- 2019-01-25
Partnerstwo Alior Banku i Bancovo nagrodzone w The Heart Corporate Innovation Awards 2018
Bancovo – cyfrowa platforma pośrednictwa finansowego, która powstała we współpracy z Alior Bankiem – zwyciężyła w The Heart Corporate Innovation Awards 2018. W tym prestiżowym konkursie na innowacje, firmy zostały uhonorowane nagrodą w kategorii „New Digital Venture”. Alior Bank znalazł się także wśród najlepszych w kategorii „Deal of the year” za inwestycję w PayPo, startup specjalizujący się w odroczonych płatnościach za zakupy internetowe.
W ramach realizacji strategii skupionej wokół innowacji Alior Bank w 2018 r. uruchomił Bancovo – nowatorską platformę kredytowo-pożyczkową online. Była to inwestycja opiewająca na kwotę 30 mln zł i pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, dzięki któremu klienci zyskali dostęp online do rzeczywistych ofert wielu banków i firm pożyczkowych. Bancovo agreguje i prezentuje klientowi najbardziej odpowiednie i opłacalne dla niego oferty, z których można skorzystać w szybki, prosty i bezpieczny sposób, bezpośrednio przez Internet. Teraz Bancovo zwyciężyło w drugiej edycji polskiego konkursu The Heart Corporate Innovation Awards 2018 w kategorii „New Digital Venture”, w której jury rozpatrywało zgłoszenia nowych marek lub biznesów tworzonych przez korporacje.
– Nasz sukces potwierdza jak efektywna może być współpraca między fintechem a dużą instytucją finansową. Bancovo od momentu powstania dynamicznie się rozwija i pozyskuje wielu partnerów. Na ten moment mamy ich już trzynastu a kolejni dołączą już wkrótce. Bancovo pomaga swoim partnerom w dotarciu do nowego segmentu klientów, który aktywnie korzysta z usług w Internecie. Nagroda, którą otrzymaliśmy jest wyrazem uznania ekspertów branży finansowej dla naszego modelu biznesowego. To wyróżnienie zobowiązuje nas do dalszej intensywnego rozwoju i szerszej promocji naszej marki wśród klientów, dlatego już w lutym rozpoczniemy kampanię telewizyjną o szerokim zasięgu – podkreśla prezes Bancovo Monika Charamsa.
– Pomysł na platformę zrodził się wewnątrz Alior Banku i został udostępniony użytkownikom jako zupełnie nowy, niezależnie działający brand. Teraz możemy pochwalić się ciekawą współpracą, na którą zwróciło uwagę jury konkursu. Każdy sukces Bancovo jest i naszym sukcesem i jesteśmy dumni widząc tak szybki rozwój platformy – podsumowuje Marcin Jaszczuk, wiceprezes zarządu Alior Banku.
Alior Bank znalazł się także w finale konkursu w kategorii „Deal of the year”, w której zwracano uwagę na korporacje, które odniosły sukces w zakresie inwestycji lub przejęć start-upów. Pod koniec 2018 roku Alior Bank zainwestował w jedną z nielicznych na polskim rynku spółek fintechowych oferujących płatności odroczone, dzięki której robiąc zakupy online można zamówić produkt i zapłacić za niego do 21 dni, bez kosztów transakcji i odsetek. Startup wypracowywał z Alior Bankiem model współpracy w trwającym od połowy września zeszłego roku programie akceleracyjnym RBL_Start. PayPo ma zamiar przeznaczyć kapitał na rozwój prowadzonej działalności i ekspansję międzynarodową.
Konkurs The Heart Corporate Innovation Awards 2018 adresowany jest do firm, które aktywnie wprowadzają innowacje, budują nowe przedsięwzięcia, wdrażają nowe technologie, potrafią współpracować ze start-upowym ekosystemem. Wśród tegorocznego jury znaleźli się cenieni praktycy biznesu i eksperci z korporacji działających w różnych branżach, dziennikarze, przedstawiciele świata nauki, inwestorzy. To zróżnicowanie wpływa na wysoki poziom merytoryczny konkursu i szerokie spojrzenie na innowacje wdrażane w korporacjach.
