Google Pay™ w Alior Banku Płatności zbliżeniowe
Łatwiejszy sposób płatności od Google.
Teraz możesz płacić swoim telefonem z Androidem dzięki usłudze Google Pay w Alior Banku.
możesz zapłacić Google Pay wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe
wystarczy wybrać opcję płatności GPay
rzeczywisty numer Twojej karty nie jest udostępniany sklepowi
pobierz aplikację na urządzenie z systemem Android™, dodaj kartę Alior Banku i gotowe
Google Pay dla klientów Alior Banku
Płatności Google Pay akceptowane są na dowolnym terminalu zbliżeniowym oraz - już wkrótce - w aplikacjach mobilnych partnerów obsługujących tę metodę płatności. Już nie musisz szukać portfela ani karty - wystarczy przyłożyć telefon do terminala i płacić wygodnie za pomocą smartfona.
Google wprowadziło nową metodę autoryzacji transakcji. Pozwala ona płacić bezkontaktowo i z zachowaniem bezpieczeństwa płatności mobilnych.
- Płacąc powyżej 100 zł, lub w przypadku wybranych transakcji,zostaniesz poproszony o odblokowanie telefonu, aby potwierdzić swoją tożsamość za pomocą odcisku palca, lub PIN-em do telefonu.
- Czas aktywności telefonu, w którym będzie możliwe potwierdzenie transakcji wynosi 180 s od odblokowania.
- Jeśli telefon będzie nieaktywny lub czas aktywności telefonu wyniesie więcej niż 180 s od jego odblokowania, na ekranie terminala zobaczysz informację „spójrz na ekran telefonu” i otrzymasz komunikat PUSH na telefon o treści „odblokuj, żeby zapłacić”.
- Numer PIN do karty nie będzie już wymagany do płatności, co pozwoli ograniczyć kontakt z terminalem i zachować większe bezpieczeństwo transakcji.
Jak zacząć korzystać z Google Pay?
Pobierz aplikację
Dodaj kartę
Płać smartfonem
Zainstaluj aplikację mobilną GPay
Aplikacja dostępna jest w sklepie Google Playze sklepu Google Play i zainstaluj na smartfonie z systemem Android (5.0 lub nowszym) oraz obsługą NFC.
kredytową lub debetową wydaną przez Alior Bank.
za zakupy w sklepach stacjonarnych lub w aplikacjach mobilnych.
Upewnij się, że na terminalu znajduje się jeden z powyższych symboli. | Wybudź urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją Google Pay. | Przybliż urządzenie do terminala – w ten sam sposób jak przy płatności kartą zbliżeniową. |
Co jeszcze zyskujesz?
- Płacisz za pomocą smartfona w dowolnym sklepie akceptującym płatności zbliżeniowe.
- Nie musisz mieć przy sobie portfela ani karty - wystarczy smartfon z aplikacją Google Pay.
- Bezpieczeństwo danych użytkownika karty.
- Płatności w aplikacjach mobilnych (już wkrótce!)
Czym są płatności mobilne Google Pay?
Jak dodać kartę kredytową/debetową do Google Pay w aplikacji Alior Mobile?
Jak płacić smartfonem za pomocą Google Pay w sklepach, restauracjach i innych miejscach?
Dodatkowe informacje
Programy lojalnościowe, bezpieczeństwo i ochrona
Korzyści Płacąc Google Pay, możesz dalej zbierać mile lub punkty. Możesz korzystać z tych samych nagród, przywilejów i zabezpieczeń, z których korzystasz na swojej karcie. |
Bezpieczeństwo Kiedy płacisz przez Google Pay, prawdziwy numer Twojej karty nie jest udostępniany sklepowi. Podczas płatności kartą korzystamy z wirtualnego numeru konta, aby chronić Twoje dane. |
Ochrona Jeśli zgubisz swój telefon lub ktoś go ukradnie, za pomocą Menedżera urządzeń Android możesz natychmiast zablokować go z dowolnego miejsca, zabezpieczyć go nowym hasłem lub usunąć z niego wszystkie dane osobowe. |
Pytania i odpowiedzi
Co to jest Google Pay? (wcześniej Android Pay)
Na jakich urządzeniach mogę korzystać z Google Pay?
