Zakupy online z pożyczką ratalną w Alior Banku FAQ
Często zadawane pytania
Przed uruchomieniem pożyczki
Jakie warunki muszę spełnić, aby otrzymać pożyczkę ratalną w kanale online?
- być obywatelem RP,
- mieć ważny dowód osobisty,
- mieć adres zamieszkania na terenie Polski,
- mieć pełną zdolność do czynności prawnych,
- mieć ukończone 18 lat (przy zakupie telefonu komórkowego limit wieku może być wyższy),
- wykazywać się regularnymi dochodami ze źródeł, które akceptujemy (listę znajdziesz poniżej),
- mieć prywatny numer telefonu komórkowego, pod którym możemy się z Tobą kontaktować,
- mieć adres e-mail,
- mieć indywidualne konto bankowe, z którego zrobisz przelew weryfikacyjny – jeśli będzie przez nas wymagane,
- otrzymać od nas pozytywną ocenę zdolności kredytowej,
- nie mieć zastrzeżonego numeru PESEL.
Jakie źródła dochodów akceptujecie?
- umowa o pracę,
- działalność gospodarcza,
- działalność rolnicza,
- emerytura/ zasiłek przedemerytalny,
- renta,
- kontrakt wojskowy,
- kontrakt menedżerski,
- pełnienie funkcji prezesa/ członka zarządu,
- pełnienie funkcji radnego/posła,
- renta rodzinna (z wyłączeniem renty rodzinnej na okres nauki),
- umowa zlecenia/ umowa o dzieło.
Jaką kwotę pożyczki mogę otrzymać?
Ważne!
Kolejny wniosek o pożyczkę złóż dopiero po zakończeniu poprzedniego wniosku – czyli jeśli:
- otrzymasz od nas potwierdzenie zawarcia umowy na e-mail,
- anulujesz poprzedni wniosek,
- wniosek zostanie anulowany przez nas.
Czy mogę zapłacić częściowo za towar z własnych pieniędzy?
W takiej sytuacji we wniosku ratalnym online na etapie kalkulacji kwoty raty będzie dostępne pole "Wpłata własna".
Czy do otrzymania pożyczki wymagacie jakichś dokumentów?
- wysokość dochodu i dane Twojego zakładu pracy lub Twojej firmy – zazwyczaj wystarczy, że podasz ich NIP; w przypadku innych dochodów postępuj zgodnie z informacjami na formularzu pożyczkowym,
- numer konta, z którego wykonasz przelew weryfikacyjny na 1 zł.
Jakie towary mogę kupić na raty?
Produkty, których nie możesz sfinansować pożyczką ratalną, nie będą miały dostępnej ratalnej metody płatności w sklepie internetowym.
Jak szybko otrzymam decyzję w sprawie pożyczki?
Czasami może to potrwać dłużej – na przykład, gdy:
- składasz wniosek w dni wolne od pracy,
- Twój wniosek będzie wymagał dodatkowej weryfikacji,
- serwery Biura Informacji Kredytowej są przeciążone lub niedostępne.
Co po kolei zrobić, żeby dostać pożyczkę ratalną na zakupy?
- Wybierz ofertę ratalną oraz liczbę rat. System pokaże Ci kwotę miesięcznej raty oraz symulację innych szczegółów oferty kredytowej.
- Wpisz w odpowiednie pola formularza: swoje dane osobowe: imię, nazwisko, PESEL, serię i numer dowodu osobistego oraz datę jego wydania i datę jego ważności, numer telefonu komórkowego i adres e-mail, swoje dane adresowe: adres zameldowania oraz aktualny adres zamieszkania i korespondencyjny, numer konta, z którego zrobisz przelew weryfikacyjny na 1 zł – jeśli będzie przez nas wymagany, aktualne dane o swoich dochodach (w tym NIP zakładu pracy/ firmy), Twoje stałe wydatki miesięczne, liczbę osób na utrzymaniu oraz zobowiązania, które masz: kredyty i pożyczki, a także limity w koncie, karty kredytowe, itp.
- Przeczytaj treści zgód i potwierdź akceptację oznaczonych zgód.
