BLIK i JEST Płatności mobilne
Płacisz, przelewasz na numer telefonu i wypłacasz telefonem. Pobierz aplikację mobilną „Alior Mobile” na swoje urządzenie.
żeby robić przelewy na numer telefonu, płacić w sklepie i wypłacać z bankomatu
zbliżeniowo przy użyciu telefonu albo za pomocą kodu BLIK generowanego w aplikacji mobilnej
BLIKIEM można płacić w sklepach tradycyjnych oraz internetowych, a także przelewać pieniądze na numer telefonu i wypłacać gotówkę z bankomatu
wymaga odblokowania telefonu PIN-em, odciskiem palca lub wykorzystując skan twarzy;
kod jest generowany w aplikacji jest jednorazowy i ważny 2 minuty
Zarządzaj limitami BLIK
Limity transakcji możesz zmienić w Alior Online przechodząc do: Ustawienia → Autoryzacja i Bezpieczeństwo → Limity → Limity BLIK.
BLIK to jedna z opcji płatności mobilnych dostępnych w aplikacji mobilnej Alior Mobile, która umożliwia posiadaczom konta osobistego:
- płatności zbliżeniowe BLIKIEM (na smartfonach z systemem Android i NFC),
- natychmiastowe przelewy na numer telefonu pomiędzy klientami różnych banków (Przelew na telefon BLIK),
- szybkie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych za pomocą kodu BLIK,
- szybkie płatności w sklepach internetowych ( bez potrzeby wpisywania kodu BLIK) - jeśli dodasz sklep do „zapamiętanych”
- wypłatę gotówki z bankomatów.
Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką Blik logo, możesz też zapytać sprzedawcę, czy sklep przyjmuje płatności BLIKIEM.
Płatności BLIKIEM w sklepach internetowych
W sklepach internetowych, BLIK zwykle pojawia się jako jedna z metod płatności. Sklepy stacjonarne, w których możliwa jest płatność BLIKIEM, często oznaczone są naklejką z logo BLIKA, możesz też zapytać sprzedawcę czy sklep przyjmuje płatności z kodem BLIK. W przypadku płatności zbliżeniowej BLIKIEM, wystarczy, że poprosisz sprzedawcę o płatność zbliżeniową – nie musisz dodawać, że BLIKIEM. Kontrolujesz każdy etap płatności za zakupy online. Odbiorca i kwota widoczne są w aplikacji mobilnej. Potwierdzasz każdą transakcję!
- Na stronie sklepu wybierz płatność BLIK.
- Przepisz kod BLIK z aplikacji mobilnej Alior Mobile i kliknij zapłać.
- Potwierdź transakcję w aplikacji.
Jak płacić BLIKIEM w internecie bez przepisywania kodu?
- W trakcie dokonywania płatności BLIKIEM w sklepie internetowym, kliknij „zapamiętaj” dany sklep lub przeglądarkę, w którym często robisz zakupy.
- Przy kolejnych zakupach w „zapamiętanym” sklepie nie musisz przepisywać kodu BLIK – wystarczy, że potwierdzisz płatność w aplikacji Alior Mobile.
Jak włączyć BLIKA? w Alior Mobile
Jak korzystać z BLIKA?
Płatność BLIKIEM w internecie
bezpiecznie i szybko
- na stronie sklepu wybierz płatność BLIK,
- przepisz kod BLIK z aplikacji mobilnej Alior Mobile i kliknij zapłać,
- potwierdź transakcję w aplikacji.
Przelew na telefon BLIK
błyskawicznie na numer telefonu
- uruchom aplikację Alior Mobile,
- wybierz Przelew na telefon BLIK,
- wybierz odbiorcę przelewu z książki kontaktów lub wpisz numer telefonu, na który chcesz zrobić przelew,
- uzupełnij kwotę przelewu i potwierdź transkację PIN-em.
Płatność w kasie sklepu
kodem BLIK lub zbliżeniowo
- odblokuj telefon
- zbliż go do terminala
- wygeneruj kod BLIK w Alior Mobile,
- przepisz kod na terminalu i potwierdź zielonym przyciskiem,
- potwierdź transakcję PIN-em w aplikacji.
- Zbliżeniowo – wybieraj płatność kartą
- Kodem – płatność kodem
Wypłata z bankomatu
za pomocą kodów BLIK
- w bankomacie wybierz opcję wypłata BLIK i wybierz kwotę,
- w aplikacji „Alior Mobile” wygeneruj kod BLIK,
- wpisz kod w bankomacie i zatwierdź,
- potwierdź transakcję PIN-em aplikacji.
BLIK zbliżeniowy w Alior Banku NOWOŚĆ!
Czego potrzebujesz, aby skorzystać z BLIKA zbliżeniowego?