Kto może korzystać z Google Pay?
Limity dla swojej karty płatniczej możesz ustawić w systemie Alior Online, Alior Mobile lub przez infolinię.
Aby móc korzystać z aplikacji Google Pay należy:
- Posiadać urządzenie mobilne z funkcjonalnością NFC oraz systemem operacyjnym Android™ 5.0 (Lollipop™) lub nowszy.
- Posiadać aktywną kartę płatniczą Alior Bank SA, która umożliwia dokonywanie transakcji zbliżeniowych.
- Pobrać aplikację Google Pay ze sklepu Google Play i ją zainstalować.
- Postępować zgodnie z instrukcjami w aplikacji, aby prawidłowo dodać kartę (tokenizacja).
Jak zacząć korzystać z płatności Google Pay?
Jakie dane są potrzebne, aby dodać kartę do aplikacji Google Pay (tokenizacja)?
- numer karty
- termin ważności karty
- numer CVC karty
- imię i nazwisko posiadacza karty
- adres rozliczeniowy
Czy jedną kartę mogę dodać do większej liczby urządzeń?
Ile kosztuje korzystanie z usługi Google Pay?
Jak mogę ustalić limity transkacji?
Co to jest numer konta wirtualnego i gdzie mogę go znaleźć?
Aby wyświetlić ostatnie cztery lub pięć cyfr numeru konta wirtualnego w aplikacji Google Pay przejdź do opcji Dane karty lub Szczegóły transakcji.
Czy muszę mieć dostęp do transmisji danych internetowych, aby korzystać z Google Pay?
W większości przypadków nie jest potrzebne połączenie z internetem aby korzystać z płatności za pomocą Google Pay. Jednak od czasu do czasu może być konieczne połączenie się z internetem, na przykład po ponownym uruchomieniu urządzenia.
Dodatkowo przy włączonej transmisji danych wysłane są powiadomienia o wykonanych transakcjach.
Jak zaktualizować aplikację?
Gdzie mogę zgłosić problemy związane z działaniem płatności przez aplikację?
Co zrobić, jeżeli zgubię telefon?
Gdzie mogę zgłosić problemy związane z działaniem płatności Apple Pay?
Co zrobić, jeżeli zgubię telefon?
Po zablokowaniu urządzenia przez Menedżera urządzeń, Google Pay nie może być używany. Jeśli znajdziesz urządzenie, odblokuj je i dodaj ponownie informacje dotyczące płatności w aplikacji Google Pay.
Pamiętaj, aby udostępnić funkcje lokalizacyjne na swoim urządzeniu, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić położenie swojego urządzenia i w razie potrzeby zdalnie zablokować do niego dostęp.
Posiadając zdalny dostęp urządzenia możesz zdalnie zablokować urządzenie lub przywrócić go do ustawień fabrycznych wymazując wszystkie dane.
- Zaloguj się do swojego konta Google na swoim urządzeniu, aby móc korzystać z Menedżera urządzeń Android.
- Sprawdź, jak właczyć lub wyłączyć Menedżera urządzeń Android na stronach pomocy Google'a.
Jak i gdzie korzystać z Google Pay?
- Wybudź urządzenie.
- Nie ma potrzeby odblokowywania urządzania.
- Przyłóż smartfona do terminala obsługującego płatności zbliżeniowe.
- W przypadku niektórych transakcji możesz być poproszony o odblokowanie telefonu.
W aplikacjach mobilnych
Wystarczy wybrać opcję Kup przez Google Pay podczas wyboru sposobu płatności w aplikacji. Warunkiem wykonania transakcji jest udostępnienie takiej opcji płatności przez twórców aplikacji.
