- 2016-10-06
Innowacyjny projekt Alior Banku zwyciężył w konkursie „BAI Global Banking Innovation Awards”
![](/dam/jcr:72be46e7-0e83-4d25-8990-9978bb107663/aktualno%C5%9Bci-baii.png)
Alior Bank zwyciężył w międzynarodowym konkursie „BAI Global Banking Innovation Awards” w kategorii „Innowacja w usprawnianiu procesów wewnętrznych”. Jury najwyżej oceniło projekt „Smart-Collect” wykorzystujący system sztucznej inteligencji.
Laureatów jednego z najbardziej prestiżowych konkursów w sektorze finansów, organizowanego przez stowarzyszenie Bank Administration Institute (BAI), ogłoszono podczas uroczystej gali towarzyszącej konferencji „BAI Beacon”. Wydarzenie poświęcone najważniejszym zagadnieniom wpływającym na sektor usług finansowych odbywało się w dniach 5-6 października br. w Chicago. W imieniu Banku nagrodę odebrała Katarzyna Sułkowska, Wiceprezes Zarządu Alior Banku.
![](/alior/dam/jcr:77407213-b126-4675-a5a4-023951c930d1/BAI-2016.2024-01-10-13-06-05.jpg)
Na zdjęciu od lewej Tomasz Motyl Chief Innovation Officer w Alior Banku, Katarzyna Sułkowska, Wiceprezes Zarządu, Marzena Szulim, Dyrektor Departamentu Analiz i Windykacji Klienta Indywidualnego, Agata Zajączkowska, Dyrektor Działu Monitoringu Klienta Indywidualnego.
Projekt „Smart-Collect” polegał na wdrożeniu nowoczesnego systemu służącego optymalizacji odzyskiwania należności przy wykorzystaniu systemu sztucznej inteligencji – „Wirtualnego Doradcy”. Rozwiązanie jest połączeniem automatycznego rozpoznawania mowy, analizy semantycznej, syntezy mowy, a także systemu przetwarzania języka naturalnego oraz technologii biometrycznej identyfikacji głosowej. Wirtualny przedstawiciel banku został zaprojektowany tak, by prowadzić z klientami spójną rozmowę, czyli reagować na odpowiedzi i zadawać dopasowane do nich pytania.
„Smart-Collect” znalazł się również w gronie finalistów w innej kategorii. Był nominowany do nagrody „Przełomowa innowacja w bankowości”.
BAI to jedno z największych i najbardziej renomowanych stowarzyszeń zrzeszających instytucje finansowe. Od ponad 90 lat wpływa na kształt oraz rozwój światowej gospodarki, prowadząc i publikując badania będące źródłem wszechstronnej wiedzy o bankowości.
![](/alior/dam/jcr:77407213-b126-4675-a5a4-023951c930d1/BAI-2016.2024-01-10-13-06-05.jpg)
Na zdjęciu od lewej Tomasz Motyl Chief Innovation Officer w Alior Banku, Katarzyna Sułkowska, Wiceprezes Zarządu, Marzena Szulim, Dyrektor Departamentu Analiz i Windykacji Klienta Indywidualnego, Agata Zajączkowska, Dyrektor Działu Monitoringu Klienta Indywidualnego.
Projekt „Smart-Collect” polegał na wdrożeniu nowoczesnego systemu służącego optymalizacji odzyskiwania należności przy wykorzystaniu systemu sztucznej inteligencji – „Wirtualnego Doradcy”. Rozwiązanie jest połączeniem automatycznego rozpoznawania mowy, analizy semantycznej, syntezy mowy, a także systemu przetwarzania języka naturalnego oraz technologii biometrycznej identyfikacji głosowej. Wirtualny przedstawiciel banku został zaprojektowany tak, by prowadzić z klientami spójną rozmowę, czyli reagować na odpowiedzi i zadawać dopasowane do nich pytania.
„Smart-Collect” znalazł się również w gronie finalistów w innej kategorii. Był nominowany do nagrody „Przełomowa innowacja w bankowości”.
BAI to jedno z największych i najbardziej renomowanych stowarzyszeń zrzeszających instytucje finansowe. Od ponad 90 lat wpływa na kształt oraz rozwój światowej gospodarki, prowadząc i publikując badania będące źródłem wszechstronnej wiedzy o bankowości.