Trudności ze spłatą zobowiązań
Pomoc w spłacie
Zobacz jakie mamy formy pomocy, oraz jak możesz o nie zawnioskować.
Restrukturyzacja
W ramach restrukturyzacji możesz zawnioskować, abyśmy:
- czasowo zawiesili spłatę Twoich rat. W tym przypadku czas, na jaki będziemy mogli Ci zaproponować zwieszenie spłaty rat jest uzależniony:
- od Twojej sytuacji finansowej i
- maksymalnego okresu kredytowania, który proponujemy w Twoim produkcie.
- czasowo zmniejszyli wysokość obecnej raty,
- wydłużyli okres kredytowania i zmniejszyli wysokość obecnej raty,
- zamienili kredyt odnawialny (LOR, karta kredytowa) na kredyt płatny w ratach.
Jeśli kredyt masz wraz z innymi osobami (współkredytobiorcami) wniosek o restrukturyzację możesz złożyć Ty lub inny dowolny współkredytobiorca. Natomiast, gdy wydamy pozytywną decyzję, aneks do umowy kredytu musi zostać podpisany przez wszystkich kredytobiorców.
Jak możesz złożyć wniosek?
Wniosek o restrukturyzację możesz złożyć:
- elektronicznie – w bankowości internetowej logując się na stronie https://login.aliorbank.pl/
- telefonicznie – pod numerem 19 502 lub +48 12 370 70 00 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora)
- osobiście w naszej dowolnej placówce, w godzinach jej otwarcia (sprawdź mapę oddziałów) – w tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość
- korespondencyjnie – na nasz adres (skorzystaj z tego wzoru):
ul. Łopuszańska 38D,
02-232 Warszawa
Wakacje Kredytowe - zawieszenie spłaty kredytu
- masz kredyt lub pożyczkę (inną niż kredyt hipoteczny) w rozumieniu:
- ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim lub
- art. 69 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawa bankowego,
- od 13 marca 2020 r. nie masz pracy ani innego źródła dochodu.
Na Twój wniosek możemy bezpłatnie zawiesić wykonanie umowy na maksymalnie 3 miesiące. Jeśli spełniasz kryteria do przyznania Ci tego wsparcia, umowę zawiesimy w chwili, gdy otrzymamy Twój wniosek.
Jeśli kredyt masz wraz z innymi osobami (współkredytobiorcami) wniosek o to wsparcie możesz złożyć Ty lub inny dowolny współkredytobiorca.
Jak możesz złożyć wniosek? .
Wniosek ten możesz złożyć:
- elektronicznie na adres: zawieszenie@alior.pl – skorzystaj z tego wzoru
- osobiście w oddziale, w godzinach otwarcia (sprawdź mapę oddziałów) – w tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość
Pomoc w spłacie Kredyty mieszkaniowe
Wakacje kredytowe 2024 r.
O tę formę pomocy możesz zawnioskować, jeśli:
- Masz u nas kredyt hipoteczny (w rozumieniu ustawy z dnia 23 marca 2017 r. o kredycie hipotecznym oraz nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami) w złotych polskich.
- Kredyt ten nie jest indeksowany ani denominowany do innej waluty,
- kredyt ten został przez Ciebie przeznaczony na zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych,
- umowę o ten kredyt zawarliśmy z Tobą przed 1 lipca 2022 r.,
- wartość udzielonego kredytu hipotecznego nie przekracza kwoty 1 200 000 zł,
- spełniasz co najmniej jeden z dwóch warunków:
- średnia arytmetyczna wartości wskaźnika raty do dochodu (RdH) z ostatnich trzech miesięcy przekracza 30%,
- na dzień złożenia wniosku posiadasz na utrzymaniu co najmniej troje dzieci.
Jeśli kredyt masz wraz z innymi osobami (współkredytobiorcami) wniosek o to wsparcie możesz złożyć Ty lub inny dowolny współkredytobiorca.
Jak złożyć wniosek?