- Jeśli nadal jesteś zainteresowany przedstawioną przez nas ofertą kliknij w przycisk "Dalej".
- Potwierdź swoją tożsamość jedną z dostępnych metod weryfikacji tożsamości.
Ważne! Niektóre metody mogą być dla Ciebie niedostępne. Zależy to od tego, czy spełniasz określone przez nas warunki lub czy Twój bank obsługuje szybkie przelewy międzybankowe.
Weryfikacja kodem SMS:
- kod wyślemy na numer telefonu, który został przez Ciebie podany we wniosku,
- wpisz go w odpowiednie miejsce na ekranie,
- zatwierdź go odpowiednim przyciskiem na ekranie.
Weryfikacja przelewem ELIXIR/ Express ELIXIR – uzupełnij dane w formatce przelewu samodzielnie w oparciu o dane do przelewu podane w systemie. Zwróć uwagę na opis przelewu – zalecamy użycie opcji „kopiuj – wklej".
Weryfikacja przez Profil bankowy:
- Wybierz swój bank.
- Zaloguj się do bankowości elektronicznej w swoim banku i potwierdź dyspozycję przekazania danych.
- Wyraź zgodę na potwierdzenie Twojej tożsamości na postawie danych pobranych z wskazanego banku.
- Zaloguj się do aplikacji mObywatel.
- Wybierz kod QR u dołu ekranu.
- Zeskanuj kod lub wpisz go ręcznie.
- Zapoznaj się ze zgodami w aplikacji mObywatel i potwierdź przekazanie danych.
4. Jeśli akceptujesz warunki umowy, zaakceptuj ją – kliknij w "Zawieram umowę".
5. Podpisz umowę kodem SMS wysłanym na numer telefonu podany przez Ciebie we wniosku. Wpisz go w odpowiednie miejsce na ekranie i zatwierdź przyciskiem.
Po pozytywnej autoryzacji wprowadzonego przez Ciebie kodu SMS zweryfikujemy Twój numer PESEL w rejestrze zastrzeżeń PESEL. Jeśli Twój numer PESEL nie będzie zastrzeżony, podpiszemy z Tobą umowę. Potwierdzimy zawarcie umowy w wiadomości SMS. Jeśli Twój numer PESEL będzie zastrzeżony, zostaniesz o tym poinformowany na ekranie wniosku oraz w wiadomości SMS. Abyśmy mogli podpisać z Tobą umowę, cofnij zastrzeżenie numeru PESEL, a następnie potwierdź cofnięcie na ekranie wniosku. Zastrzeżenie numeru PESEL możesz cofnąć w aplikacji mObywatel, na stronie Obywatel GOV lub w dowolnym urzędzie gminy.
Pamiętaj: Zawarcie umowy przez Bank jest możliwe tylko wtedy, gdy Twój numer PESEL nie będzie zastrzeżony.
Czy muszę złożyć nowy wniosek, jeśli podczas wypełniania wniosku strona www z wnioskiem została przeze mnie zamknięta?
Sprawdź skrzynkę e-mail (w tym folder "Spam"). Jeśli możesz powrócić do wypełniania i edycji składanego wniosku, otrzymasz na Twój e-mail link powrotu do wniosku. Jeśli zamkniesz wniosek na początkowym etapie, np. przed wpisaniem danych teleadresowych, musisz zacząć składanie wniosku od początku.
Jak szybko pieniądze trafią do sprzedawcy?
- wiadomość SMS i e-mail z informacją potwierdzającą zawarcie umowy o pożyczkę,
- plik PDF z umową, zabezpieczony przed dostępem osób nieuprawnionych.
Dlaczego odmówiono mi pożyczki?
- online na stronie Twojego wniosku,
- wyślemy Ci na adres e-mail, który został przez Ciebie podany we wniosku.
Jak zweryfikujecie moją tożsamość?
Ważne!
Niektóre metody mogą być dla Ciebie niedostępne. Zależy to od tego, czy spełniasz określone przez nas warunki lub czy Twój bank obsługuje szybkie przelewy międzybankowe.
