Płatność za autostrady w Alior Mobile AUTOPAY
Autostrady to funkcjonalność automatycznych płatności, oparta na usłudze Autopay.
autostrady bez zatrzymywania się
szukanie pieniędzy lub karty
rozwiązań weryfikacji
tablic rejestracyjnych, tzw. videotolling
- Uruchom aplikację Alior Mobile.
- Zaloguj się.
- Wybierz Płatności, a następnie Autostrady.
Aby aktywować funkcję Autostrady:
- Podaj rachunek do płatności.
- Wprowadź dane pojazdu i ustawienia autostrad.
- Potwierdź aktywację usługi.
To wszystko. Usługa jest aktywna.
Podczas kolejnej podróży przejedziesz przez bramki bez zatrzymywania się.
Jak włączyć Autopay? w Alior Mobile
Aplikacja Alior Mobile
Dodatkowe informacje
Pytania i odpowiedzi
Kto może korzystać z funkcjonalności Autostrady?
- Jesteś klientem indywidualnym (w tym dzieci, które ukończyły 13 lat).
- Jesteś właścicielem lub współwłaścicielem konta (ROR) w PLN w Alior Banku.
- Posiadasz aktywną aplikacje mobilną Alior Bank.
Co muszę zrobić, aby poprawnie przejechać przez bramki autostrad?
- Uruchom aplikację mobilną Alior Mobile.
- Zaloguj się.
- Wybierz Płatności, a następnie Autostrady.
Aby aktywować funkcję Autostrady:
- Podaj rachunek do płatności.
- Wprowadź dane pojazdu i ustawienia autostrad.
- Potwierdź aktywację usługi.
Za jakie autostrady mogę dokonać płatności?
- A1: od Nowej Wsi do Rusocina (w obu kierunkach). Wybierz bramkę oznaczoną symbolem AmberGo.
- A4: od Brzęczkowic do Balic (w obu kierunkach). Wybierz bramkę oznaczoną symbolem czarnej kamery na żółtym tle.
- Przejeżdżaj przez bramki powoli, aby system poprawnie odczytał Twoje tablice rejestracyjne.
- Szlaban podniesie się automatycznie.
- Opłata za przejazd zostanie pobrana automatycznie z Twojego konta – zgodnie z aktualnym cennikiem.
Co w sytuacji, gdy zamknę konto w Alior Banku?
Jeśli nie będziesz posiadać aktywnego konta w naszym banku – nie będziesz mógł korzystać z automatycznych płatności.
Jeśli nie masz pieniędzy na koncie – nie możesz skorzystać z usługi. Aby przejechać przez bramki zapłać za przejazd w kasie.
Czy są dodatkowe prowizje za korzystanie z usługi?
Gdzie zobaczę historię moich przejazdów?
Korzystam z usługi i aplikacji Autopay firmy Autopay Mobility sp. z o.o., a chcę korzystać z funkcji Autostrady w aplikacji mobilnej Alior Mobile. Jak to zrobić?
Korzystam z usługi Autopay w innym banku, ale chciałbym korzystać z tej funkcjonalności również w aplikacji mobilnej Alior Banku. Czy to możliwe?
Każda zmiana w jednej z aplikacji spowoduje zmianę w pozostałych.
Korzystam z samochodu wspólnie z inną osobą. Czy możemy oboje korzystać z funkcjonalności Autostrady?
Czy jest planowane powiększenie liczby dostępnych autostrad w usłudze?
W jakim miejscu pobierana jest opłata za przejazd?
Kamera rozpozna Twój pojazd, a system odczyta numer rejestracyjny przed szlabanem.
Opłata na trasie A4 Katowice – Kraków jest pobierana przy przejeździe przez każdą z dwóch bramek:
- PPO Mysłowice – w Brzęczkowicach,
- PPO Balice – w Balicach.
Czy bramka otworzy się tylko na początkowym i końcowym punkcie autostrady?
Wybieraj bramki z symbolem:
- AmberGo lub
- czarnej kamery na żółtym tle.
Płatność za autostradę nie została pobrana. Co mam zrobić?
Przed zrobieniem przelewu, sprawdź saldo na swoim koncie.
Co mam zrobić jeśli podczas przejazdu stracę zasięg lub wyłączy mi się telefon?
Pamiętaj!
Aby bramka się otworzyła, musisz mieć pieniądze na koncie powiązanym z usługą.
Czy mogę przejeżdżać przez bramki autostrady, jeśli odinstaluję lub zablokuję aplikację?
Jak mogę dezaktywować usługę?
