Bilety i parkingi w Alior Mobile MOBILET
Usługa, dzięki, której kupisz bilet komunikacji miejskiej i zapłacisz za postój swojego pojazdu w strefie płatnego parkowania w mieście.
kupuj bilety komunikacji miejskiej
bez logowania w aplikacji Alior Mobile
bilet będzie aktywowany przez aplikację Alior Mobile
uruchom aplikację Alior Mobile,
wybierz: miasto, podstrefę, czas postoju i zapłać za parking
zakończyć parkowanie
w dowolnej chwili
Zasady korzystania z usługi w ZTM Warszawa przez Alior Mobile
Co się zmieniło?
Przewoźnik Warszawa ZTM udostępnił nowy sposób zakupu biletów. Każdy, kto chce dokonać zakupu biletów komunikacji miejskiej w Warszawie przez aplikację mobilną Alior Mobile, powinien:
- Kupić bilet w aplikacji.
- Skasować zakupiony bilet, tj. zeskanować – przy pomocy aplikacji Alior Mobile – kod QR z naklejki w pojeździe.
Poznaj nowe zasady kupowania biletów na komunikację miejską Metropolia GZM w Alior Mobile
Teraz aby skorzystać z komunikacji miejskiej przez aplikację mobilną, należy:
- wybrać bilet w aplikacji mobilnej Alior Mobile,
- w trakcie procesu zakupowego zeskanować kod QR lub przepisać numer znajdujący się na naklejce wewnątrz pojazdu,
- zautoryzować operację.
Ważne informacje
W trakcie procesu zakupowego pojawia się konieczność zeskanowania kodu QR zaraz po wejściu do pojazdu bądź przepisania numeru ręcznie z naklejki.
Aby skorzystać z usługi:
- uruchom aplikację mobilną Alior Mobile,
- wybierz na dole ekranu Bilety i parkingi.
Aby kupić bilet komunikacji miejskiej, wybierz:
- Komunikacja.
- Miasto, rodzaj i parametry biletu.
- Potwierdź zakup.
Gotowe!
Bilet skasowany. Podczas kontroli, pokaż ekran z aktywnym biletem. Nawet gdy nie będziesz mieć dostępu do sieci – wyświetlisz bilet.
Co więcej?
Jeśli często kupujesz bilet o tych samych parametrach - dodaj go do ulubionych. Dzięki temu kolejne bilety kupisz jeszcze szybciej.
Aby skorzystać z płatnego parkingu w mieście, wybierz:
- Parkingi.
- Miasto, podstrefa, czas.
- Rozpocznij parkowanie.
Ważne!
Pamiętaj, by pod przednią szybą umieścić informację, że parkujesz z moBiLET – pobierz i wydrukuj winietę ze strony www.mobilet.pl lub – jeśli nie masz takiej możliwości - napisz wyraźnie na kartce. Sprawdź w aplikacji, czy poprawnie wpisałeś numer rejestracyjny pojazdu.
Jak korzystać z usługi?
Jak korzystać z usługi Bilety i parkingi w Alior Mobile?
Jak aktywować usługę Bilety i parkingi w Alior Mobile?
Jak kupić i przedstawić do kontroli bilet w Alior Mobile?
Jak zapłacić za parking w Alior Mobile?
Aplikacja Alior Mobile
Dodatkowe informacje
Pytania i odpowiedzi
Kto może skorzystać z usługi?
- jesteś klientem indywidualnym (dotyczy także dzieci, które ukończyły 13 lat),
- jesteś właścicielem lub współwłaścicielem konta w PLN.
Co w sytuacji, gdy zamknę konto w Alior Banku?
Czy za bilety autobusowe i parkingi mogę płacić kartą?
Gdzie znajdę usługę Bilety i parkingi (moBILET)?
- na dole ekranu logowania po uruchomieniu aplikacji Alior Mobile oraz
- po zalogowaniu do aplikacji mobilnej w sekcji Płatności.
Jak mogę aktywować usługę?
- Uruchom aplikację Alior Mobile
- Na ekranie startowym wybierz Bilety i parkingi i zaloguj się do aplikacji
- Kliknij Włącz usługę
- Przeczytaj i zaakceptuj regulamin usługi
- Wybierz konto powiązane z usługą
- Potwierdź aktywację usługi
Czy mogę wyłączyć usługę w każdej chwili?
- Profil,
- Ustawienia,
- następnie w sekcji Usługa Bilety i parkingi przesuń suwak.
Czy mogę otrzymać fakturę za zakupione bilety?
- w zakładkę Faktury i reklamacje dostępną w Profil ➔ Ustawienia ➔ Usługi Bilety i parkingi,
- kliknij Wygeneruj kod,
- na ekranie telefonu zobaczysz Twój Login i Kod jednorazowy – za ich pomocą zaloguj się na stronie Partnera,
- pobierz fakturę.
Czy mam dostęp do większej ilości danych niż prezentowane w Usłudze Bilety i Parkingi?
- w zakładkę Faktury i reklamacje,
- następnie kliknij Wygeneruj kod.
Hasło jest jednorazowe – możesz wygenerować je tylko raz na 15 minut.
Jeśli przekroczysz 15 minut musisz wygenerować nowy kod.