Weryfikacja kodem SMS:
- kod wyślemy na numer telefonu, który został przez Ciebie podany we wniosku,
- wpisz go w odpowiednie miejsce na ekranie,
- zatwierdź go odpowiednim przyciskiem na ekranie.
Weryfikacja przelewem ELIXIR lub express ELIXIR – uzupełnij dane w formatce przelewu. System udostępni Ci podpowiedź z danymi do przelewu. Zwróć uwagę na opis przelewu – zalecamy użycie opcji „kopiuj – wklej”.
Nie ponosisz kosztów przelewu złotówkowego, po jego wykonaniu zwrócimy Ci kwotę przelewu na rachunek z którego przelew został wykonany.
Weryfikacja przez Profil bankowy:
- Wybierz swój bank.
- Zaloguj się do bankowości elektronicznej w swoim banku i potwierdź dyspozycję przekazania danych.
- Wyraź zgodę na potwierdzenie Twojej tożsamości na postawie danych pobranych z wskazanego banku.
- Zaloguj się do aplikacji mObywatel.
- Wybierz kod QR u dołu ekranu.
- Zeskanuj kod lub wpisz go ręcznie.
- Zapoznaj się ze zgodami w aplikacji mObywatel i potwierdź przekazanie danych.
Dlaczego muszę zrobić przelew na 1 zł i jak go zrealizować?
Ważne!
Gdy potwierdzimy Twoją tożsamość, uruchomimy pożyczkę. Aby wykonać przelew weryfikacyjny możesz skorzystać z:
- Pay-By-Link – to najszybsza opcja przelewu weryfikacyjnego (na 1 zł). Wybierz ją, jeśli bank prowadzący Twoje konto korzysta z takiej usługi. Nasz system kredytowy w takich przypadkach automatycznie przekieruje Cię do serwisu Twojego banku. Zaloguj się do swojego konta, a my uzupełnimy niektóre dane przelewu (nazwę odbiorcy, numer rachunku bankowego odbiorcy, tytuł przelewu, kwota przelewu). Następnie potwierdź przelew: kodem SMS lub w aplikacji mobilnej Twojego banku;
- opcji tradycyjnego przelewu – jeśli bank prowadzący Twoje konto nie korzysta z usługi Pay-By-Link. Wypełnij formatkę przelewu w bankowości elektronicznej Twojego banku, wpisz następujące dane: nazwę odbiorcy: Alior Bank SA, numer rachunku bankowego odbiorcy w Alior Banku SA, kwotę przelewu, dokładny tytuł przelewu.
Nie ponosisz kosztów przelewu złotówkowego, po jego wykonaniu zwrócimy Ci kwotę przelewu na rachunek z którego przelew został wykonany.
Z jakiego rachunku mogę wykonać przelew 1 zł?
Nie możesz go zrobić z konta firmowego, wspólnego ani konta współmałżonka.
Czy otrzymam z powrotem 1 zł?
Dlaczego po przelewie weryfikacyjnym 1 zł bank nie uruchomił pożyczki?
Prosimy – sprawdź, czy:
- przelew został wykonany z konta, które mamy we wniosku o pożyczkę,
- jesteś jedynym właścicielem albo współwłaścicielem konta,
- jest to Twoje indywidualne konto,
- dane osobowe oraz adresowe zarejestrowane w Twoim banku są takie same jak dane we wniosku,
- tytuł przelewu jest dokładnie taki sam jak w e-mailu, który Ci wysłaliśmy.
Co mogę zrobić, jeśli przelew weryfikacyjny wykonany za pośrednictwem usługi Pay-By-Link został negatywnie zweryfikowany i moja tożsamość nie została potwierdzona?
Ważne!
Jeśli wybierzesz weryfikację przelewem np. Elixirem przed ponowieniem przelewu upewnij się, czy:
- Twoje dane osobowe i adresowe zarejestrowane w Twoim banku są aktualne i zgodne z danymi, które zostały podane przez Ciebie we wniosku,
- tytuł przelewu jest dokładnie taki, jak zalecamy, • wykonujesz przelew z Twojego indywidualnego konta. Nie możesz go zrobić z konta firmowego, wspólnego ani konta współmałżonka.