Wniosek o wakacje kredytowe możesz złożyć:
- elektronicznie:
- w bankowości internetowej Alior Online, do której możesz się zalogować na stronie: „Bankowość” ➔ zakładka „Moje sprawy” ➔ „Dyspozycje, opinie i potwierdzenia” ➔ Złóż nowy wniosek
- na adres: wakacje.hipoteki@alior.pl – w formie skanu (akceptujemy formaty pdf, jpg i jpeg) skorzystaj z tego wzoru,
- osobiście w oddziale, w godzinach otwarcia (nie zrobisz tego w placówce partnerskiej) - w tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość.
Więcej informacji o wakacjach kredytowych (Wakacjach Hipotecznych) znajdziesz na naszej tutaj.
Fundusz Wsparcia kredytobiorców (dalej: FWK)
- masz kredyt przeznaczony w całości lub w części na cel mieszkaniowy i jesteś w trudnej sytuacji finansowej, oraz
- Ty lub jeden z Twoich współkredytobiorców w dniu złożenia wniosku o wsparcie ma status osoby bezrobotnej, lub
- miesięczne koszty obsługi kredytu przekraczają 50% miesięcznych dochodów, lub
- miesięczny dochód Twojego gospodarstwa domowego, pomniejszony o miesięczne koszty obsługi kredytu mieszkaniowego, nie przekracza:
- 1552 zł – jeśli masz jednoosobowe gospodarstwo,
- 1200 zł na każdą osobę, jeśli masz gospodarstwo wieloosobowe.
- dofinansowanie spłaty rat kredytu,
- pożyczkę na spłatę zadłużenia, które pozostało po sprzedaży nieruchomości.
- wsparcie wypłacimy maksymalnie przez 36 miesięcy,
- miesięczna kwota wsparcia, którą wypłacimy nie przekroczy 2 000 zł,
- wniosek możesz złożyć bezpłatnie,
- po dwuletnim okresie karencji spłacasz otrzymane wsparcie w 144 równych, nieoprocentowanych miesięcznych ratach, jeżeli pierwsze 100 rat spłacisz bez opóźnień, to pozostałe 44 zostaną umorzone.
Jeśli kredyt masz wraz z innymi osobami (współkredytobiorcami) wniosek o to wsparcie możesz złożyć Ty lub inny dowolny współkredytobiorca. Natomiast umowa musi zostać podpisana przez wszystkich kredytobiorców
Jak złożyć wniosek?
Wniosek o FWK możesz złożyć:
- elektronicznie:
- w bankowość internetowej Alior Online, do której możesz się zalogować na stronie,
- na adres FWK.alior@alior.pl – skorzystaj z tego wzoru,
- osobiście w oddziale, w godzinach otwarcia (sprawdź mapę oddziałów) – w tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość
Więcej informacji o FWK znajdziesz na naszej stronie.
Sprzedaż nieruchomości
- wypełnić dokumenty,
- załatwić niezbędne formalności,
- otrzymać rynkową cenę.
Jeśli kwota, którą otrzymasz ze sprzedaży nieruchomości będzie niższa niż Twoje zadłużenie, możesz złożyć wniosek o rozłożenie brakującej kwoty na raty i warunkowe umorzenie odsetek.
Jeśli masz pytania w sprawie:
- umowy, która nie została wypowiedziana i spłacasz zobowiązanie na bieżąco – przyjdź do naszego oddziału, w godzinach jego otwarcia (sprawdź mapę oddziałów)
- umowy z zaległościami, która została wypowiedziana lub jest na etapie postępowania sądowego lub egzekucji komorniczej. Skontaktuj się z nami:
- poprzez formularz – oddzwonimy do Ciebie.
Możesz też skierować zapytanie listownie na adres:
Alior Bank S.A.
ul. Łopuszańska 38D
02-232 Warszawa
Ugoda
Szczegóły
Jak możesz zawnioskować o ugodę?
Skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem:
- + 48 58 77 88 900 – jeśli jesteś klientem indywidualnym
- + 48 58 77 88 901 – jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą.
Ważne!
Gdy zawrzemy z Tobą ugodę, zatrzymamy działania windykacyjne co ograniczy dodatkowe koszty sądowo - egzekucyjne.
Dodatkowe informacje
Co jeszcze dla ciebie przygotowaliśmy
- Możesz przelewać do nas swoje wynagrodzenie. Szczegółowe informacje znajdziesz na naszej stronie: Przelewaj wynagrodzenie - zyskuj przywileje w Alior Banku.
