Dobry Start e-urząd
Możliwość składania wniosków "Dobry Start" w systemie bankowości internetowej.
300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów
bez względu na dochód rodziny
bez względu na dochód rodziny
możliwość złożenia wniosku
w systemie bankowości internetowej
w systemie bankowości internetowej
wniosek dostępny wyłącznie
dla Klientów zidentyfikowanych w oddziale
dla Klientów zidentyfikowanych w oddziale
wniosek dostępny od 1 lipca br.
Dobry Start
Podstawowe informacje
- „Dobry Start” to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Możesz złożyć taki wniosek, jeśli jesteś rodzicem ucznia:
- w wieku do 20 lat,
- w wieku do 24 lat (w przypadku ucznia z niepełnosprawnością).
- Wniosek o świadczenie przez bankowość elektroniczną może złożyć rodzic:
- jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, to świadczenie otrzyma ten rodzic, który pierwszy złoży wniosek,
- jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem,
- gdy drugi rodzic złoży wniosek o świadczenie po innym rodzicu, ZUS ustali, kto sprawuje opiekę na dzieckiem.
Jak złożyć wniosek?
- Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia można składać online od 1 lipca do 30 listopada br., po tej dacie możliwość wnioskowania o świadczenie zostanie wyłączona.
- Jak złożyć wniosek w Alior Online?
- Zaloguj się do Alior Online
- Sprawdź czy w danych osobowych masz podany aktualny adres e-mail. Jeśli nie -zaktualizuj go, ponieważ na niego otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku.
- W menu górnym wybierz zakładkę "Usługi"
- Kliknij "Wniosek dobry start". Wypełnij i wyślij elektroniczny formularz.
- Maksymalnie uproszczona procedura i potwierdzenie na Twojej skrzynce e-mail. Jeśli złożyłeś wniosek przez bankowość elektroniczną albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość zostanie wysłana z adresu noreply@zus.pl.
- Informacje o wniosku złożonym przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia znajdziesz na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek) – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i przejdź do zakładki [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków]. Tam też możesz złożyć odwołanie od wydanej decyzji lub zmienić dane podane we wniosku
- Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS.
- Jeśli złożysz wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia i chcesz:
- skorygować wniosek – złóż elektronicznie nowy wniosek o świadczenie "Dobry start" z prawidłowymi danymi
- dołączyć załącznik do wysłanego wniosku – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i skorzystaj z funkcji [Uzupełnij wniosek], która dostępna jest na portalu w zakładce [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].
Więcej o świadczeniu "Dobry start"
- Wyprawka "Dobry start" to kolejny rządowy program wsparcia polskich rodzin
- Świadczenie "Dobry Start" przysługuje na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu "Dobry start"
- Wszystkie wnioski o świadczenie "Dobry Start" są rozpatrywane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych
- Świadczenie nie podlega opodatkowaniu, egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustaleniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia
- Program obejmuje dzieci wychowujące się zarówno w rodzinach, jak i te przebywające w pieczy zastępczej.
- Kiedy otrzymasz wyprawkę?
- Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków "Dobry start" złożonych do 31 sierpnia br. ZUS wypłaci świadczenie najpóźniej 30 września br.
- Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków "Dobry start" złożonych od 1 września do 30 listopada br. ZUS wypłaci świadczenie najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku
- Rola Banku w programie "Dobry start":
- Alior Bank umożliwia Ci złożenie wniosku "Dobry start" online w systemie bankowości internetowej. Złożenie wniosku w oddziale, placówce partnerskiej lub za pośrednictwem konsultanta infolinii nie jest możliwe.
- Wysłany wniosek "Dobry start" możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku obsługiwanego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego PUE ZUS.
- Gdzie otrzymasz pomoc?
- na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 8.00 –15.00
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl
- we wszystkich placówkach ZUS (https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/oddzialy-inspektoraty-biura-terenowe) oraz podczas e-wizyty w ZUS (https://www.zus.pl/e-wizyta).
Podstawa prawna
[1] § 13. ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” Opis Wniosku Dobry start przygotowany zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie www.zus.pl oraz www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start.
[1] § 13. ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” Opis Wniosku Dobry start przygotowany zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie www.zus.pl oraz www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start.