Organizatorem konkursu był The Heart - korporacyjne centrum cyfrowych przedsięwzięć, zlokalizowane na 38. piętrze Warsaw Spire. To miejsce, które pod swoim szyldem łączy szybko rozwijające się firmy technologiczne, inwestorów i wiodące międzynarodowe korporacje. Partnerami konkursu byli Ghelamco Poland i Mastercard. Firmy mogły samodzielnie zgłaszać się do plebiscytu, ale swoje nominacje mogli przedkładać także przedstawiciele jury oraz sam The Heart. Z każdej kategorii wybrano trzy firmy, które walczyły o zwycięstwo w finale.
– Nasz sukces potwierdza jak efektywna może być współpraca między fintechem a dużą instytucją finansową. Bancovo od momentu powstania dynamicznie się rozwija i pozyskuje wielu partnerów. Na ten moment mamy ich już trzynastu a kolejni dołączą już wkrótce. Bancovo pomaga swoim partnerom w dotarciu do nowego segmentu klientów, który aktywnie korzysta z usług w Internecie. Nagroda, którą otrzymaliśmy jest wyrazem uznania ekspertów branży finansowej dla naszego modelu biznesowego. To wyróżnienie zobowiązuje nas do dalszej intensywnego rozwoju i szerszej promocji naszej marki wśród klientów, dlatego już w lutym rozpoczniemy kampanię telewizyjną o szerokim zasięgu – podkreśla prezes Bancovo Monika Charamsa.
– Pomysł na platformę zrodził się wewnątrz Alior Banku i został udostępniony użytkownikom jako zupełnie nowy, niezależnie działający brand. Teraz możemy pochwalić się ciekawą współpracą, na którą zwróciło uwagę jury konkursu. Każdy sukces Bancovo jest i naszym sukcesem i jesteśmy dumni widząc tak szybki rozwój platformy – podsumowuje Marcin Jaszczuk, wiceprezes zarządu Alior Banku.
Alior Bank znalazł się także w finale konkursu w kategorii „Deal of the year”, w której zwracano uwagę na korporacje, które odniosły sukces w zakresie inwestycji lub przejęć start-upów. Pod koniec 2018 roku Alior Bank zainwestował w jedną z nielicznych na polskim rynku spółek fintechowych oferujących płatności odroczone, dzięki której robiąc zakupy online można zamówić produkt i zapłacić za niego do 21 dni, bez kosztów transakcji i odsetek. Startup wypracowywał z Alior Bankiem model współpracy w trwającym od połowy września zeszłego roku programie akceleracyjnym RBL_Start. PayPo ma zamiar przeznaczyć kapitał na rozwój prowadzonej działalności i ekspansję międzynarodową.
Konkurs The Heart Corporate Innovation Awards 2018 adresowany jest do firm, które aktywnie wprowadzają innowacje, budują nowe przedsięwzięcia, wdrażają nowe technologie, potrafią współpracować ze start-upowym ekosystemem. Wśród tegorocznego jury znaleźli się cenieni praktycy biznesu i eksperci z korporacji działających w różnych branżach, dziennikarze, przedstawiciele świata nauki, inwestorzy. To zróżnicowanie wpływa na wysoki poziom merytoryczny konkursu i szerokie spojrzenie na innowacje wdrażane w korporacjach.
Organizatorem konkursu był The Heart - korporacyjne centrum cyfrowych przedsięwzięć, zlokalizowane na 38. piętrze Warsaw Spire. To miejsce, które pod swoim szyldem łączy szybko rozwijające się firmy technologiczne, inwestorów i wiodące międzynarodowe korporacje. Partnerami konkursu byli Ghelamco Poland i Mastercard. Firmy mogły samodzielnie zgłaszać się do plebiscytu, ale swoje nominacje mogli przedkładać także przedstawiciele jury oraz sam The Heart. Z każdej kategorii wybrano trzy firmy, które walczyły o zwycięstwo w finale.