- Możesz złożyć wniosek o zmianę terminu płatności raty.
- Możesz ustawić automatyczne spłaty rat z Twojego rachunku.
- Możesz uzyskać pomoc w utworzeniu polecenia zapłaty lub zlecenia stałego jeżeli masz rachunek w innym banku.
Jak się z nami skontaktować
- Jeśli zalegasz ze spłatą, a my nie wypowiedzieliśmy Twojej umowy - zadzwoń do nas pod numer +48 12 370 70 04. Jesteśmy dostępni od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 18:00 (opłata za połączenie jest zgodna z taryfą operatora).
- Jeśli wypowiedzieliśmy Twoją umowę lub Twoja sprawa jest w sądzie albo u komornika – zadzwoń do nas pod jeden z numerów:
- +48 58 77 88 900 – jeśli jesteś klientem indywidualnym,
- +48 58 77 88 901 – jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą.
- Wypełnij formularz kontaktowy, nasz pracownik skontaktuje się z Tobą.
Formy windykacji, które stosujemy
Windykacja polubowna
Co jest naszym celem
- Chcemy ustalić z Tobą dogodny terminu spłaty zaległości.
- Chcemy pomoc Ci w sytuacji, gdy masz problemy finansowe.
- Chcemy wyjaśnić Ci jak możesz uniknąć dodatkowych kosztów związanych z ewentualnym dalszym postępowaniem windykacyjnym.
- Chcemy poinformować Cię o niedopłacie.
- Chcemy przypomnieć Ci terminy spłaty, które wcześniej ustaliliśmy.
- porozmawiamy z Tobą, aby ustalić najlepsze dla obu stron wyjście z sytuacji,
- poinformujemy Cię o dostępnych formach pomocy.
Nasi pracownicy będą mieli:
- identyfikator ze zdjęciem i logiem Alior Banku oraz
- pełnomocnictwo do wykonywania czynności windykacyjnych w imieniu i na rzecz Alior Banku.
Windykacja po wypowiedzeniu umowy
- nie dotrzymasz jej warunków,
- nie uregulujesz zaległości pomimo naszych wezwań do zapłaty,
- oświadczysz nieprawdę np. w zaświadczeniu o swoich dochodach.
Umowę uznamy za rozwiązaną w dniu, w którym upłynie okres jej wypowiedzenia, tj. 30 dni. Od kolejnego dnia po rozwiązaniu umowy, harmonogram spłat kredytu już nie obowiązuje, a my wyznaczymy Ci termin spłaty całego zobowiązania. Jeśli nie spłacisz go w wyznaczonym przez nas terminie możemy skierować sprawę do sądu, a następnie do komornika. Te działania wygenerują dla Ciebie dodatkowe koszty.
Jeśli wypowiedzieliśmy Ci umowę, a Ty chcesz się z nami porozumieć, zadzwoń do nas pod numer:
- + 48 58 77 88 900 – jeśli jesteś klientem indywidualnym,
- + 48 58 77 88 901 – jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą. Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 16:00 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).
Jeśli chcesz, aby w Twoim imieniu rozmawiała z nami inna osoba, dostarcz nam pełnomocnictwo. Jego wzór znajdziesz tutaj. Pełnomocnictwo możesz nam dostarczyć:
- osobiście w oddziale, w godzinach otwarcia (sprawdź mapę oddziałów) – w tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość
- korespondencyjnie – na adres:
ul. Łopuszańska 38 D
02-232 Warszawa
Może to być też pełnomocnictwo notarialne lub pełnomocnictwo z podpisem notarialnie poświadczonym. W tych przypadkach w treści pełnomocnictwa umieść jego zakres i informację, że zwalniasz nas z tajemnicy bankowej.
Postępowanie sądowe i egzekucyjne
Skierowanie sprawy do Sądu.
Jeśli nie spłacisz zobowiązania, gdy wypowiemy Ci umowę lub gdy otrzymasz przedsądowe wezwanie do zapłaty – możemy skierować sprawę na drogę postępowania sądowego.