- dowolnego konta osobistego w PLN w Alior Banku dla klientów indywidualnych,
- telefonu z systemem Android (wersja 6.0 lub wyższa) i aktywnej funkcji NFC, która umożliwia transmisję danych między telefonem a terminalem płatniczym (usługa jest niedostępna na telefonach z systemem iOS),
- ustawić zabezpieczenia ekranu i wybrać Alior Mobile jako domyślną aplikację do obsługi płatności na telefonie.
Jak zacząć korzystać z BLIKA zbliżeniowego?
- Pobierz aplikację Alior Mobile na swój telefon.
- Wybierz w aplikacji opcję BLIK, a następnie kliknij BLIK zbliżeniowy.
- Wybierz Alior Mobile jako domyślną aplikację do obsługi płatności, włącz funkcję NFC i ustaw blokadę ekranu (PIN-em, odciskiem palca lub wykorzystując skan twarzy).
- Zaakceptuj „Regulamin korzystania z usługi BLIK zbliżeniowy” i „Taryfę opłat i prowizji” dla tej usługi. Dokumenty, które zaakceptowałeś, wyślemy na wskazany przez Ciebie adres e-mail.
- Potwierdź PIN-em aktywację płatności zbliżeniowych BLIK w aplikacji mobilnej.
- Gotowe. Możesz płacić zbliżeniowo BLIKIEM
Jak płacić BLIKIEM zbliżeniowym?
Płatności zbliżeniowe BLIK są możliwe w każdym terminalu w Polsce. Za granicą możesz płacić zbliżeniowo BLIKIEM w terminalach zbliżeniowych z logo Mastercard. Usługa jest niedostępna w terminalach, które nie mają dostępu do internetu (np. w samolotach). Jednak, aby zapłacić nie potrzebujesz dostępu do internetu w swoim telefonie.
że chcesz zapłacić zbliżeniowo.
Na telefonie i terminalu zobaczysz informację o dokonaniu transakcji.
– środki z bankomatów można wypłacać tylko przy użyciu kodów BLIK.
BLIK zbliżeniowy bez prowizji za przewalutowanie promocja
Szczegóły w regulaminie promocji „BLIK zbliżeniowy bez prowizji za przewalutowanie”
Pytania i odpowiedzi dotyczące BLIKA zbliżeniowego
Ile kosztuje korzystanie z płatności zbliżeniowych BLIK?
Czym Płatności zbliżeniowe BLIK różnią się od innych zbliżeniowych płatności telefonem?
Korzystam z Google Pay, czy mogę jednocześnie korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK?
Mam telefon z systemem iOS. Czy mogę aktywować Płatności zbliżeniowe BLIK?
Jak ustawić Płatności zbliżeniowe BLIK jako domyślną formę płatności telefonem?
Jak sprawdzić, którą aplikację mam domyślną do płatności telefonem?
Czy płatności zbliżeniowe BLIK będą działać, gdy odinstaluję aplikację Alior Mobile?
Czy trzeba mieć włączony internet w telefonie, żeby płacić zbliżeniowo BLIKIEM?
Czy mogę zapłacić zbliżeniowo BLIKIEM, jeśli wyłączę NFC?
Co zrobić, gdy nie mogę zapłacić zbliżeniowo BLIKIEM?
- Sprawdź, czy masz aktywne płatności zbliżeniowe BLIK i czy aplikacja Alior Mobile ustawiona jest jako domyślna do płatności telefonem.
- Sprawdź, czy w telefonie masz włączone NFC (możesz to zrobić z poziomu ustawień BLIKA zbliżeniowego).
- Upewnij się, że masz ustawioną blokadę ekranu oraz że jej rodzaj zapewnia odpowiednie zabezpieczenie (możesz to zrobić z poziomu ustawień BLIKA zbliżeniowego).
- Zaloguj się do Alior Mobile, aby system odświeżył pulę płatności.
- Sprawdź, czy masz dość pieniędzy na koncie.
- Zobacz wysokość limitu płatności BLIKIEM zbliżeniowym. Wysokość limitu możesz sprawdzić i zmienić logując się do bankowości internetowej i wchodząc do sekcji zarządzania limitami.
Czy płacąc zbliżeniowo BLIKIEM trzeba być zalogowanym do Alior Mobile?
Sprawdź swoje dzienne płatności BLIKIEM
Kody BLIK
- domyślny dzienny limit: 5.000 zł
- domyślny dzienny limit: 1.000 zł
- domyślny dzienny limit: 1.000 zł
Przelewy na telefon BLIK w Alior Mobile
Usługi dodatkowe
Dodatkowe informacje
Pytania i odpowiedzi
Co to jest BLIK?
Na jakich urządzeniach mogę korzystać z BLIKA?
Płatności zbliżeniowe bez kodu dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android.
Kto może korzystać z BLIKA?
Jak zacząć korzystać z płatności BLIKIEM?
Co umożliwia BLIK?
- dokonanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych,
- wypłatę gotówki w bankomatach,
- natychmiastowe przelewy na numer telefonu pomiędzy klientami różnych banków (Przelew na telefon).
