Co powinna zawierać reklamacja/skarga?
Niezależnie od formy złożonej reklamacji/skargi oraz od jej treści, przeanalizujemy sprawę opisywaną przez klienta i odniesiemy się do niej.
Jednak aby reklamacja była jak najszybciej rozwiązana, pisząc ją, warto posłużyć się poniższą instrukcją. Dzięki temu bank będzie posiadał niezbędne informacje do wyjaśnienia sprawy i szybciej udzieli odpowiedzi.
W treści reklamacji warto uwzględnić następujące kwestie:
Wszystkie odpowiedzi na reklamację będą przekazywane na piśmie, niezależnie od wyboru dodatkowego kanału odpowiedzi.
Formy odpowiedzi:
Jeśli zgłoszenie dotyczy problemów z systemem bądź logowaniem, prosimy o dołączenie zrzutów ekranu z komunikatem błędu, co pozwoli na szybsze zweryfikowanie problemu.
Jednak aby reklamacja była jak najszybciej rozwiązana, pisząc ją, warto posłużyć się poniższą instrukcją. Dzięki temu bank będzie posiadał niezbędne informacje do wyjaśnienia sprawy i szybciej udzieli odpowiedzi.
W treści reklamacji warto uwzględnić następujące kwestie:
- Opis zdarzenia: powinien być możliwie jak najbardziej dokładny. Ważne jest, aby przy reklamacjach finansowych (np. transakcje, opłaty, prowizje) podać kwotę i datę wystąpienia zdarzenia. W przypadku skarg na jakość obsługi, jeżeli jest to możliwe, należy podać imię i nazwisko pracownika banku lub adres placówki banku. Natomiast w przypadku skarg na pracowników infolinii, potrzebna jest informacja o numerze telefonu, z którego było wykonywane połączenie, data i godzina rozmowy oraz imię i nazwisko konsultanta.
- Oczekiwania wobec banku: – prosimy o podanie preferowanego sposobu rozwiązania reklamacji. Celem banku jest spełnienie oczekiwania klienta w tym zakresie.
Wszystkie odpowiedzi na reklamację będą przekazywane na piśmie, niezależnie od wyboru dodatkowego kanału odpowiedzi.
Formy odpowiedzi:
- pismo
- odpowiedź w bankowości internetowej
- wiadomość SMS
- telefon
- odpowiedź ustna udzielana bezpośrednio w wybranej placówce banku.
Jeśli zgłoszenie dotyczy problemów z systemem bądź logowaniem, prosimy o dołączenie zrzutów ekranu z komunikatem błędu, co pozwoli na szybsze zweryfikowanie problemu.