- 2017-05-26
Alior Bank jako pierwszy w Polsce wprowadza weryfikację wideo w procesie otwierania rachunków osobistych
W Alior Banku tożsamość klientów składających wniosek o założenie konta bankowego może być weryfikowana zdalnie podczas rozmowy wideo. Dzięki temu decyzję banku można otrzymać nawet w 10 minut, bez wychodzenia z domu. Alior to pierwszy bank w Polsce, który wdrożył tego typu rozwiązanie dla wszystkich klientów.
Rozmowa wideo to kolejny sposób na weryfikację tożsamości. Dzięki temu rozwiązaniu cały proces realizowany jest zdalnie, przebiega szybko, sprawnie i bezpiecznie. Od klienta wymagane jest tylko wpisanie kilku podstawowych danych, resztę uzupełnia za niego konsultant. Klienci mogą skorzystać z tej metody poprzez wniosek internetowy dostępny na portalu banku po wybraniu konkretnego rachunku.
Przy pomocy wideoweryfikacji można otworzyć: Konto Wyższej Jakości, Konto Rozsądne, Konto Internetowe, a także kartę płatnicza do rachunku. Już wkrótce bank udostępni także wideoweryfikację w procesie zakładania rachunku w Kantorze Walutowym.
Podczas połączenia wideo z konsultantem wystarczy mieć przy sobie tylko dowód osobisty i telefon. W trakcie rozmowy wykonywane są zdjęcia twarzy klienta oraz dokumentu tożsamości. W kanale wideo podczas rozmowy weryfikowane są zabezpieczenia dowodu oraz tożsamość osoby chcącej otworzyć konto, dzięki czemu nie są wymagane dodatkowe przelewy weryfikacyjne, spotkania z kurierem, czy wizyty w oddziale banku. Założenie konta w procesie wideoweryfikacji jest traktowane przez bank na równi z wizytą w oddziale.
Dzięki zastosowaniu technologii OCR, służącej do rozpoznawania tekstu, wniosek wypełniany jest automatycznie danymi z dowodu osobistego, którego zdjęcia wykonano. Klient autoryzuje dyspozycję, podając kod wysłany na numer jego telefonu. Po zakończeniu połączenia weryfikowane są dane i autentyczność dokumentu oraz wizerunek klienta.
– Wideoweryfikacja to jeden z licznych projektów realizowanych przez Alior Bank w ramach strategii „cyfrowego buntownika” – mówi Marcin Kobus, dyrektor Zespołu Produktów Oszczędnościowych Klientów Indywidualnych. – Potwierdzanie tożsamości poprzez wideo to innowacyjny, nie tylko na polskim rynku, sposób na zawieranie umów z wykorzystaniem kanałów komunikacji zdalnej. W Alior Banku w ramach jednego połączenia weryfikujemy tożsamość klienta, który chce założyć rachunek. Planujemy wykorzystać ten proces również przy zawieraniu umów o inne produkty banku – tłumaczy Marcin Kobus.
O decyzji dotyczącej akceptacji lub odrzucenia wniosku klient dowiaduje się w ciągu kilku minut od zakończenia rozmowy z konsultantem. Otrzymuje informację pocztą elektroniczną na adres podany we wniosku. Jeśli decyzja jest pozytywna, to wraz z potwierdzeniem założenia rachunku w wiadomości e-mail przesyłane są również wszystkie niezbędne dokumenty z instrukcjami, jak korzystać z nowo otwartego konta. Rachunek jest w pełni aktywny, umożliwia korzystanie z Systemu Bankowości Internetowej, w tym wnioskowanie o kolejne produkty banku takie jak lokaty, rachunek w Biurze Maklerskim, czy pożyczka gotówkowa. Dodatkowo proces wideoweryfikacji obejmuje możliwość złożenia deklaracji podatkowej FATCA.
Aby otworzyć rachunek przy pomocy wideoweryfikacji, niezbędna jest kamera o rozdzielczości co najmniej 720 pikseli, a także mikrofon. Komputery użytkowników powinny być wyposażone w nowsze wersje przeglądarki Chrome lub Mozilla Firefox.
Wnioski składane w kanale wideo obsługuje Wirtualny Oddział, z którego klienci mogą korzystać codziennie w godz. 8.00-22.00.
Przy pomocy wideoweryfikacji można otworzyć: Konto Wyższej Jakości, Konto Rozsądne, Konto Internetowe, a także kartę płatnicza do rachunku. Już wkrótce bank udostępni także wideoweryfikację w procesie zakładania rachunku w Kantorze Walutowym.
Podczas połączenia wideo z konsultantem wystarczy mieć przy sobie tylko dowód osobisty i telefon. W trakcie rozmowy wykonywane są zdjęcia twarzy klienta oraz dokumentu tożsamości. W kanale wideo podczas rozmowy weryfikowane są zabezpieczenia dowodu oraz tożsamość osoby chcącej otworzyć konto, dzięki czemu nie są wymagane dodatkowe przelewy weryfikacyjne, spotkania z kurierem, czy wizyty w oddziale banku. Założenie konta w procesie wideoweryfikacji jest traktowane przez bank na równi z wizytą w oddziale.
Dzięki zastosowaniu technologii OCR, służącej do rozpoznawania tekstu, wniosek wypełniany jest automatycznie danymi z dowodu osobistego, którego zdjęcia wykonano. Klient autoryzuje dyspozycję, podając kod wysłany na numer jego telefonu. Po zakończeniu połączenia weryfikowane są dane i autentyczność dokumentu oraz wizerunek klienta.
– Wideoweryfikacja to jeden z licznych projektów realizowanych przez Alior Bank w ramach strategii „cyfrowego buntownika” – mówi Marcin Kobus, dyrektor Zespołu Produktów Oszczędnościowych Klientów Indywidualnych. – Potwierdzanie tożsamości poprzez wideo to innowacyjny, nie tylko na polskim rynku, sposób na zawieranie umów z wykorzystaniem kanałów komunikacji zdalnej. W Alior Banku w ramach jednego połączenia weryfikujemy tożsamość klienta, który chce założyć rachunek. Planujemy wykorzystać ten proces również przy zawieraniu umów o inne produkty banku – tłumaczy Marcin Kobus.
O decyzji dotyczącej akceptacji lub odrzucenia wniosku klient dowiaduje się w ciągu kilku minut od zakończenia rozmowy z konsultantem. Otrzymuje informację pocztą elektroniczną na adres podany we wniosku. Jeśli decyzja jest pozytywna, to wraz z potwierdzeniem założenia rachunku w wiadomości e-mail przesyłane są również wszystkie niezbędne dokumenty z instrukcjami, jak korzystać z nowo otwartego konta. Rachunek jest w pełni aktywny, umożliwia korzystanie z Systemu Bankowości Internetowej, w tym wnioskowanie o kolejne produkty banku takie jak lokaty, rachunek w Biurze Maklerskim, czy pożyczka gotówkowa. Dodatkowo proces wideoweryfikacji obejmuje możliwość złożenia deklaracji podatkowej FATCA.
Aby otworzyć rachunek przy pomocy wideoweryfikacji, niezbędna jest kamera o rozdzielczości co najmniej 720 pikseli, a także mikrofon. Komputery użytkowników powinny być wyposażone w nowsze wersje przeglądarki Chrome lub Mozilla Firefox.
Wnioski składane w kanale wideo obsługuje Wirtualny Oddział, z którego klienci mogą korzystać codziennie w godz. 8.00-22.00.