Na jakich telefonach działa BLIK?
Płatności zbliżeniowe bez kodu dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android.
Ile kosztuje korzystanie z usługi BLIK?
Gdzie mogę płacić BLIKIEM?
- W sklepach internetowych BLIK zwykle pojawia się jako jedna z wielu opcji na etapie wyboru metody płatności w trakcie zakupów. Jeśli BLIK nie występuje jako jedna z metod płatności, sprawdź, czy nie znajduje się pod logo integratorów płatności.
- Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką Blik logo, możesz też zapytać sprzedawcę, czy sklep przyjmuje płatności BLIKIEM.
Co zrobić jeśli zgubię telefon z zainstalowaną aplikacją mobilną banku?
Pamiętaj również o tym, aby dostęp do swojego telefonu zabezpieczać hasłem lub PIN-em, co w przypadku jego zgubienia zmniejsza ryzyko dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną.
Czy muszę mieć dostęp do transmisji danych internetowych, aby korzystać z BLIKA?
Gdzie mogę zgłosić problemy związane z działaniem płatności BLIK?
Co, jeśli zrobię przelew na numer telefonu, osobie, która nie korzysta z płatności mobilnych (jej numer nie jest jeszcze zarejestrowany w bazie)?
Aby otrzymać przelew, jego odbiorca powinien postąpić zgodnie ze wskazówkami banku. Jeśli tego nie zrobi w określonym czasie, środki wrócą do nadawcy. Klient może też skontaktować się z odbiorcą przelewu i namówić go do zarejestrowania swojego numeru telefonu, aby mógł odbierać przelewy na numer telefonu.
Co zrobić, gdy zmienię lub zaktualizuję swoje urządzenie?
Zanim pozbędziesz się starego telefonu, należy upewnić się, że aplikacja została odinstalowana, a urządzenie przywrócone zostało do ustawień fabrycznych. Aplikację i dane z systemu należy usunąć także wtedy, gdy czasowo przekazujesz swoje urządzenie komuś innemu. Nawet w przypadku oddania do serwisu lub naprawy.
Gdzie znajdę więcej informacji na temat BLIKA?
Jakie są wartości limitów transakcji za pomocą BLIKA?
- Limit pojedynczej transakcji BLIK: 10 000 zł
- Dzienny limit transakcji BLIK: 20 000 zł
- Miesięczny limit transakcji BLIK: 30 000 zł
Przydatne dokumenty
Regulamin rachunków oszczędnościowych
Plik w formacie PDF (rozmiar: 631 KB)Regulamin Korzyści do Konta Jakże Osobistego
Plik w formacie PDF (rozmiar: 107 KB)Regulamin kart płatniczych Alior Banku SA
Plik w formacie PDF (rozmiar: 255 KB)Regulamin korzystania z kanałów elektronicznych dla klientów Indywidualnych
Plik w formacie PDF (rozmiar: 238 KB)Regulamin Promocji „BLIK zbliżeniowy bez prowizji za przewalutowanie”
Plik w formacie PDF (rozmiar: 1 MB)Opłaty i prowizje
Wyciąg z Tabeli Opłat i Prowizji
Plik w formacie PDF (rozmiar: 257 KB)Bezpieczeństwo płatności BLIKIEM
- Zarówno usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń: po pierwsze, osoba pobierająca aplikację bankową z BLIKIEM musi zostać w odpowiedni sposób zweryfikowana przez bank, tak aby bank mógł przypisać pobraną aplikację do jej rachunku bankowego. Sposób weryfikacji zależy od banku, którego aplikację pobieramy, może to być np. połączenie z CallCenter, weryfikacja w bankowości elektronicznej lub kod wysyłany poprzez SMS.
- Drugim parametrem bezpieczeństwa jest mechanizm dostępu do aplikacji – taki jak np. PIN, odcisk palca lub hasło. Bez nich nie będziemy w stanie dostać się do aplikacji banku.
- Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.
- Prośba o akceptację płatności, którą użytkownik widzi w swojej aplikacji, zawiera szczegółowe dane transakcji – co najmniej kwotę i odbiorcę płatności, a to kolejny ważny mechanizm bezpieczeństwa. Wypłaty z bankomatów, transakcje w internecie i płatności w sklepach stacjonarnych powyżej 50 PLN muszą być dodatkowo potwierdzone przez użytkownika PINem (chyba, że bank udostępnia klientom zarządzanie takimi limitami). Podawanie danych czy kontakt fizyczny instrumentu płatniczego z terminalem lub bankomatem nie jest wymagany.
Aplikacja Alior Mobile
Polski Standard Płatności Sp. z o.o. Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000493783, kapitał zakładowy 13 626 000 zł, NIP 521-366-44-94.
Niezawodność płatności zbliżeniowych BLIK gwarantuje technologia Mastercard.