- 2016-04-06
„Czytam w podróży” 2016 IV edycja ogólnopolskiej akcji społecznej Fundacji im. Zbigniewa Herberta
„Czytam w podróży” to wspólny projekt Fundacji im. Zbigniewa Herberta oraz Klubu Herbertowskich Szkół, którego celem jest upowszechnianie twórczości Zbigniewa Herberta, jak również szeroka popularyzacja czytelnictwa. Partnerami akcji „Czytam w podróży”, realizowanej w ramach kampanii społecznej „Pan Cogito”, są Biblioteka Narodowa, Instytut Książki oraz Instytut Adama Mickiewicza, partnerem strategicznym zaś Alior Bank. Projekt dofinansowany jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
6 kwietnia, już po raz czwarty, wolontariusze ze szkół noszących imię Zbigniewa Herberta, jak również przedstawiciele innych szkół niezrzeszonych w Klubie Herbertowskich Szkół, będą zachęcać do czytania. Wszystkim zainteresowanym rozdawać będą zakładki do książek z tekstem wiersza Zbigniewa Herberta. Wolontariuszy w całej Polsce spotkać będzie można w środkach transportu miejskiego, na przystankach autobusowych i tramwajowych, w okolicach stacji Centrum warszawskiego metra oraz dworcach PKP i PKS. Tego dnia zakładki dystrybuowane będą również w prawie 700 bibliotekach, a także w ponad 300 oddziałach Alior Banku. Na stronie internetowej www.fundacjaherberta.com udostępnione będą dla czytelników wybrane utwory Herberta w wersji elektronicznej.
„Akcja „Czytam w podróży” z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem i popularnością. Gdy w 2013 roku inicjowaliśmy nasze przedsięwzięcie byliśmy obecni w kilkunastu miastach, po 4 latach nasza akcja swoim zasięgiem obejmuje całą Polskę. To niezwykle budujące, że tak wiele osób, przede wszystkim młodych ludzi, włącza się w popularyzację poezji i czytelnictwa. Równie imponująca jest liczba bibliotek publicznych biorących udział w naszym projekcie – w tym roku prawie 700 placówek dystrybuować będzie zakładki wśród swoich czytelników” – mówi Maria Dzieduszycka, Prezes Fundacji im. Zbigniewa Herberta.
„To bardzo ważne, by promocja poezji i szerzej czytelnictwa angażowała jak najwięcej osób, zwłaszcza młodych. Akcja "Czytam w podróży" jest doskonałym przykładem tego typu działań. Dodatkowo dowodzi, że twórczość Herberta cały czas spotyka się z żywym przyjęciem i nieustannie skłania do refleksji, bo przypomina o wartościach najistotniejszych” – powiedział Grzegorz Gauden, dyrektor Instytutu Książki, komentując 31 marca przygotowania do akcji „Czytam w podróży.”
„Wiele osób tłumaczy, że nie ma czasu na czytanie. Widać to także w wynikach naszych badań czytelnictwa. Korzystajmy więc z możliwości, jaką daje nam podróż. Czytajmy, poezja Zbigniewa Herberta jest doskonałym wyborem!” - mówi Tomasz Makowski, dyrektor Biblioteki Narodowej.
Sponsorem akcji jest Alior Bank, który 6 kwietnia br. również aktywnie włącza się w ogólnopolską akcję społeczną „Czytam w podróży”. Tego dnia, w ponad 320 oddziałach własnych Alior Banku, rozdawane będą zakładki do książek.
„Jesteśmy w ciągłym biegu, często nasza lektura ogranicza się do czytania krótkich wpisów w social mediach lub tytułów artykułów. Akcja „Czytam w podróży” pozwala na chwilę się zatrzymać i pochylić nad twórczością prawdziwie niezwykłą, głęboką i ponadczasową”- mówi Julian Krzyżanowski, Rzecznik prasowy Alior Banku. „Gorąco zachęcam do wzięcia udziału w tej inicjatywie i mam nadzieję, że przybliży ona wielu osobom twórczość Zbigniewa Herberta, jednego z naszych najwybitniejszych poetów” – dodaje Julian Krzyżanowski.
