- 2016-12-08
Alior Bank udostępnia zbliżeniowe płatności mobilne w aplikacji HAIZ we współpracy z Mastercard
Klienci Alior Banku już mogą korzystać z innowacyjnej formy płatności mobilnych, a ich wygodę i bezpieczeństwo gwarantują rozwiązania MCBP i MDES firmy Mastercard.
Alior Bank i Mastercard ogłosiły udostępnienie zbliżeniowych płatności mobilnych klientom banku korzystającym z konta i aplikacji HAIZ. W rezultacie mogą oni wygodnie płacić poprzez zbliżenie swojego telefonu komórkowego do jednego z ponad 425 tys. terminali zbliżeniowych w Polsce, akceptujących płatności Mastercard, lub jednego z 6 mln na całym świecie. Dzięki rozwiązaniom MCBP i MDES firmy Mastercard płatności te są wygodne i bezpieczne, a korzystać z nich można niezależnie od operatora komórkowego i rodzaju karty SIM.
Głównymi adresatami konta i aplikacji HAIZ są przedstawiciele generacji Y i Z, a także rodzice, chcący bezpiecznie wprowadzić swoje dzieci w świat finansów. . Przygotowana przez Alior Bank oferta pozwala dzieciom zarządzać swoimi finansami pod okiem rodziców, a także komunikować się z nimi. Dla jednych i drugich zbliżeniowa płatność mobilna jest bezpieczna i wygodna. Jej wykonanie wymaga odblokowania telefonu, otwarcia aplikacji HAIZ (ten etap można pominąć po aktywowaniu szybkich płatności) i zbliżenia urządzenia do terminala płatniczego. W przypadku transakcji o wartości powyżej 50 zł należy autoryzować płatność kodem PIN na terminalu płatniczym. Mobilne płatności zbliżeniowe są dostępne na smartfonach z systemem Android i posiadających funkcję NFC. Dodatkowo bank udostępnił klientom możliwość czasowego blokowania karty płatniczej poprzez aplikację.
Poziom samodzielności dzieci w korzystaniu z usług bankowych w ramach aplikacji HAIZ zależy od wyboru przez rodzica jednego z dwóch wariantów przygotowanych przez bank dla małoletnich klientów. Dzieci od 13. roku życia mogą samodzielnie korzystać z własnego rachunku, w tym także aktywować możliwość płatności telefonem, blokować kartę oraz zmieniać kod PIN czy limity transakcyjne. Natomiast w przypadku rachunków udostępnianych dzieciom przez rodziców, poszczególne uprawnienia są podzielone.
Zbliżeniowe płatności mobilne w aplikacji HAIZ są realizowane w standardzie Mastercard Cloud-Based Payments (MCBP) opartym na technologii HCE. Dzięki temu rozwiązaniu dane karty płatniczej są bezpiecznie zakodowane w chmurze obliczeniowej. Nie ma zatem znaczenia, z usług jakiego operatora telefonii komórkowej użytkownik korzysta, ani jaka karta SIM znajduje się w telefonie. Aplikacja Alior Banku dodatkowo wykorzystuje usługę Mastercard Digital Enablement Service (MDES), która realizuje technologię tzw. tokenizacji, gwarantującej najwyższy poziom bezpieczeństwa transakcji. Przygotowując urządzenie do płatności MCBP, Mastercard generuje cyfrowy „token”. Ponieważ jest to numer inny, niż fizycznej karty płatniczej, jej oryginalne dane nie są udostępniane sprzedawcy. Wygenerowany token jest również unikalny dla konkretnego urządzenia mobilnego, więc z jego pomocą nie można dokonać transakcji innym urządzeniem.
„HAIZ przygotowaliśmy przede wszystkim z myślą o ludziach młodych, dla których telefon oraz zainstalowane na nim aplikacje stały się dzisiaj kompletnym i wystarczającym narzędziem, towarzyszącym praktycznie każdej sytuacji życiowej. MDES znakomicie wpisuje się w taki styl życia, gdyż nie tylko pozwala zostawić w domu plastikową kartę, ale dodatkowo nie wymaga specjalnej karty SIM czy portfela płatniczego, co znacząco zwiększa użyteczność oraz dostępność tego rozwiązania” – mówi Tomasz Motyl, Chief Innovation Officer w Alior Banku.