Gdy Twoją sprawę skierujemy na drogę postepowania sądowego poniesiesz dodatkowe koszty, np. opłaty sądowe od pozwu, koszty zastępstwa procesowego, koszty pełnomocnictw, koszty zaliczek na opinię biegłych itp.
Wysokość tych kosztów zależy od wysokości Twojego zobowiązania i jest uregulowana w przepisach prawa. Mogą one wynosić:
- koszty opłat od pozwu wynoszą od 30 zł do 200 000 zł
- koszty zastępstwa procesowego od 60 zł do 7 200 zł.
Postępowanie egzekucyjne
Gdy otrzymamy z sądu prawomocny tytuł wykonawczy, możemy skierować Twoją sprawę do komornika sądowego w celu wszczęcia egzekucji. Będzie wiązało się to dla Ciebie z dodatkowymi kosztami – opłatami związanymi z przebiegiem postępowania, wydatkami na koszty korespondencji, wynagrodzenia biegłych itp.
Ugoda
Nawet jeśli wypowiedzieliśmy Ci umowę kredytu, a nie masz pieniędzy na jednorazową spłatę całego zadłużenia, możesz zawnioskować o ugodę.Jak możesz zawnioskować o ugodę?
Skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem:
- +48 58 77 88 900 – jeśli jesteś klientem indywidualnym
- +48 58 77 88 901 – jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą. Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 16:00 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).
Gdy zawrzemy z Tobą ugodę, zatrzyma ona nasze dalsze działania windykacyjne i ograniczy dodatkowe koszty sądowo - egzekucyjne.
Obsługa spraw po śmierci Klienta
Jeśli jesteś spadkobiercą i chcesz otrzymać informacje o zobowiązaniach zmarłej osoby dostarcz nam:
- Akt zgonu i Akt Poświadczenia Dziedziczenia lub,
- Postanowienie o nabyciu spadku.
Dokumenty te możesz nam dostarczyć:
- osobiście w oddziale, w godzinach otwarcia (sprawdź mapę oddziałów) – w tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość
- korespondencyjnie – na adres: Alior Bank SA, ul. Łopuszańska 38 D, 02-232 Warszawa.
Firmy windykacyjne
- wysyłać Ci SMS-y, maile i listy,
- kontaktować się z Tobą telefonicznie,
- kontaktować się Tobą osobiście, podczas wizyty terenowej.
Gdy Twoją sprawę przekażemy firmie windykacyjnej numer Twojej umowy i numer konta do spłat pozostaje bez zmian. Z pracownikiem firmy windykacyjnej możesz uzgodnić spłatę swoich zobowiązań, oraz zapytać go o dostępne formy pomocy.
W tabeli poniżej znajdziesz listę firm windykacyjnych, z którymi współpracujemy:
Nazwa firmy windykacyjnej | Adres | Numer telefonu |
---|---|---|
CREDITEXPRESS Inkasso | Ul. Racławicka 2-4/P.IX 53-146 Wrocław | 71 776 64 65 |
Kancelaria Prawna Lebek i Wspólnicy | Ul. Fabryczna 6 53-609 Wrocław | 71 750 70 00 |
Koksztys Kancelaria Prawa Gospodarczego | Ul. Objazdowa 50 54-513 Wrocław | 71 78 66 375 |
SAF | Ul. Lenartowicza 188 41-216 Sosnowiec | 32 368 30 00 |
Alektum | Ul. Kilińskiego 30 50-264 Wrocław | 71 722 68 80 |
RK Legal; | Plac Konesera 10a 03-736 Warszawa | 22 250 87 05 |
Intrum | Ul. Czesława Miłosza 13 50-304 Wrocław | 71 711 66 66 |
Kancelaria Prawnicza Maciej Panfil i Partnerzy | Al. Jerozolimskie 123a 02-017 Warszawa | 22 489 34 02 |
LEXUS Kancelaria Prawna | Ul. Słubicka 18 53-615 Wrocław | 71 374 74 06 71 374 73 57 71 374 74 40 |
KACZMARSKI INKASSO | Ul. Danuty Siedzikówny 12 51-214 Wrocław | 71 785 00 01 |
Podstawa prawna
Czasową obsługę Twojej umowy możemy zlecić zewnętrznej firmie windykacyjnej na podstawie art. 6a. ust.1 pkt. 1 lit. I ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (Dz. U. nr 140 poz. 939 ze zmianami).