Partnerami akcji „Czytam w podróży”, realizowanej w ramach kampanii społecznej „Pan Cogito”, są Biblioteka Narodowa, Instytut Książki oraz Instytut Adama Mickiewicza, partnerem strategicznym zaś Alior Bank. Projekt dofinansowany jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Szczegółowe informacje na temat akcji „Czytam w podróży ”, w tym lista miejsc, gdzie można będzie otrzymać zakładkę, a także przygotowane do pobrania utwory Zbigniewa Herberta w formie elektronicznej znajdują się na stronie www.fundacjaherberta.com
KAMPANIA SPOŁECZNA PAN COGITO:
Fundacja im. Zbigniewa Herberta powstała w 2010 roku z inicjatywy wdowy po Poecie, pani Katarzyny Herbert. Misją Fundacji jest ochrona i upowszechnianie twórczości Zbigniewa Herberta, będącej częścią polskiego, europejskiego i światowego dziedzictwa literatury i kultury.
„Akcja „Czytam w podróży” z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem i popularnością. Gdy w 2013 roku inicjowaliśmy nasze przedsięwzięcie byliśmy obecni w kilkunastu miastach, po 4 latach nasza akcja swoim zasięgiem obejmuje całą Polskę. To niezwykle budujące, że tak wiele osób, przede wszystkim młodych ludzi, włącza się w popularyzację poezji i czytelnictwa. Równie imponująca jest liczba bibliotek publicznych biorących udział w naszym projekcie – w tym roku prawie 700 placówek dystrybuować będzie zakładki wśród swoich czytelników” – mówi Maria Dzieduszycka, Prezes Fundacji im. Zbigniewa Herberta.
„To bardzo ważne, by promocja poezji i szerzej czytelnictwa angażowała jak najwięcej osób, zwłaszcza młodych. Akcja "Czytam w podróży" jest doskonałym przykładem tego typu działań. Dodatkowo dowodzi, że twórczość Herberta cały czas spotyka się z żywym przyjęciem i nieustannie skłania do refleksji, bo przypomina o wartościach najistotniejszych” – powiedział Grzegorz Gauden, dyrektor Instytutu Książki, komentując 31 marca przygotowania do akcji „Czytam w podróży.”
„Wiele osób tłumaczy, że nie ma czasu na czytanie. Widać to także w wynikach naszych badań czytelnictwa. Korzystajmy więc z możliwości, jaką daje nam podróż. Czytajmy, poezja Zbigniewa Herberta jest doskonałym wyborem!” - mówi Tomasz Makowski, dyrektor Biblioteki Narodowej.
Sponsorem akcji jest Alior Bank, który 6 kwietnia br. również aktywnie włącza się w ogólnopolską akcję społeczną „Czytam w podróży”. Tego dnia, w ponad 320 oddziałach własnych Alior Banku, rozdawane będą zakładki do książek.
„Jesteśmy w ciągłym biegu, często nasza lektura ogranicza się do czytania krótkich wpisów w social mediach lub tytułów artykułów. Akcja „Czytam w podróży” pozwala na chwilę się zatrzymać i pochylić nad twórczością prawdziwie niezwykłą, głęboką i ponadczasową”- mówi Julian Krzyżanowski, Rzecznik prasowy Alior Banku. „Gorąco zachęcam do wzięcia udziału w tej inicjatywie i mam nadzieję, że przybliży ona wielu osobom twórczość Zbigniewa Herberta, jednego z naszych najwybitniejszych poetów” – dodaje Julian Krzyżanowski.
Partnerami akcji „Czytam w podróży”, realizowanej w ramach kampanii społecznej „Pan Cogito”, są Biblioteka Narodowa, Instytut Książki oraz Instytut Adama Mickiewicza, partnerem strategicznym zaś Alior Bank. Projekt dofinansowany jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Szczegółowe informacje na temat akcji „Czytam w podróży ”, w tym lista miejsc, gdzie można będzie otrzymać zakładkę, a także przygotowane do pobrania utwory Zbigniewa Herberta w formie elektronicznej znajdują się na stronie www.fundacjaherberta.com
KAMPANIA SPOŁECZNA PAN COGITO:
Fundacja im. Zbigniewa Herberta powstała w 2010 roku z inicjatywy wdowy po Poecie, pani Katarzyny Herbert. Misją Fundacji jest ochrona i upowszechnianie twórczości Zbigniewa Herberta, będącej częścią polskiego, europejskiego i światowego dziedzictwa literatury i kultury.