- 2011-09-19
Alior Bank nagradza najszybciej rozwijające się Firmy Rodzinne
We wrześniu Tygodnik Newsweek wspólnie z Alior Bankiem wyróżni najlepsze firmy rodzinne z woj. wielkopolskiego, małopolskiego oraz zachodniopomorskiego. Dotychczas nagrodzonych zostało już blisko 700 firm rodzinnych z 7 województw.
Ruszyła jesienna edycja Rankingu Firm Rodzinnych. 14 września w Poznaniu odbyła się Gala dla przedstawicieli Firm Rodzinnych z województwa wielkopolskiego, 21 września w Krakowie nagrodzone zostaną Firmy Rodzinne z województwa małopolskiego a 29 września w Szczecinie spotkają się Firmy Rodzinne z województwa zachodnio-pomorskiego. Następnie Newsweek Polska wraz z Partnerami odwiedzi kolejno województwa: warmińsko-mazurskie, lubuskie, łódzkie, dolnośląskie, podkarpackie, lubelskie, podlaskie i mazowieckie.
W każdym z miast statuetki Rankingu Firm Rodzinnych otrzymają firmy, które zajęły pierwsze 3 miejsca w każdej z 4 kategorii: mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Pozostali Laureaci mogą liczyć na specjalne wyróżnienia i dyplomy. Również Partnerzy rankingu przygotowali dla uczestników Gal własne wyróżnienia i nagrody.
W poszczególnych województwach Newsweek Polska wraz ze Stowarzyszeniem Inicjatywa Firm Rodzinnych wskazał Ambasadora Firm Rodzinnych – właściciela firmy, który jest wyjątkowo zaangażowany w popularyzację idei firm rodzinnych i odnosi sukcesy zawodowe.
W województwie pomorskim wyróżniony został Pan Zenon Ziaja, właściciel firmy Ziaja, w województwie świętokrzyskim Ambasadorem Firm Rodzinnych został Pan Bernard Rożek, przedstawiciel firmy Rożek Brokers Group, w województwie opolskim Pan Damian Wawrzyniak z firmy Maximus Oświetlenie. Tytułem Ambasadora Firm Rodzinnych w województwie kujawsko-pomorskim uhonorowany został Pan Piotr Borkowski z Niepublicznego Dwujęzycznego Przedszkola Misiolandia z Bydgoszczy, a w województwie śląskim Pan Jerzy Paja z firmy Autoklinika. Podczas Gali Poznańskiej Dyplom Ambasadora Firm rodzinnych trafił do rąk Pani Solange Olszewska SOLARIS Bus & Coach.
Metodologia rankingu
Współpracująca z Newsweekiem wywiadownia gospodarcza Dun & Bradstreet dokonała analizy wyników finansowych firm rodzinnych za 2008 i 2009 rok. Wybrano w ten sposób firmy, których obroty w 2009 roku wyniosły minimum 1 milion złotych i były wyższe niż te osiągnięte rok wcześniej. Do ustalenia kolejności firm w poszczególnych kategoriach Rankingu posłużyły także wyniki za rok 2010.
Firma rodzinna w Rankingu Newsweeka to takie przedsiębiorstwo, w którym przynajmniej dwóch udziałowców posiada więzy rodzinne oraz 51% udziałów. W Rankingu uwzględniono także firmy, których właścicielem jest tylko jedna osoba, ale pod warunkiem stałego zatrudnienia innych członków rodziny.
Mecenasem projektu jest Alior Bank
Parterami projektu są: PARP, SIFR, Dun&Bradstreet, Volvo Auto Polska, Netia oraz Aviva
Patronami medialnymi są: Forbes, Onet.pl i Zumi.pl
Więcej informacji: wyniki rankingu, szczegółowe relacje z każdej Gali, harmonogram kolejnych spotkań, znajduje się na stronie www.FirmyRodzinneRoku.pl
Wiadomość archiwalna przeniesiona z wcześniejszej wersji portalu Alior Banku