Dlaczego nie mam ponownie dostępnej weryfikacji kodem SMS?
Dlaczego nie mam dostępnej metody weryfikacji kodem SMS?
Skorzystaj z innej dostępnej metody weryfikacji tożsamości.
Co mogę zrobić, jeśli w trakcie potwierdzania tożsamości kodem SMS strona www z wnioskiem została przeze mnie zamknięta?
Ważne!
Gdy powrócisz do wniosku, niestety nie skorzystasz już z metody potwierdzenia Twoich danych kodem SMS. Wybierz inną dostępną dla Ciebie metodę weryfikacji tożsamości.
Czy mogę anulować wniosek o pożyczkę przed jego uruchomieniem?
Jak otrzymam formularz informacyjny?
Po uruchomieniu pożyczki ratalnej
Do pierwszego logowania będziesz potrzebować loginu – inaczej nazywamy go CIF-em albo identyfikatorem klienta. Jest to 8-cyfrowy kod, który Ci nadaliśmy.
Instrukcja pierwszego logowania do bankowości internetowej
- kliknij "Zaloguj" w prawym górnym rogu ekranu.
- wybierz "Alior Online" ➔ "Zaloguj się" – przejdziesz na stronę bankowości internetowej,
- wpisz swój numer klienta – CIF ➔ kliknij "Dalej" ➔ podaj kod SMS, który otrzymasz na podany (zaufany) numer telefonu (kod jest ważny kilka minut),
- ustaw nowe hasło do logowania – hasło powinno mieć od 10 do 24 znaków oraz składać się z co najmniej jednej dużej, jednej małej litery oraz cyfry, możesz też wprowadzić znak specjalny – to zwiększy siłę hasła,
- powtórz hasło w następnym kroku,
- wybierz obrazek bezpieczeństwa, który będzie się wyświetlał przy każdym logowaniu.
Instrukcja każdego kolejnego logowania do bankowości internetowej
- kliknij "Zaloguj" w prawym górnym rogu ekranu,
- wybierz "Alior Online" ➔ "Zaloguj się" – przejdziesz na stronę bankowości internetowej,
- wpisz swój numer klienta – CIF ➔ kliknij "Dalej",
- sprawdź, czy pojawił się właściwy obrazek bezpieczeństwa,
- wpisz wybrane znaki ze swojego hasła,
- podaj kod SMS, który otrzymasz na podany (zaufany) numer telefonu – kod jest ważny kilka minut – jeśli ustawisz przeglądarkę jako zaufaną przy kolejnym logowaniu nie otrzymasz kodu SMS.
Gdzie znajdę numer klienta (CIF/ login/ identyfikator/ alias)?
- w umowie ramowej – umowie, na podstawie której możesz korzystać z kanałów elektronicznych,
- w umowie o dowolny produkt,
- w przelewie zwrotnym – jeśli umowę o inne produkty (np. o konto osobiste lub oszczędnościowe) potwierdzono przelewem,
- na naszej infolinii – 19 502,
- na naszej stronie internetowej – możesz skorzystać z przypomnienia w poniżej opisany sposób.
Po pozytywnej weryfikacji na stronie wyświetlimy Twój identyfikator klienta – CIF.
Jeśli nie możesz skorzystać z żadnego z wyżej wymienionych sposobów – numer klienta podamy Ci także w oddziale lub naszej placówce partnerskiej.
Ważne!
Jeśli Twój login był nadany jeszcze w banku, który połączył się z naszym, nie zalogujesz się za pomocą tego loginu do Alior Online.
Do zalogowania w Alior Online potrzebny jest Ci CIF, nadany w naszym banku.
Znajdziesz go:
- w dowolnej umowie podpisanej już z Alior Bankiem,
- w przelewie zwrotnym – jeśli umowę produktową z Alior Bankiem (np. o konto osobiste lub oszczędnościowe) potwierdzano przelewem,
- na naszej stronie internetowej – skorzystaj z przypomnienia,
- w oddziale naszego banku lub naszej placówce partnerskiej,
- pod numerem 19 502.
Co zrobić, jeśli podczas pierwszego logowania nie otrzymuję hasła startowego na telefon komórkowy?