Google Pay może zostać użyty w każdym miejscu, w którym akceptowane są transakcje wykorzystujące metodę zbliżeniową oraz w aplikacjach mobilnych, które wspierają Google Pay.
Informacje o partnerach wspierających Google Pay dostępne są TUTAJ.
Zgodnie z ustalonymi limitami niektóre transakcje będą wymagały odblokowania telefonu oraz wprowadzenia kodu PIN na terminalu. Każdorazowo po dokonaniu transakcji zostanie wysłane potwierdzenie.
Co się stanie, gdy zmienię lub zaktualizuję swoje urządzenie?
Kartę możesz usunąć z aplikacji Google Pay w dowolnym momencie. Wybierz kartę w aplikacji, a następnie wybierz opcję Usuń kartę.
Czy z usługi Google Pay można korzystać na smartfonie z innym systemem operacyjnym niż Android?
Czy transakcje wykonywane przy pomocy aplikacji Google Pay są bezpieczne?
Jeżeli urządzenie, na którym dokonano tokenizacji karty zostanie skradzione lub zgubione, dane wykorzystywane do płatności mogą zostać usunięte przy pomocy Android Device Manager. Dodatkowo token można zablokować dzwoniąc na infolinię Alior Banku pon nr. tel. +48 12 19 502.
W jaki sposób mogę zablokować kartę dodaną do urządzenia mobilnego (token)?
Token można zablokować korzystając z którejkolwiek z poniższych metod:
- Usuwając token z aplikacji.
- Przy pomocy Menedżera urządzeń Android.
- Dzwoniąc na infolinię Alior Banku (+48 12 19 502).
UWAGA: Samo usunięcie aplikacji nie spowoduje usunięcia dodanej karty (tokena).
Czy jeżeli zablokuję token moja karta plastikowa też przestanie działać?
Czy przy pomocy aplikacji Google Pay możliwe są wypłaty z bankomatów?
Ile transakcji mogę zobaczyć w historii aplikacji GPay?
Czy jeśli usunę kartę wirtualną z telefonu, moja karta płatnicza zostanie automatycznie zastrzeżona?
Czy karta wirtualna pozostanie aktywna, jeśli zablokuję lub zastrzegę fizyczną kartę płatniczą?
Czy karta wirtualna na urządzeniu będzie ciągle działała, jeśli zastrzegę kartę płatniczą i zamówię nową?
Czy PIN do karty mobilnej jest inny niż do standardowej karty płatniczej?
Jak blisko muszę przyłożyć telefon aby zadział Google Pay?
Jak będzie działać nowa metoda uwierzytelniania od 13.10.2020 roku?
W przypadku płatności na wyższe kwoty (które przekraczają limit 100 złotych), konieczne będzie odblokowanie urządzenie na chwilę przed zbliżeniem urządzenia do terminala płatniczego.
Pamiętaj, aby odblokować urządzenie tuż przed transakcją, ponieważ po odblokowaniu telefonu masz ograniczony czas aby dokonać płatności. Jeśli telefon był odblokowany przez dłuższy czas (na przykład stojąc w kolejce), podczas płatności zobaczysz ekran Google Pay z prośbą o uwierzytelnienie za pomocą preferowanej metody odblokowania ekranu.
Czy zawsze będę mógł użyć odblokowania swojego urządzenia do uwierzytelniania płatności?
Jakie metody odblokowania mojego urządzenia z Androidem działają z Google Pay?
Google Pay nie będzie działać z niektórymi blokadami ekranu opartymi o rozpoznawanie twarzy lub blokadami, które są uznane za mniej bezpieczne, jak Smart Unlock lub Knock to Unlock, w takich przypadkach konieczne będzie użycie jednej z pozostałych podanych metod odblokowania ekranu.
Google Pay zaleca ustawienie silnej metody uwierzytelniania i korzystanie z odblokowania biometrycznego wszędzie tam, gdzie to możliwe do dokonywania płatności.