„Dziś karta płatnicza nie musi już być plastikowa. Coraz częściej przyjmuje ona formę cyfrową, co pozwala zapisać ją ‘w chmurze’ i powiązać z różnymi urządzeniami. Technologia MDES, obok tzw. portfeli cyfrowych, stanowi obecnie najbardziej innowacyjny i przyszłościowy standard płatności mobilnych. Wierzę, że zbliżeniowe płatności mobilne znajdą wkrótce wielu zwolenników, a coraz więcej z nas będzie nosiło ze sobą telefon zamiast portfela” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.
Z badań Mastercard wynika, że polscy konsumenci są otwarci na nowe formy płatności, takie jak płatności mobilne, ponieważ pozwalają one zaoszczędzić czas, jednocześnie zapewniając wygodę
i bezpieczeństwo. Już 8% polskich internautów deklaruje, że miało okazję wypróbować płatności mobilne, z czego 75% chce nadal z nich korzystać. Co drugi badany, gdyby miał zrezygnować z kart i gotówki na rzecz e-płatności, zdecydowałby się na płatność telefonem komórkowym. Większość (62%) polskich internautów korzysta również z internetu mobilnego, podobnie jak z bankowości mobilnej.
Dostępna od września br. aplikacja HAIZ Alior Banku jest pierwszym na rynku rozwiązaniem, które łączy funkcje komunikatora z bankowością mobilną oraz oferuje wiele udogodnień dla całej rodziny. Młody użytkownik aplikacji HAIZ zyskuje niezależność w dysponowaniu swoimi pieniędzmi. Posiada stały dostęp do środków, może płacić kartą lub telefonem, wypłacać gotówkę z bankomatu, szybko doładowywać telefon oraz przelewać pieniądze znajomym. Ustawiane w aplikacji limity wydatków (dzienne i jednorazowe) pozwalają rozsądnie zarządzać finansami oraz uczą systematyczności w oszczędzaniu na wyznaczane sobie cele i marzenia. Dla rodzica aplikacja jest z kolei bezpośrednim kanałem komunikacji z dzieckiem. Pozwala na wgląd w jego codzienne wydatki, daje możliwość przyznawania kieszonkowego oraz akceptowania przelewów przewyższających kwotą zdefiniowane limity.
„Badanie otwartości polskich konsumentów na innowacyjne metody płatności” Maison & Partners na zlecenie Mastercard, kwiecień 2016 r; a także badanie „Postawy wobec cyfrowych innowacji”, Ipsos na zlecenie Mastercard, wrzesień 2016 r.; oba badania przeprowadzone na reprezentatywnej grupie polskich internautów.
Głównymi adresatami konta i aplikacji HAIZ są przedstawiciele generacji Y i Z, a także rodzice, chcący bezpiecznie wprowadzić swoje dzieci w świat finansów. . Przygotowana przez Alior Bank oferta pozwala dzieciom zarządzać swoimi finansami pod okiem rodziców, a także komunikować się z nimi. Dla jednych i drugich zbliżeniowa płatność mobilna jest bezpieczna i wygodna. Jej wykonanie wymaga odblokowania telefonu, otwarcia aplikacji HAIZ (ten etap można pominąć po aktywowaniu szybkich płatności) i zbliżenia urządzenia do terminala płatniczego. W przypadku transakcji o wartości powyżej 50 zł należy autoryzować płatność kodem PIN na terminalu płatniczym. Mobilne płatności zbliżeniowe są dostępne na smartfonach z systemem Android i posiadających funkcję NFC. Dodatkowo bank udostępnił klientom możliwość czasowego blokowania karty płatniczej poprzez aplikację.
Poziom samodzielności dzieci w korzystaniu z usług bankowych w ramach aplikacji HAIZ zależy od wyboru przez rodzica jednego z dwóch wariantów przygotowanych przez bank dla małoletnich klientów. Dzieci od 13. roku życia mogą samodzielnie korzystać z własnego rachunku, w tym także aktywować możliwość płatności telefonem, blokować kartę oraz zmieniać kod PIN czy limity transakcyjne. Natomiast w przypadku rachunków udostępnianych dzieciom przez rodziców, poszczególne uprawnienia są podzielone.