Często zadawane pytania sprawdź
Czy po wypowiedzeniu umowy mogę zawrzeć z bankiem ugodę?
- + 48 58 77 88 900 – jeśli jesteś klientem indywidualnym
- + 48 58 77 88 901 – jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą.
Gdzie mam odesłać podpisaną ugodę?
Alior Bank SA
ul. Łopuszańska 38 D
02-232 Warszawa
Czy w moim imieniu z bankiem może rozmawiać inna osoba?
Jego wzór znajdziesz tutaj.Pełnomocnictwo możesz nam dostarczyć:
- osobiście w oddziale, w godzinach otwarcia (sprawdź mapę placówek banku) – w tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość,
- korespondencyjnie – na adres:
ul. Łopuszańska 38 D
02-232 Warszawa
Może to być też pełnomocnictwo notarialne lub pełnomocnictwo z podpisem notarialnie poświadczonym. W tych przypadkach w treści pełnomocnictwa umieść jego zakres i informację, że zwalniasz nas z tajemnicy bankowej.
Jakie dokumenty muszę dostarczyć do banku, aby otrzymać informacje o zobowiązaniach zmarłej osoby?
- Akt zgonu i Akt Poświadczenia Dziedziczenia lub,
- Postanowienie o nabyciu spadku.
- osobiście w oddziale, w godzinach otwarcia (sprawdź mapę placówek banku) – w tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość
- korespondencyjnie – na adres:
ul. Łopuszańska 38 D
02-232 Warszawa.
Udzielimy Tobie szczegółowych informacji na temat zobowiązań zmarłej osoby kiedy otrzymamy od Ciebie wymagane dokumenty. Aby otrzymać te informacje zadzwoń do nas pod numer: +58 58 77 88 900. Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 16:00 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).
Jak mogę odzyskać pieniądze, które zostały przeze mnie wpłacone jako nadpłata?
Dyspozycję złóż na piśmie:
- osobiście – w naszym dowolnym oddziale, (sprawdź mapę placówek banku)
- korespondencyjnie – na adres:
ul. Łopuszańska 38 D
02-232 Warszawa.
Czy mogę zawrzeć ugodę z bankiem, jeśli mam komornika?
Zadzwoń do nas a my przeanalizujemy Twoją sprawę:
- + 48 58 77 88 900 – jeśli jesteś klientem indywidualnym
- + 48 58 77 88 901 – jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą.
Co mogę zrobić, gdy nie została przeze mnie spłacona kwota z ostatecznego wezwania do zapłaty przed wypowiedzeniem?
Jeśli nie dysponujesz pełną kwotą skontaktuj się z nami telefonicznie:
- + 48 58 77 88 900 – jeśli jesteś klientem indywidualnym
- + 48 58 77 88 901 – jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą.
Bank wypowiedział mi umowę, jakie będą dalsze kroki?
Jeśli nie dysponujesz pełną kwotą skontaktuj się z nami telefonicznie:
- + 48 58 77 88 900 – jeśli jesteś klientem indywidualnym
- + 48 58 77 88 901 – jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą.
Jakie są dalsze kroki po otrzymaniu przeze mnie przedsądowego wezwania do spłaty?
Jeśli nie dysponujesz pełną kwotą skontaktuj się z nami telefonicznie:
- + 48 58 77 88 900 – jeśli jesteś klientem indywidualnym
- + 48 58 77 88 901 – jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą.
Czy bank korzysta z usług zewnętrznych firm windykacyjnych?
Moja umowa została sprzedana - z kim mam się kontaktować w sprawie zaległości?
Dlaczego, gdy dzwonię do banku pracownicy pytają o moje dane?
O jaki rodzaj pomocy mogę wnioskować w banku w ramach restrukturyzacji?
- czasowo zawiesili Twoje raty,
- czasowo zmniejszyli wysokość obecnej raty,
- wydłużyli Ci okres kredytowania i zmniejszyli wysokość obecnej raty,
- zamienili kredyt odnawialny (ROR, LOR, karta kredytowa) na kredyt ratalny.
W jaki sposób mogę złożyć wniosek o restrukturyzację?