Jeśli nie – możesz go zmienić:
- w naszym oddziale,
- w naszej placówce partnerskiej – jeśli posiadasz aktywną kartę płatniczą.
Jeśli Twój numer jest prawidłowy, sprawdź:
- czy nie masz przepełnionej skrzynki w telefonie,
- czy Twój operator nie ma problemów technicznych,
- czy masz włączoną opcję minimum 3G w telefonie,
- czy masz włączony roaming – jeśli jesteś za granicą.
Jeśli nadal hasło nie przyszło, prosimy, zadzwoń do nas: 19 502 lub 801 11 55 99. Sprawdzimy, co się stało.
Jak zmienić login?
Co mam zrobić, jeśli zapomniałem hasła do logowania?
Gdzie znajdę wysokość raty, termin spłaty, kwotę przyznanej pożyczki?
W naszej dowolnej placówce i pod numerem 19 502 także otrzymasz te informacje.
Pożyczka została uruchomiona, a nie wysłaliście mi harmonogramu i umowy na adres e-mail. Co teraz?
- w systemie bankowości internetowej - kliknij w "Pożyczka/ kredyt”, a następnie w zakładkę "Harmonogram spłat"
- w aplikacji mobilnej Alior Mobile - wybierz "Pobierz cały harmonogram",
- pod numerem 19 502 – Wirtualna Asystentka poinformuje Cię o wysokości raty, najbliższym terminie spłaty, całkowitej kwocie pozostałej do spłaty oraz ewentualnych zaległościach. Z jej pomocą możesz również zamówić harmonogram spłat. Ponadto w tej sprawie możesz do nas zadzwonić pod numer 19 502 albo odwiedzić naszą dowolną placówkę.
W jaki sposób mogę spłacić ratę pożyczki?
- przelewem z Twojego banku: wpisz następujące dane: nazwę odbiorcy, numer rachunku do spłaty – wskazany w umowie pożyczki, kwotę raty, tytuł przelewu – może być dowolny, np. "spłata raty nr 2/10", • gotówką w naszym dowolnym oddziale – nie pobierzemy od Ciebie za to opłaty,
- gotówką w urzędzie pocztowym – ta opcja może być jednak płatna – zgodnie z cennikiem urzędu, pamiętaj jednak, że nie wysyłamy blankietów spłat,
- przelewem w bankowości internetowej Alior Online lub aplikacji mobilnej Alior Mobile – jeśli masz u nas konto – znajdź opcję "Spłać ratę".
Jeśli włączysz automatyczną spłatę, pamiętaj tylko o zapewnieniu na koncie osobistym – z którego spłacasz pożyczkę – odpowiedniej kwoty w odpowiednim czasie.
Niestety – jeśli masz u nas konto, do spłaty raty nie możesz skorzystać z opcji zlecenia stałego.
Nie musisz uzupełniać adresu odbiorcy i nadawcy. Pieniądze wpłacaj na numer konta, który jest w umowie o pożyczkę i zgodnie z harmonogramem spłat.
W jaki sposób spłacić ratę przelewem z konta w Alior Banku?
- W bankowości internetowej z górnego menu wybierz: "Płatności" › "Nowa płatność".
lub kliknij "Wyślij przelew" przy odpowiednim rachunku. Przelew potwierdź kodem z SMS-a.
- W aplikacji mobilnej wybierz "Płatności", a następnie – interesujący Cię rodzaj przelewu.
Przelew potwierdź PIN-em autoryzacyjnym nadanym podczas aktywacji aplikacji mobilnej, za pomocą odcisku palca lub FaceID.
- W oddziale – będzie Ci potrzebny dokument tożsamości.
- Możesz też zadzwonić pod numer: 19 502 (z sieci Play: 12 19 502) lub 12 370 70 00 (tel. stacjonarne i komórkowe), +48 12 19 502 lub +48 12 370 70 00 (z zagranicy).
Kiedy otrzymam harmonogram spłat pożyczki?