Gdzie znajdę więcej informacji na temat Google Pay w Polsce?
- Odwiedź oficjalne Centrum pomocy Google Pay
- Oficjalna strona https://pay.google.com/intl/pl_pl/about/
Bezpieczeństwo płatności Google Pay
Jeśli zgubisz swój telefon lub ktoś go ukradnie, możesz natychmiast zablokować go z dowolnego miejsca, zabezpieczyć go nowym hasłem lub usunąć z niego wszystkie dane osobowe za pomocą aplikacji Menedżer urządzeń Android lub na stronie internetowej Google'a.
- Nie instaluj oprogramowania z niezaufanych źródeł. Instaluj wyłącznie programy pobrane z oficjalnych, udostępnionych przez producentów systemu sklepów z aplikacjami (Google Play, Apple App Store, Windows Phone Store).
- Pamiętaj, że Alior Bank nigdy nie przesyła linków w SMS-ach służących do pobrania aplikacji na urządzenia mobilne.
- Upewnij się, że na swoim urządzeniu mobilnym posiadasz najnowszą wersję systemu operacyjnego dostarczanego przez producenta i pamiętaj, aby regularnie go aktualizować.
- Kupując nowe urządzenie mobilne (np. telefon lub tablet) dowiedz się u jego dystrybutora lub producenta czy aktualnie są, oraz jak długo będą dostarczane do niego aktualizacje bezpieczeństwa. Pamiętaj, że brak zainstalowanych aktualizacji może skutkować przejęciem kontroli nad urządzeniem przez przestępców.
- Urządzenie z którego korzystasz do obsługi aplikacji Google Pay (wczesniej Android Pay) musi być skutecznie zabezpieczone przed zagrożeniami poprzez zainstalowanie aktualnego oprogramowania antywirusowego renomowanego producenta.
- Warto poświęcić chwilę na wybór oprogramowania antywirusowego. Pamiętaj, że rozwiązania niektórych producentów oferują bardziej zaawansowaną ochronę od innych. W Internecie znajdziesz testy poszczególnych rozwiązań oraz ich porównania względem siebie.
- Zalecamy, aby nie obsługiwać finansowych aplikacji mobilnych (oraz odbierać SMS-ów autoryzacyjnych) na urządzeniach mobilnych z osłabionymi zabezpieczeniami poprzez operacje typu root/jailbreak itp.
- Zelcamy wyłączenia opcji „Zezwalaj na instalację aplikacji ze źródeł innych niż sklep Play” – bank nigdy nie poprosi Cię o jej włączenie.
- Nie udostępniaj swojego urządzenia osobom trzecim.
- Zabezpiecz dostęp do swojego urządzenia trudnym do odgadnięcia kodem lub hasłem.
- Pamiętaj, że Twoje urządzenie mobilne to klucz do Twoich finansów! Jego utrata lub przejęcie przez przestępców może skutkować przejęciem konta bankowego, a w rezultacie utratą środków pieniężnych.
Bezpieczne transakcje
Przydatne dokumenty
Regulamin kart płatniczych Alior Banku
Plik w formacie PDF (rozmiar: 255 KB)Zasady i warunki rejestracji karty wirtualnej w Alior Banku
W celu zakończenia rozpoczętego procesu generowania wirtualnego numeru swojej karty, prosimy o zapoznanie się z poniższymi warunkami.
- Karta wirtualna (token) umożliwia dokonywanie płatności za pośrednictwem urządzenia mobilnego z wykorzystaniem technologii zbliżeniowej.
- Warunki korzystania z karty wirtualnej:
- posiadanie odpowiedniej aplikacji, rachunku i karty debetowej lub kredytowej,
- spełnienie wymagań zgodnych z zapisami regulaminów aplikacji umożliwiających transakcje bezgotówkowe z wykorzystaniem urządzeń mobilnych udostępnianych przez usługodawców zewnętrznych współpracujących z bankiem.
