- 2023-06-05
InfoNina z kolejną nagrodą w międzynarodowym konkursie
Alior Bank konsekwentnie wprowadza nowatorskie produkty, które odpowiadają na potrzeby klientów i usprawniają kontakt z bankiem. Udostępniane rozwiązania są pozytywnie odbierane nie tylko przez użytkowników, ale także światowe grono ekspertów. Głosowa asystentka, InfoNina, została nagrodzona w międzynarodowym konkursie The Innovators 2023 w kategorii “Top Innovations in Finance 2023 – AI".
Celem konkursu The Innovators jest nagrodzenie najlepszych rozwiązań technologicznych stosowanych w bankach, przedsiębiorstwach i fintechach. W tegorocznej, 11. edycji, kapituła doceniła voicebota Alior Banku, przyznając InfoNinie nagrodę w kategorii “Top Innovations in Finance 2023 – AI". W dziedzinie sztucznej inteligencji w bankowości nagrodzono również międzynarodowe instytucje finansowe takie jak Citibanamex, DBS czy HSBC. Organizatorem konkursu jest redakcja Global Finance. Magazyn jest wydawany nieprzerwanie od 1987 roku w 192 krajach.
- Jesteśmy niezwykle dumni, że eksperci Global Finance docenili innowacyjne podejście Alior Banku, przyznając nagrodę dla InfoNiny. Jest to już kolejne międzynarodowe wyróżnienie dla naszej głosowej asystentki. Projekt wdrożenia sztucznej inteligencji, którego głównymi filarami są właśnie InfoNina i platforma analizy mowy, osiąga coraz lepsze rezultaty w postaci podniesienia jakości obsługi naszych klientów. Cały czas doskonalimy to rozwiązanie, aby maksymalnie ułatwić klientom obsługę zdalną – mówi Mariusz Piturecki, dyrektor Działu Digitalizacji i Rozwoju AI w Alior Banku.
InfoNina została wdrożona w Alior Banku w 2021 roku. Odbiera 100 proc. połączeń na infolinii banku, jest w stanie zidentyfikować ponad 650 intencji klientów i odpowiedzieć na ich pytania w ramach niemal 100 procesów informacyjnych. Asystentka udziela informacji o sposobie logowania się do kanałów zdalnych, autoryzacji w systemie bankowości internetowej, aplikacji mobilnej czy Kantorze Walutowym. InfoNina może także podać adresy oddziałów i godziny ich otwarcia, poinformować jak zmienić limity transakcyjne i przeprowadzić przez proces zlecenia przelewu.
Nagroda przyznana przez Global Finance jest kolejnym wyróżnieniem InfoNiny. Voicebot został doceniony także w konkursach takich jak Celent Model Bank Awards 2022, Retail Banker International Global Awards czy Mocarze HiperAutomatyzacji. Ponadto, w kwietniu b.r. Pracownia Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego przyznała głosowej asystentce Alior Banku certyfikaty Prostej Polszczyzny.
- Jesteśmy niezwykle dumni, że eksperci Global Finance docenili innowacyjne podejście Alior Banku, przyznając nagrodę dla InfoNiny. Jest to już kolejne międzynarodowe wyróżnienie dla naszej głosowej asystentki. Projekt wdrożenia sztucznej inteligencji, którego głównymi filarami są właśnie InfoNina i platforma analizy mowy, osiąga coraz lepsze rezultaty w postaci podniesienia jakości obsługi naszych klientów. Cały czas doskonalimy to rozwiązanie, aby maksymalnie ułatwić klientom obsługę zdalną – mówi Mariusz Piturecki, dyrektor Działu Digitalizacji i Rozwoju AI w Alior Banku.
InfoNina została wdrożona w Alior Banku w 2021 roku. Odbiera 100 proc. połączeń na infolinii banku, jest w stanie zidentyfikować ponad 650 intencji klientów i odpowiedzieć na ich pytania w ramach niemal 100 procesów informacyjnych. Asystentka udziela informacji o sposobie logowania się do kanałów zdalnych, autoryzacji w systemie bankowości internetowej, aplikacji mobilnej czy Kantorze Walutowym. InfoNina może także podać adresy oddziałów i godziny ich otwarcia, poinformować jak zmienić limity transakcyjne i przeprowadzić przez proces zlecenia przelewu.
Nagroda przyznana przez Global Finance jest kolejnym wyróżnieniem InfoNiny. Voicebot został doceniony także w konkursach takich jak Celent Model Bank Awards 2022, Retail Banker International Global Awards czy Mocarze HiperAutomatyzacji. Ponadto, w kwietniu b.r. Pracownia Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego przyznała głosowej asystentce Alior Banku certyfikaty Prostej Polszczyzny.