- 2016-01-17
Komunikacja marketingowa promocji "Pożyczka z BIK PASS-em" oraz "Pożyczka na prezenty i nie tylko…" – oświadczenie Banku
Alior Bank S.A. z siedzibą w Warszawie informuje, że w materiałach reklamowych do promocji „Pożyczka z BIK Pass-em” oraz „Pożyczka na prezenty i nie tylko …” Alior Bank S.A. używał sformułowania „do 150 tys. zł bez zabezpieczeń”, które to sformułowanie wprowadzało Klientów w błąd co do braku konieczności zabezpieczenia pożyczki poprzez skorzystanie przez Klienta z ubezpieczenia.
Niniejsze oświadczenie zostało złożone w związku ze stwierdzeniem przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stosowania przez Alior Bank S.A. praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, polegającej na zamieszczaniu w materiałach reklamowych promocji „Pożyczka z BIK Pass-em” oraz „Pożyczka na prezenty i nie tylko” informacji, że w przypadku pożyczek do kwoty 150 tys. zł nie są wymagane zabezpieczenia ich spłaty, co stanowi nieuczciwą praktykę rynkową, o której mowa w art. 5 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 oraz ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowych (Dz. U. Nr 171, poz. 1206 ze zm.), co z kolei stanowi naruszenie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, ze zm.), która to praktyka wprowadzała Klientów w błąd co do braku konieczności zabezpieczenia pożyczki do kwoty 150 tys. zł.