- Karta wirtualna jest powiązana z plastikową kartą płatniczą debetową lub kredytową. W przypadku zastrzeżenia bądź zamknięcia karty debetowej lub kredytowej dokonywanie transakcji za pomocą jej wirtualnego odwzorowania (tokena) zostanie automatycznie zablokowane.
- Karta wirtualna jest tworzona w trakcie procesu tokenizacji karty debetowej lub kredytowej. Dla jednej karty płatniczej może zostać wygenerowany wyłącznie jeden unikalny token przypadający na jedno urządzenie mobilne, aplikację i konto użytkownika. W przypadku wymiany karty należy ponownie przeprowadzić proces tokenizacji.
- W przypadku automatycznego przedłużenia terminu ważności karty, termin ważności karty wirtualnej ulega analogicznej zmianie.
- Karta wirtualna może być dostępna na różnych urządzeniach mobilnych lub urządzeniach noszonych, powiązanych z wybranym urządzeniem mobilnym, na których jej użytkownik korzysta z aplikacji z zastrzeżeniem, że dany token jest przypisany do konkretnego urządzenia, na którym dokonano tokenizacji karty debetowej lub kredytowej.
- Użytkownik może w każdej chwili usunąć kartę wirtualną ze swojego urządzenia mobilnego. Ponowna tokenizacja będzie wymagała wygenerowania nowego tokena.
- Usunięcie karty wirtualnej nie wpływa na status powiązanej z nią karty debetowej lub kredytowej.
- Za pośrednictwem karty wirtualnej możliwe jest wyłącznie dokonywanie płatności bezgotówkowych do kwot zgodnych z ustalonymi limitami dla źródłowej karty debetowej lub kredytowej.
- Niezależnie od kwoty dokonywanej płatności z wykorzystaniem karty wirtualnej bank zastrzega sobie prawo do żądania od użytkownika karty potwierdzenia płatności kodem PIN, podpisem klienta, przy użyciu czytnika cech biometrycznych lub kodem do urządzenia mobilnego.
- Czytnik cechy biometrycznej oraz kod do urządzenia mobilnego stanowią funkcję urządzenia mobilnego udostępnionego przez producenta zainstalowanego na nim oprogramowania. Czytnik cechy biometrycznej służy do odczytywania cech biometrycznych i ich zapisania w urządzeniu, w celu utworzenia odpowiadającego im cyfrowego klucza użytkownika.
- Dokonanie płatności przy użyciu urządzenia noszonego, powiązanego z wybranym urządzeniem mobilnym, możliwe jest wyłącznie po uprzedniej autoryzacji kodem na urządzeniu noszonym lub po jego odblokowaniu przy użyciu kodu lub czytnika cech biometrycznych na urządzeniu mobilnym, powiązanym z urządzeniem noszonym. Dokonywanie transakcji bez potrzeby dodatkowej autoryzacji użytkownika karty możliwe jest przez 24h, chyba że urządzenie noszone zostanie zdjęte z nadgarstka lub zostanie wyłączona funkcja monitorowania tętna, w takim przypadku podczas kolejnej płatności wymagana będzie ponowna autoryzacja.
- Bank nie ponosi odpowiedzialności za transakcje wykonane przy pomocy karty wirtualnej przez osobę trzecią, której zostało udostępnione urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją, w której dodano kartę wirtualną.
- Alior Bank nie pobiera opłat od posiadacza karty z tytułu dodania karty do aplikacji. Wszelkie opłaty za korzystanie z danej karty wirtualnej są analogiczne z opłatami obowiązującymi przy transakcjach ich plastikowymi odpowiednikami.
Android, Google Pay i Google Play to znaki towarowe Google Inc.
Robot Android został odtworzony lub zmodyfikowany na podstawie projektu utworzonego i udostępnionego przez Google. Jego wykorzystanie jest zgodne z warunkami opisanymi w Licencji Creative Commons 3.0 – Uznanie autorstwa.