- 2017-04-12
Alior Bank zakończył fuzję z przejętą częścią Banku BPH
W zaledwie 5 miesięcy po fuzji prawnej, Alior Bank zakończył fuzję operacyjną z działalnością przejętą z Banku BPH. Byli klienci Banku BPH mogą już w pełni korzystać z nowych produktów i usług oraz
z ponad 800 placówek Alior Banku. Obecnie bank jest gotowy do dalszego dynamicznego rozwoju i wdrożenia nowej strategii „Cyfrowego buntownika” na lata 2017-2020.
Dzięki integracji systemów Alior Bank uprościł i ujednolicił standardy obsługi klientów. Wywodzący się z Banku BPH klienci indywidualni uzyskali dostęp do czwartej pod względem wielkości sieci placówek, wielu nowych usług i rozwiązań, takich jak: internetowy Kantor Walutowy, system płatności mobilnych BLIK oraz Android Pay (dla posiadaczy kart płatniczych Mastercard). Mogą oni również korzystać z działających 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu systemu bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Alior Banku, a także z sieci wpłatomatów Euronet i Planet Cash. Klienci biznesowi otrzymali dostęp do szerokiej palety produktów depozytowo-kredytowych w tym m.in.: do nowoczesnej platformy oszczędzania i wymiany walut Autodealing (lub eFX Trader dla korporacji) czy pakietu kredytowego – linii kredytowej, nawet do 500 tys. zł, na 10 lat dostosowanej do potrzeb i wymogów małych firm.
–Tak jak zapowiadaliśmy, zakończyliśmy fuzję prawną i operacyjną w niecały rok. Ponad 4 mln naszych klientów może już bez przeszkód korzystać z ujednoliconej oferty i standardów obsługi w całej sieci oddziałów – mówi Barbara Smalska, wiceprezes Zarządu Alior Banku. – Teraz skupimy się na ułatwianiu klientom korzystania z naszych usług: uprościmy ofertę produktową, wzbogacimy funkcjonalności kanałów cyfrowych, aby ułatwić zakup produktów online i przede wszystkim zwiększyć satysfakcję klientów z kontaktów z bankiem. To nasze kolejne cele na najbliższe lata – dodaje Barbara Smalska.
Z myślą o satysfakcji klientów Alior Bank podjął szereg działań na etapie przygotowań i przeprowadzania fuzji operacyjnej. Jednym z priorytetów było zapewnienie klientom odpowiednich informacji o wszelkich czekających ich zmianach oraz sprawne wspieranie ich w pierwszych dniach po połączeniu. Alior Bank zapewnił klientom dostępność informacji o fuzji we wszystkich możliwych kanałach komunikacji. Znacząco zwiększono liczbę konsultantów infolinii i wydłużono godziny pracy oddziałów.
– Nad połączeniem pracowało 750 doświadczonych pracowników banku. Pozwoliło to zapewnić sprawne przygotowanie i przeprowadzenie całego procesu i ograniczyć niedogodności dla klientów – mówi Celina Waleśkiewicz, dyrektor generalny Pionu Fuzji i Kanałów Elektronicznych w Alior Banku. – W ciągu tygodnia po fuzji operacyjnej 252 tys., czyli prawie 100 procent aktywnych klientów wywodzących się z Banku BPH
z powodzeniem zalogowało się do systemów bankowości internetowej. Spodziewając się wzmożonego zainteresowania, czterokrotnie zwiększyliśmy liczbę konsultantów obsługujących infolinię. Odpowiedzieli oni na 30 tys. zapytań w ciągu pierwszych dwóch dni po fuzji. W niektórych porach dnia ruch na infolinii kilkunastokrotnie przekraczał liczbę połączeń w standardowym dniu pracy. Uruchomiliśmy dodatkowe kanały kontaktu dla klientów, w tym dodatkowe linie telefoniczne do 200 oddziałów, które pracowały w wydłużonych godzinach. Do klientów, którym nie udało się skontaktować z konsultantem, oddzwaniamy. Mogę zapewnić, że dołożyliśmy wszelkich starań, aby żadne zgłoszenie klienta nie pozostało bez odpowiedzi – dodaje Celina Waleśkiewicz.