Gdzie mogę złożyć reklamację, jeśli pieniądze z mojego konta zostały pobrane, a ja nie otrzymałem biletu lub nie udało mi się poprawnie rozpocząć postoju?
- telefonicznie - pod numerami: 61 66 70 999 lub 801 805 900 (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora),
- e-mailowo - pomoc@mobilet.pl,
- elektronicznie - przez formularz kontaktowy na stronie: mobilet.pl.
Gdzie mogę złożyć reklamację na niepoprawne działanie aplikacji i sposób dokonywania płatności?
- osobiście – w dowolnej placówce. Lista placówek znajduje się tutaj,
- telefonicznie - pod numerami: 19502 lub 12 370 70 00 (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora),
- elektronicznie - w bankowości internetowej Alior Online lub aplikacji mobilnej Alior Mobile – przez formularz reklamacyjny w zakładce „Wiadomości”,
- listownie – na adres:
Alior Bank SA
ul. Łopuszańska 38 D
02-232 Warszawa.
Gdzie znajdę regulamin korzystania z usługi moBILET?
Jeśli jeszcze nie masz aktywnej usługi - Regulamin pobierzesz także w pierwszych krokach aktywacji.
Jakie bilety są dostępne w aplikacji?
W którym momencie muszę kupić bilet?
W przypadku przewoźnika Warszawa ZTM możesz kupić bilet wcześniej, jednak oprócz zakupu biletu musisz go dodatkowo skasować (czyli zeskanować kod QR z naklejki, która znajduje się w pojeździe) od razu po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej.
Czy mogę kupić więcej biletów?
- po wyborze parametrów biletu, a przed jego skasowaniem – w ten sposób kupisz większą liczbę takich samych biletów,
- po zakupie - kliknij: Kup kolejny bilet – skorzystaj z tej opcji jeśli np. kupujesz bilet normalny i ulgowy.
Czy mogę anulować aktywny bilet?
Czy mogę kupić bilet teraz, a skasować później?
W przypadku przewoźnika Warszawa ZTM, najpierw kupujesz bilet, a potem go kasujesz (skanujesz kod QR z naklejki) – od razu po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej.
Gdzie znajdę aktywny bilet?
Jak przebiega kontrola biletowa?
Mam aktywny bilet. Co, jeśli stracę połączenie z siecią lub wyloguje mnie aplikacja?
Zakup biletu trwa zbyt długo, do autobusu wszedł kontroler. Co robić?
Bilet wyświetlił się jako aktywny, jednak kontroler nie uznał biletu kupionego w aplikacji. Co robić?
Czy będę mieć dostęp do historycznych biletów?
Czy mogę kupić również bilety na pociąg?
Czy mogę aktywny bilet wyświetlić na innym urządzeniu?
W jakich miastach działa usługa Parkingi?
- w większych polskich miastach, takich jak: Warszawa, Kraków, Gdańsk, Poznań, Szczecin, Częstochowa, Toruń, Radom, Kielce Rzeszów
i - mniejszych, takich jak: Wieluń, Złotów, Szamotuły, Namysłów, Mosina, Międzyzdroje, Darłowo, Sieraków, Kórnik, Rakoniewice.
Rozpoczynam postój start/stop, z chęcią parkowania dłużej niż godzinę. Na koncie mam pieniądze, tylko na opłacenie 15 minut. Jak to rozwiązać?
Jeśli Twoje saldo będzie wystarczające, kwota blokady będzie podwyższana zgodnie z cennikiem parkingowym. Kilka minut przed podwyższeniem blokady otrzymasz wiadomość PUSH z informacją o tym, że masz za mało pieniędzy. W tym czasie musisz zasilić konto.
Jeśli na koncie nie będziesz mieć wystarczającej kwoty, system automatycznie zakończy postój przed kolejnym podwyższeniem blokady.
Co, jeśli wpiszę błędnie numer rejestracyjny pojazdu w aplikacji?
Mam bilet na 2 godziny, okazało się, że wystarczy mi godzina. Czy muszę opłacić całość?
Pamiętaj!
Cykliczny czas naliczania opłaty zależy od cennika operatora strefy - przeważnie naliczany jest za każde 15 minut. Jeśli chcesz sprawdzić stawkę za parkowanie - skontaktuj się z operatorem strefy.
Co to oznacza
Jeśli czas Twojego postoju wyniósł 50 minut to system po 45 minutach naliczy opłatę za 1 godzinę postoju.
Czas parkowania wyniósł 5 minut. Została mi naliczona opłata za 15 minut - dlaczego?
Zakończyłem postój przed czasem, ale w kwocie blokady widnieje wyższa kwota, dlaczego?
Pamiętaj! Cykliczny czas naliczania zależy od cennika danego operatora strefy.
Czy mogę rozpocząć postój kilku samochodów w tym samym czasie?
Mam kilka pojazdów. Czy mogę je wszystkie wprowadzić do aplikacji i dowolnie je wybierać?
Mam opcję start – stop dla parkowania. Co, jeśli nie kliknę „stop” po zakończeniu postoju?
Pamiętaj!
Zawsze po skorzystaniu z parkingu w funkcji start – stop, zakończ postój.
Usługę realizuje Mobile Traffic Data Sp. z.o.o. za pośrednictwem Systemu moBILET.