Co to jest restrukturyzacja?
Restrukturyzacja, czyli pomoc klientom w przypadku trudności finansowych poprzez zmianę warunków umowy.
Wychodząc naprzeciw klientom Alior Bank daje możliwość Klientom złożenia wniosku o restrukturyzację zobowiązań.
O jaką pomoc można wnioskować:
Wniosek powinien zawierać minimum aktualne dane teleadresowe klienta, w szczególności dane identyfikacyjne: Imię, Nazwisko, CIF, PESEL, aktualny numer telefonu kontaktowego, aktualny adres zamieszkania oraz uzasadnienie złożenia wniosku.
Jeśli dane zmieniły się należy niezwłocznie zmienić je również w systemach Banku.
Wniosek o restrukturyzację zobowiązań - Segment Klienta Indywidualnego (pobierz PDF).
Zawarcie umowy restrukturyzacyjnej możliwe jest jedynie po ponownej analizie finansowej (zbadanie zdolności kredytowej) klienta i wydaniu przez bank decyzji pozytywnej.
Umowa/ aneks wchodzi w życie po podpisaniu przez wszystkich kredytobiorców.
Wdrożenie zmian wynikających z umowy / aneksu nastąpi po spełnieniu warunków w niej wymienionych.
- zawieszenie pełnej raty kapitałowo-odsetkowej;
- czasowe lub stałe zmniejszenie raty miesięcznej;
- zamiana kredytu odnawialnego (ROR, LOR, karta kredytowa) na pożyczkę gotówkową;
- ustanowienie zabezpieczenia zobowiązania hipoteką (w celu znacznego zmniejszenia rat. Podstawowe wymagania do zabezpieczenia: założenie Księgi Wieczystej, przeprowadzenie inspekcji lub przedłożenia operatu szacunkowego. O dalszych wymogach Klient jest informowany telefonicznie lub listownie).
Wniosek powinien zawierać minimum aktualne dane teleadresowe klienta, w szczególności dane identyfikacyjne: Imię, Nazwisko, CIF, PESEL, aktualny numer telefonu kontaktowego, aktualny adres zamieszkania oraz uzasadnienie złożenia wniosku.
Jeśli dane zmieniły się należy niezwłocznie zmienić je również w systemach Banku.
Wniosek o restrukturyzację zobowiązań - Segment Klienta Indywidualnego (pobierz PDF).
Zawarcie umowy restrukturyzacyjnej możliwe jest jedynie po ponownej analizie finansowej (zbadanie zdolności kredytowej) klienta i wydaniu przez bank decyzji pozytywnej.
Umowa/ aneks wchodzi w życie po podpisaniu przez wszystkich kredytobiorców.
Wdrożenie zmian wynikających z umowy / aneksu nastąpi po spełnieniu warunków w niej wymienionych.