Alior Bank zintegrował przejętą część Banku BPH w niecałe pięć miesięcy od fuzji prawnej oraz w zaledwie rok po podpisaniu umowy jej nabycia. Był to najszybszy i jeden z najbardziej efektywnych procesów przejęcia w polskim sektorze bankowym. Dzięki przejęciu wydzielonej części Banku BPH Alior Bank dołączył do 10 największych banków w Polsce pod względem wartości aktywów (suma bilansowa przekroczyła 61 mld zł) i jest w pełni przygotowany do realizacji strategii „Cyfrowego buntownika”, w tym do wdrażania nowych projektów. Bank wzmocni pozycję najbardziej innowacyjnego banku na rynku oraz zapewni 14-proc. zwrot z kapitału dla akcjonariuszy. Utrzyma najwyższy na rynku poziom marży odsetkowej wynoszący 4,5 proc. oraz obniży wskaźnik kosztów do przychodów do 39 proc.
–Tak jak zapowiadaliśmy, zakończyliśmy fuzję prawną i operacyjną w niecały rok. Ponad 4 mln naszych klientów może już bez przeszkód korzystać z ujednoliconej oferty i standardów obsługi w całej sieci oddziałów – mówi Barbara Smalska, wiceprezes Zarządu Alior Banku. – Teraz skupimy się na ułatwianiu klientom korzystania z naszych usług: uprościmy ofertę produktową, wzbogacimy funkcjonalności kanałów cyfrowych, aby ułatwić zakup produktów online i przede wszystkim zwiększyć satysfakcję klientów z kontaktów z bankiem. To nasze kolejne cele na najbliższe lata – dodaje Barbara Smalska.
Z myślą o satysfakcji klientów Alior Bank podjął szereg działań na etapie przygotowań i przeprowadzania fuzji operacyjnej. Jednym z priorytetów było zapewnienie klientom odpowiednich informacji o wszelkich czekających ich zmianach oraz sprawne wspieranie ich w pierwszych dniach po połączeniu. Alior Bank zapewnił klientom dostępność informacji o fuzji we wszystkich możliwych kanałach komunikacji. Znacząco zwiększono liczbę konsultantów infolinii i wydłużono godziny pracy oddziałów.
– Nad połączeniem pracowało 750 doświadczonych pracowników banku. Pozwoliło to zapewnić sprawne przygotowanie i przeprowadzenie całego procesu i ograniczyć niedogodności dla klientów – mówi Celina Waleśkiewicz, dyrektor generalny Pionu Fuzji i Kanałów Elektronicznych w Alior Banku. – W ciągu tygodnia po fuzji operacyjnej 252 tys., czyli prawie 100 procent aktywnych klientów wywodzących się z Banku BPH
z powodzeniem zalogowało się do systemów bankowości internetowej. Spodziewając się wzmożonego zainteresowania, czterokrotnie zwiększyliśmy liczbę konsultantów obsługujących infolinię. Odpowiedzieli oni na 30 tys. zapytań w ciągu pierwszych dwóch dni po fuzji. W niektórych porach dnia ruch na infolinii kilkunastokrotnie przekraczał liczbę połączeń w standardowym dniu pracy. Uruchomiliśmy dodatkowe kanały kontaktu dla klientów, w tym dodatkowe linie telefoniczne do 200 oddziałów, które pracowały w wydłużonych godzinach. Do klientów, którym nie udało się skontaktować z konsultantem, oddzwaniamy. Mogę zapewnić, że dołożyliśmy wszelkich starań, aby żadne zgłoszenie klienta nie pozostało bez odpowiedzi – dodaje Celina Waleśkiewicz.
Alior Bank zintegrował przejętą część Banku BPH w niecałe pięć miesięcy od fuzji prawnej oraz w zaledwie rok po podpisaniu umowy jej nabycia. Był to najszybszy i jeden z najbardziej efektywnych procesów przejęcia w polskim sektorze bankowym. Dzięki przejęciu wydzielonej części Banku BPH Alior Bank dołączył do 10 największych banków w Polsce pod względem wartości aktywów (suma bilansowa przekroczyła 61 mld zł) i jest w pełni przygotowany do realizacji strategii „Cyfrowego buntownika”, w tym do wdrażania nowych projektów. Bank wzmocni pozycję najbardziej innowacyjnego banku na rynku oraz zapewni 14-proc. zwrot z kapitału dla akcjonariuszy. Utrzyma najwyższy na rynku poziom marży odsetkowej wynoszący 4,5 proc. oraz obniży wskaźnik kosztów do przychodów do 39 proc.