oraz INSEAD.
Radomir Gibała spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Członek zarządu Alior Banku od czerwca 2021 roku. Odpowiada za obszar finansów banku, relacje inwestorskie oraz nadzór nad spółkami zależnymi. Ekonomista i doświadczony menedżer, ma blisko 20-letnie doświadczenie zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Jego praktyka obejmuje realizację projektów dla sektora finansowego oraz usług profesjonalnych z zakresu opracowywania i wdrażania strategii biznesowych oraz przygotowania i kontroli planów finansowych.
Przed dołączeniem do Alior Banku, Radomir Gibała związany był z Baker McKenzie, gdzie w latach 2012 – 2021 jako członek komitetu zarządczego był odpowiedzialny za doradztwo strategiczne, poprawę efektywności finansowej oraz za rozwój współpracy z instytucjami finansowymi.
W latach 2005 – 2012 pracował w Ernst & Young, gdzie jako menadżer był odpowiedzialny za doradztwo dla podmiotów z sektora usług finansowych. Wcześniej związany był z Bankiem BPH, gdzie zarządzał projektami w obszarze bankowości korporacyjnej.
Radomir Gibała ukończył finanse i rachunkowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studia doktoranckie w zakresie nauk ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent programów menedżerskich IESE Business School oraz INSEAD.
Radomir Gibała spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Tomasz Miklas (wiceprezes zarządu)
Związany z Alior Bankiem od 2008 roku, na stanowisko wiceprezesa zarządu awansował w październiku 2022 roku. Wcześniej pełnił szereg funkcji kierowniczych w obszarze zarządzania ryzykiem kredytowym, operacyjnym, płynności oraz rynkowym. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu strategicznych projektów, w tym z zakresu transformacji organizacji pracy, fuzji, wdrażania nowych produktów i procesów.
Od 2021 roku, przed dołączeniem do zarządu, sprawował funkcję dyrektora Departamentu Ryzyka Kredytowego w Alior Banku. Był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym dla klientów indywidualnych, mikroprzedsiębiorstw, klientów biznesowych oraz nadzór nad polityką kredytową spółki zależnej Alior Leasing.
Ponadto, przewodniczył Komitetowi Ryzyka Kredytowego i Inicjatyw Biznesowych oraz był członkiem Komitetu Kredytowego, Komitetu Ryzyka Operacyjnego, Komitetu Ryzyka Modeli oraz Komitetu Rozwoju Banku.
W latach 2017-2021 był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym w segmentach biznesowych, w tym dla mikroprzedsiębiorstw i klientów biznesowych. W latach 2013-2017 koncentrował się na zarządzaniu ryzykiem kredytowym produktów dla klientów indywidualnych.
Tomasz Miklas jest absolwentem Informatyki i Ekonometrii na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z Zarządzania Ryzykiem w Instytucjach Finansowych w Szkole Głównej Handlowej.
Tomasz Miklas spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Związany z Alior Bankiem od 2008 roku, na stanowisko wiceprezesa zarządu awansował w październiku 2022 roku. Wcześniej pełnił szereg funkcji kierowniczych w obszarze zarządzania ryzykiem kredytowym, operacyjnym, płynności oraz rynkowym. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu strategicznych projektów, w tym z zakresu transformacji organizacji pracy, fuzji, wdrażania nowych produktów i procesów.
Od 2021 roku, przed dołączeniem do zarządu, sprawował funkcję dyrektora Departamentu Ryzyka Kredytowego w Alior Banku. Był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym dla klientów indywidualnych, mikroprzedsiębiorstw, klientów biznesowych oraz nadzór nad polityką kredytową spółki zależnej Alior Leasing.
Ponadto, przewodniczył Komitetowi Ryzyka Kredytowego i Inicjatyw Biznesowych oraz był członkiem Komitetu Kredytowego, Komitetu Ryzyka Operacyjnego, Komitetu Ryzyka Modeli oraz Komitetu Rozwoju Banku.
W latach 2017-2021 był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym w segmentach biznesowych, w tym dla mikroprzedsiębiorstw i klientów biznesowych. W latach 2013-2017 koncentrował się na zarządzaniu ryzykiem kredytowym produktów dla klientów indywidualnych.
Tomasz Miklas jest absolwentem Informatyki i Ekonometrii na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z Zarządzania Ryzykiem w Instytucjach Finansowych w Szkole Głównej Handlowej.
Tomasz Miklas spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).