Dodatkowo możesz go sprawdzić:
- w bankowości internetowej: kliknij w "Pożyczka/ kredyt”, a następnie w zakładkę "Harmonogram spłat"
- w aplikacji mobilnej – wybierz "Pobierz cały harmonogram",
- pod numerem 19 502 – Wirtualna Asystentka poinformuje Cię o wysokości raty, najbliższym terminie spłaty, całkowitej kwocie pozostałej do spłaty oraz ewentualnych zaległościach. Z jej pomocą możesz również zamówić harmonogram spłat.
Czy mogę pożyczkę spłacić wcześniej?
W takim przypadku sprawdzamy Twoje wpłaty – jeśli pozwalają na rozliczenie i zamknięcie pożyczki, zrobimy to. Zamknięcie pożyczki potwierdzamy SMS-em. Możesz również otrzymać zaświadczenie o całkowitej spłacie w oddziale – za taki dokument pobieramy opłatę zgodnie z aktualną Taryfą Opłat i Prowizji Alior Banku SA dla Klientów Indywidualnych.
Jeśli wpłacona kwota nie pozwala na zamknięcie pożyczki, wykonamy spłatę jego części. Zrobimy to w następujący sposób: na rachunku kredytowym pozostawimy kwotę na spłatę najbliższej raty – zgodnie z harmonogramem spłat. Resztą nadpłacimy kapitał, który pozostał do spłaty – zrobimy to tego samego dnia. Wysokość rat się nie zmieni, skróci się za to czas kredytowania (zmniejszy się liczba rat).
Jeśli chcesz, żebyśmy Twoją wpłatę rozliczyli inaczej, złóż stosowną dyspozycję – przed płatnością najbliższej raty:
- w naszej dowolnej placówce,
- na nasz adres korespondencyjny, który znajdziesz na stronie www.aliorbank.pl w zakładce "Kontakt",
- pod numerami: 12 19 502 lub 12 370 70 00 (połączenia krajowe) oraz +48 12 19 502 lub +48 12 370 70 00 (połączenia zagraniczne).
Jak mogę otrzymać zwrot nadpłaty po spłacie całego pożyczki?
- przelejemy nadwyżkę z rachunku pożyczki na spłatę innych zaległości (kredytów/ pożyczek),
- gdy pozostanie jakaś kwota, przelejemy ją na Twoje konto.
- osobiście – w naszym dowolnym oddziale,
- telefonicznie – pod numerem 19 502.
Co się dzieje, jeśli nie spłacę raty w terminie?
Jak mogę zgłosić odstąpienie od pożyczki?
Masz trzy możliwości zgłoszenia chęci odstąpienia od pożyczki:
- pocztą – wypełnij oświadczenie w tej sprawie – wzór znajdziesz w umowie o pożyczkę; następnie wyślij je na nasz adres korespondencyjny, który znajdziesz na stronie w zakładce "Kontakt",
- w naszej dowolnej placówce,
- przez telefon – zadzwoń pod numer 19 502 lub 801 11 55 99.
Inne pytania
SMS-em otrzymasz:
- kod dostępu do powrotu do wniosku – jeśli z jakiegoś powodu przerwiesz jego wypełnianie; SMS generowany jest za każdym razem, gdy klikniesz w link powrotny do wniosku, który wyślemy na Twój adres e-mail,
- informację o konieczności wykonania przelewu weryfikacyjnego na 1 zł,
- informację, że czekamy na przelew weryfikacyjny na 1 zł; SMS z przypomnieniem wysyłamy raz dziennie przez 5 kolejnych dni od złożenia wniosku lub do czasu otrzymania przelewu, • informację o ostatecznej decyzji kredytowej.
- informację o poszczególnych etapach, na jakich znalazł się wniosek, w tym link powrotu do wniosku dla wniosków złożonych, ale niedokończonych,
- informację o konieczności wykonania przelewu weryfikacyjnego na 1 zł,
- formularz informacyjny oraz umowę pożyczki.
Z ilu znaków składa się kod autoryzacyjny do kontynuacji wniosku?
Czy mogę otrzymać pożyczkę ratalną online, jeśli nie mam konta bankowego?
Czy mogę otrzymać zaświadczenie z informacją o całkowitej spłacie pożyczki?