- elektronicznie – w bankowości internetowej po zalogowaniu się na stronie
- telefonicznie – pod numerem 19 502 lub +48 12 370 70 00 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora)
- osobiście w naszej dowolnej placówce, w godzinach jej otwarcia (sprawdź mapę placówek banku) – w tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość
- korespondencyjnie – na nasz adres (skorzystaj z tego wzoru):
ul. Łopuszańska 38 D
02-232 Warszawa
Jakie dane muszę wpisać we wniosku o restrukturyzację?
- imię i nazwisko,
- numer karty klienta – CIF,
- PESEL,
- numer telefonu kontaktowego,
- adres e-mail,
- adres zamieszkania,
- źródło dochodu,
- stan cywilny,
- powód złożenia wniosku.
- osobiście w naszej dowolnej placówce, w godzinach jej otwarcia (sprawdź mapę placówek banku) – w tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość,
- telefonicznie – pod numerem 19 502 lub +48 12 370 70 00 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora),
- w bankowości elektronicznej.
Jak bank przekaże mi swoją decyzję w sprawie restrukturyzacji?
Czy jak podpiszę aneks o restrukturyzację moich zobowiązań bank pobierze za to opłatę?
Jak mogę podpisać aneks/umowę o restrukturyzację moich zobowiązań?
- elektronicznie – przez platformy Autenti (aneks zostanie dostarczony na adres mailowy udostępniony w kartotece Klienta);
- osobiście w naszej dowolnej placówce, w godzinach jej otwarcia (sprawdź mapę placówek banku)
Kto musi podpisać aneks o restrukturyzację?
Kiedy bank wdroży zmiany, które wprowadza aneks/umowa?
- dokument ten podpiszą wszystkie wymagane osoby lub ich pełnomocnicy,
- spełnisz warunki, które w nim zawarliśmy.
Czy po wdrożeniu aneksu/umowy otrzymam nowy harmonogram spłat?
Gdzie znajdę informacje o klauzulach umownych, czyli warunkach, które muszę spełnić po uruchomieniu kredytu?
- znajdziesz w §10 „Umowy kredytu zabezpieczonego na nieruchomości Megahipoteka” lub §11 „Umowa Bezpiecznego Kredytu 2 procent zabezpieczonego na nieruchomości”, w części: „Dodatkowe prawa i zobowiązania Kredytobiorcy”,
- przekażemy Tobie:
- na naszej infolinii 19 502,
- w bankowości internetowej Alior Online. W tym przypadku napisz do nas w Alior Online: wybierz zakładkę „Moje sprawy” ➔ „Pytania i sugestie” ➔ „Napisz do nas” ➔ „Mam pytanie o mój kredyt hipoteczny”.
Jak mam dostarczyć dokumenty, które bank wymaga w ramach realizacji klauzul umownych?
Akt przeniesienia własności (kupna/sprzedaży) i oświadczenie o poddaniu się egzekucji (jeśli wymagaliśmy) możesz dostarczyć nam:
- osobiście do oddziału, w którym została przez Ciebie podpisana umowa kredytowa,
- korespondencyjnie na nasz adres: Alior Bank SA ul. Łopuszańska 38 D 02-232 Warszawa,
- elektronicznie na adres: monitoring.klauzule@alior.pl.
Polisy ubezpieczenia
Pierwszą polisę ubezpieczenia nieruchomości oraz ubezpieczenia na życie dostarcz nam do oddziału, w którym została podpisana Umowa Kredytu, w celu przygotowania i podpisania Umowy o przelew wierzytelności. W tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość.
Kolejną polisę ubezpieczenia nieruchomości i polisę ubezpieczenia na życie możesz przekazać nam w bankowości internetowej Alior Online, w zakładce: „Moje Sprawy” ➔ „Dyspozycje, opinie i potwierdzenia” ➔ „Rejestracja polisy ubezpieczeniowej (dot. zabezpieczenie kredytu Megahipoteka)”
Wpis hipoteki do Księgi Wieczystej
Wpis możesz przekazać nam w bankowości internetowej Alior Online w zakładce: „Moje Sprawy” ➔ „Dyspozycje, opinie i potwierdzenia” ➔ „Informacja o wypełnieniu warunków umowy związanych z wpisem hipoteki – korekta marży i zwrot odsetek”.