Zbliżeniowe płatności mobilne w aplikacji HAIZ są realizowane w standardzie Mastercard Cloud-Based Payments (MCBP) opartym na technologii HCE. Dzięki temu rozwiązaniu dane karty płatniczej są bezpiecznie zakodowane w chmurze obliczeniowej. Nie ma zatem znaczenia, z usług jakiego operatora telefonii komórkowej użytkownik korzysta, ani jaka karta SIM znajduje się w telefonie. Aplikacja Alior Banku dodatkowo wykorzystuje usługę Mastercard Digital Enablement Service (MDES), która realizuje technologię tzw. tokenizacji, gwarantującej najwyższy poziom bezpieczeństwa transakcji. Przygotowując urządzenie do płatności MCBP, Mastercard generuje cyfrowy „token”. Ponieważ jest to numer inny, niż fizycznej karty płatniczej, jej oryginalne dane nie są udostępniane sprzedawcy. Wygenerowany token jest również unikalny dla konkretnego urządzenia mobilnego, więc z jego pomocą nie można dokonać transakcji innym urządzeniem.
„HAIZ przygotowaliśmy przede wszystkim z myślą o ludziach młodych, dla których telefon oraz zainstalowane na nim aplikacje stały się dzisiaj kompletnym i wystarczającym narzędziem, towarzyszącym praktycznie każdej sytuacji życiowej. MDES znakomicie wpisuje się w taki styl życia, gdyż nie tylko pozwala zostawić w domu plastikową kartę, ale dodatkowo nie wymaga specjalnej karty SIM czy portfela płatniczego, co znacząco zwiększa użyteczność oraz dostępność tego rozwiązania” – mówi Tomasz Motyl, Chief Innovation Officer w Alior Banku.
„Dziś karta płatnicza nie musi już być plastikowa. Coraz częściej przyjmuje ona formę cyfrową, co pozwala zapisać ją ‘w chmurze’ i powiązać z różnymi urządzeniami. Technologia MDES, obok tzw. portfeli cyfrowych, stanowi obecnie najbardziej innowacyjny i przyszłościowy standard płatności mobilnych. Wierzę, że zbliżeniowe płatności mobilne znajdą wkrótce wielu zwolenników, a coraz więcej z nas będzie nosiło ze sobą telefon zamiast portfela” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.
Z badań Mastercard wynika, że polscy konsumenci są otwarci na nowe formy płatności, takie jak płatności mobilne, ponieważ pozwalają one zaoszczędzić czas, jednocześnie zapewniając wygodę
i bezpieczeństwo. Już 8% polskich internautów deklaruje, że miało okazję wypróbować płatności mobilne, z czego 75% chce nadal z nich korzystać. Co drugi badany, gdyby miał zrezygnować z kart i gotówki na rzecz e-płatności, zdecydowałby się na płatność telefonem komórkowym. Większość (62%) polskich internautów korzysta również z internetu mobilnego, podobnie jak z bankowości mobilnej.
Dostępna od września br. aplikacja HAIZ Alior Banku jest pierwszym na rynku rozwiązaniem, które łączy funkcje komunikatora z bankowością mobilną oraz oferuje wiele udogodnień dla całej rodziny. Młody użytkownik aplikacji HAIZ zyskuje niezależność w dysponowaniu swoimi pieniędzmi. Posiada stały dostęp do środków, może płacić kartą lub telefonem, wypłacać gotówkę z bankomatu, szybko doładowywać telefon oraz przelewać pieniądze znajomym. Ustawiane w aplikacji limity wydatków (dzienne i jednorazowe) pozwalają rozsądnie zarządzać finansami oraz uczą systematyczności w oszczędzaniu na wyznaczane sobie cele i marzenia. Dla rodzica aplikacja jest z kolei bezpośrednim kanałem komunikacji z dzieckiem. Pozwala na wgląd w jego codzienne wydatki, daje możliwość przyznawania kieszonkowego oraz akceptowania przelewów przewyższających kwotą zdefiniowane limity.
„Badanie otwartości polskich konsumentów na innowacyjne metody płatności” Maison & Partners na zlecenie Mastercard, kwiecień 2016 r; a także badanie „Postawy wobec cyfrowych innowacji”, Ipsos na zlecenie Mastercard, wrzesień 2016 r.; oba badania przeprowadzone na reprezentatywnej grupie polskich internautów.