- uruchom aplikację Alior Mobile,
- wybierz Profil ➔ Ustawienia,
- odszukaj usługę Autostrady, przeciągnij suwakiem w lewo. Usługa zostanie wyłączona.
Jeśli nie masz dostępu do aplikacji – zadzwoń 19502 lub 12 370 70 00 (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora).
Nie mogę wybrać autostrady A1 po wpisaniu kraju i numeru rejestracyjnego pojazdu?
- nie obsługuje pojazdów zarejestrowanych w wybranym przez Ciebie kraju lub
- została wyłączona z usługi i obecnie nie można z niej skorzystać.
Po wyborze kraju numeru rejestracyjnego zobaczysz komunikat, które autostrady nie są obsługiwane.
Czy za przejazd mogę otrzymać fakturę?
- Profil, następnie Ustawienia.
- Odszukaj sekcję Autostrady i wybierz Ustawienia faktur.
- Włącz Generowanie faktur i wprowadź dane.
Często przejeżdżam przez bramki. Czy mogę dostać jedną fakturę za kilka przejazdów?
- osobno – za każdą płatność – możesz ją pobrać w szczegółach danego przejazdu,
- zbiorczo – raz w miesiącu – faktury są przygotowywane między 6 a 15 dniem następnego miesiąca, po odbyciu przejazdu.
Przykład
Faktura za luty zostanie wystawiona pomiędzy 6 a 15 marca. Zobaczysz ją w szczegółach każdego przejazdu z lutego.
Pamiętaj!
Jeśli chcesz otrzymywać faktury zbiorcze od obecnego miesiąca – włącz faktury zbiorcze po 15 dniu obecnego miesiąca, nie później niż 15 dnia kolejnego miesiąca.
Przykład
Jeśli bieżący miesiąc to listopad i chcesz otrzymywać faktury miesięczne od listopada – zmień sposób wystawiania faktur na zbiorczo po 15 listopada, nie później niż 15 grudnia.
Jeżdżę kilkoma samochodami. Czy mogę faktury zbiorcze rozdzielić na poszczególne samochody?
Czy co miesiąc muszę wybierać sposób wystawiania faktur?
Mam ustawiony zbiorczy sposób wystawiania faktur. Chcę dostać fakturę za pojedynczy przejazd. Jak mogę to zmienić?
Co w sytuacji, gdy się spóźnię ze zmianą sposobu generowania faktury za wcześniejszy miesiąc i w aplikacji Alior Mobile nie uda się już tego zmienić?
- przez formularz kontaktowy: autopay.pl/kontakt,
- telefonicznie – pod numerem: +48 58 7604 844:
- w dni robocze od 7.00 do 22.00,
- w weekendy od 8.00 do 16.00.
Faktury wystawiane są między 6. a 15. dniem kolejnego miesiąca. Czy fakturę otrzymam na początku czy raczej końcu tego terminu?
W szczegółach przejazdu widzę dwie faktury – jedną za przejazd, a drugą korygującą. Która jest poprawna?
Gdzie mogę złożyć reklamację, jeśli bramka się nie otworzyła lub wystąpiły problemy z usługą Autopay?
- formularz kontaktowy: https://autopay.pl/kontakt,
- e-mail: kontakt@autopay.pl,
- aplikacja mobilna Alior Mobile (Płatności -> Autostrady -> Reklamacje), do wyboru będziesz mieć jedną z trzech opcji:
- przejście na stronę partnera,
- wysłanie e-mail,
- połączenie z infolinią,
- numer telefonu: +48 58 7604 844:
- w dni robocze od 7.00 do 22.00,
- w weekendy od 8.00 do 16.00.
Gdzie mogę złożyć reklamację, która dotyczy niewłaściwego działania aplikacji Alior Mobile lub sposobu dokonywania płatności.
- osobiście – w dowolnej placówce.
- telefonicznie - pod numerami: 19502 lub 12 370 70 00 (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora),
- elektronicznie – w bankowości internetowej Alior Online lub aplikacji mobilnej Alior Mobile – przez formularz reklamacyjny w zakładce „Wiadomości”,
- listownie – na adres:
Alior Bank SA
ul. Łopuszańska 38 D
02-232 Warszawa.
Gdzie znajdę regulamin korzystania z usługi Autopay świadczonej przez firmę Autopay Mobility?
Autostrady to funkcja oparta na wykorzystaniu usługi Autopay, która dostarczana jest przez Autopay Mobility sp. z o.o.
Więcej informacji i cennik usług dostępny jest na stronie autostrady A4.