Pozostałe dokumenty
Pozostałe dokumenty zeskanuj i prześlij nam na adres e-mail: monitoring.klauzule@alior.pl – w tytule wiadomości podaj numer Twojej umowy. Potwierdzimy, że otrzymaliśmy Twoją wiadomość.
Jakie warunki musi spełniać polisa ubezpieczenia nieruchomości?
- była wystawiona na kwotę nie mniejszą niż kwota wskazana w umowie kredytowej – paragraf 2 (Cesja praw z polisy ubezpieczenia nieruchomości),
- zawierała zapis o cesji na rzecz Alior Banku do wymaganej kwoty,
- zawierała potwierdzenie, że została przez Ciebie opłacona składka lub pierwsza jej rata, jeżeli umowa ubezpieczenia przewiduje opłaty w ratach.
Jakie warunki musi spełniać polisa ubezpieczenia na życie?
- była wystawiona na kwotę nie mniejszą niż aktualne saldo kredytu, które masz do spłaty,
- zawierała zapis o cesji na rzecz Alior Banku oraz wskazywać Alior Bank jako uposażonego,
- obejmowała ochroną ubezpieczeniową życie ubezpieczonego,
- zawierała potwierdzenie, że została przez Ciebie opłacona składka lub składki, jeśli umowa ubezpieczenia przewiduje opłaty w ratach.
Jak mam rozliczyć się z inwestycji – co mam zrobić?
- wypełnij oświadczenie, które jest dostępne tutaj
- zrób zdjęcia prac, które zostały wykonane w finansowanej inwestycji, Oświadczenie i zdjęcia wyślij nam na adres: monitoring.klauzule@alior.pl – wiadomość zatytułuj „Rozliczenie inspekcji”.
W jaki sposób mogę złożyć wniosek o ustanowienie hipoteki do sądu?
- przez notariusza – wystarczy, że wpiszesz go w akcie notarialnym nabycia nieruchomości. Notariusz wpisze wniosek w akcie notarialnym, jeśli dostarczysz mu „Oświadczenie o ustanowieniu hipoteki” z banku. Aby otrzymać ten dokument, skontaktuj się z oddziałem, w którym została przez Ciebie podpisana umowa kredytowa.
- osobiście – w wydziale ksiąg wieczystych sądu rejonowego, który jest właściwy ze względu na lokalizację nieruchomości. Wniosek ten wraz z załącznikami przygotujemy dla Ciebie, gdy dostarczysz nam akt notarialny nabycia nieruchomości. Gdy złożysz wniosek o ustanowieni hipoteki, dostarcz nam potwierdzenie wraz z dowodem opłaty.
- Możesz to zrobić:
- elektronicznie na adres: monitoring.klauzule@alior.pl
- osobiście do naszego oddziału (sprawdź mapę placówek banku)
- Możesz to zrobić:
Jak mogę sprawdzić czy mam już ustanowioną hipotekę na rzecz Alior Banku?
Wpisz nr księgi wieczystej ➔ sprawdź w IV dziale księgi, czy jest wpis na rzecz Alior Banku. Wpis musi zawierać kwotę, rodzaj hipoteki, miejsce wpisu oraz właścicieli nieruchomości zgodnie z umową kredytową. Nie musisz dostarczać nam tego dokumentu. Wystarczy, że przekażesz nam tę informację w bankowości internetowej w zakładce: „Moje Sprawy” ➔ „Dyspozycje, opinie i potwierdzenia” ➔ „Informacja o wypełnieniu warunków umowy związanych z wpisem hipoteki – korekta marży i zwrot odsetek”.
Co zrobić, jeśli przesłaliśmy na Twoje urządzenie powiadomienie PUSH, które zawiera informację, że przydzieliliśmy Ci windykatora terenowego?
Masz problemy finansowe lub zalegasz z płatnością swoich zobowiązań?
Wypełnij formularz i poczekaj na telefon naszego pracownika, który poinformuje Cię o dostępnych formach pomocy, ustali z Tobą dogodny termin spłaty zaległości i odpowie na Twoje pytania.