mojeID potwierdzanie tożsamości
Teraz możesz w prosty i bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość i tym samym uzyskać dostęp do dostawców usług bez wychodzenia z domu! Możesz przez internet podpisać umowę lub inny dokument wymagający potwierdzenia tożsamości.
potwierdzasz swoją tożsamość
wśród szerokiego grona usługodawców z wielu różnych branż
wśród szerokiego grona usługodawców z wielu różnych branż
za potwierdzenie swoich danych
nie ponosisz żadnych opłat
nie ponosisz żadnych opłat
potwierdzasz swoją tożsamość w systemie bankowości internetowej
dostępnym przez całą dobę
dostępnym przez całą dobę
wyłącznie dla pełnoletnich klientów,
których tożsamość została potwierdzona w placówce banku przez doradcę, posiadających aktywny dostęp do bankowość elektronicznej
których tożsamość została potwierdzona w placówce banku przez doradcę, posiadających aktywny dostęp do bankowość elektronicznej
mojeID informacje
Czym jest mojeID?
MojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wielu formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia Twoich danych drogą elektroniczną. Dzięki usłudze mojeID nie musisz iść np. do ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę. Z usługi mojeID możesz skorzystać wyłącznie wtedy kiedy dostawca usługi udostępnia taką formę zawierania umów oraz potwierdzenia tożsamości. Aktualną listę dostawców znajdziesz na stronie.
Pamiętaj! Z usługi mojeID możesz skorzystać tylko wtedy, jeśli Twoja tożsamość została potwierdzona w placówce banku przez doradcę i posiadasz aktualne dane teleadresowe.
Pamiętaj! Z usługi mojeID możesz skorzystać tylko wtedy, jeśli Twoja tożsamość została potwierdzona w placówce banku przez doradcę i posiadasz aktualne dane teleadresowe.
Jak skorzystać z usługi mojeID?
- Na stronie dostawcy usług wybierasz usługę, która wymaga potwierdzenia tożsamości.
- Następnie wybierasz mojeID jako metodę potwierdzenia tożsamości.
- Po wybraniu mojeID, jako metody potwierdzenia tożsamości, zostajesz przeniesiony na stronę z listą banków, które posiadają taką usługę.
- Z listy wybierasz logo Alior Banku, a następnie po przekierowaniu na stronę logowania wpisujesz swój login i hasło.
- Po zalogowaniu do systemu Alior Online zweryfikuj swoje dane osobowe i zaakceptuj wymagane zgody i oświadczenia, zapoznaj się z regulaminem, aby utworzyć Środek Identyfikacji Elektronicznej.
- Zaakceptuj operację kodem SMS/PUSH.
- Po utworzeniu Środka Identyfikacji Elektronicznej dostaniesz od nas potwierdzenie na adres e-mail, wraz z regulaminem usługi.
- Na kolejnym etapie zweryfikuj wszystkie dane. Zostaną one potwierdzone z dostawcą usługi, z którym chcesz nawiązać umowę lub inną czynność wymagającą potwierdzenia tożsamości.
- Potwierdź wymagane oświadczenia.
- Zatwierdź operację kodem, który otrzymasz za pośrednictwem SMS, na Twój zaufany numer telefonu.
- Po automatycznym wylogowaniu, przekierujemy Cię z powrotem na stronę internetową dostawcy.
- Historię zawieranych umów oraz dane, które przekazaliśmy zgodnie z Twoją dyspozycją, sprawdzisz w serwisie Alior Online w zakładce Usługi.
Dodatkowe informacje
Pytania i odpowiedzi
Co to jest mojeID?
To bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online. Takie rozwiązanie niezwykle ułatwia załatwienie spraw, w których dotychczas niezbędne było tzw. silne uwierzytelnienie, czyli najczęściej udanie się z dokumentem tożsamości do punktu obsługi klienta.
Jak działa mojeID?
Aby skorzystać z mojeID, wystarczy na stronie internetowej dostawcy usługi lub urzędu, którzy udostępniają tę metodę potwierdzania tożsamości, wybrać opcję logowania lub potwierdzania tożsamości z mojeID. Po kliknięciu odpowiedniego przycisku/linku, wyświetlą się ikony dostawców tożsamości – m.in. banków. Użytkownik wybiera bank, z którym chce potwierdzić tożsamość lub przekazać dane, a następnie zostaje przekierowany na stronę banku i tam wprowadza swój login i hasło. Po zalogowaniu, każdorazowo zostanie on poproszony o wyrażenie zgody na przekazanie swoich danych. Po zatwierdzeniu przekazania danych zostanie automatycznie przeniesiony do serwisu firmy lub urzędu, z którego usług chce skorzystać.
Czy korzystanie z usługi mojeID jest bezpieczne?
Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.
U jakich dostawców mogę skorzystać z mojeID?
Lista dostawców oferujących usługę mojeID dostępna jest na stronie.
Co to jest Środek Identyfikacji Elektronicznej?
Środkiem Identyfikacji Elektronicznej jest zestaw danych umożliwiających ustalenie tożsamości osoby fizycznej (formalnie fizycznej lub prawnej, lub osoby fizycznej reprezentującej osobę prawną), używany w celu identyfikacji elektronicznej tej osoby w usługach online. Środkiem Identyfikacji Elektronicznej jest tylko taki zestaw danych identyfikujących, który pozwala na ustalenie tożsamości. W praktyce, gdy tzw. dostawca usług (świadczący usługę na rzecz klienta i potrzebujący zweryfikować jego tożsamość) otrzyma zweryfikowane przez tzw. dostawcę tożsamości (w praktyce bank – tzw. Wydawca środka identyfikacji elektronicznej) PESEL, imię i nazwisko, będzie pewny, „kto jest po drugiej stronie monitora”. Szczegółowe regulacje w sprawie Środka Identyfikacji Elektronicznej określa rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE, zwane eIDAS.
Czy od 1 września 2023 roku będę mógł skorzystać z usługi mojeID, jeśli w kartotece będzie wprowadzony tylko mDowód?
Nie. Trwają ustalenia z Ministerstwem Cyfryzacji w celu udostępnienia takiej możliwości. Jeśli zmiana zostanie wprowadzona, to informacja o aktualizacji pojawi się w tym miejscu. Logowanie poprzez dowód osobisty RP (plastikowy) lub paszport pozostaje aktywne.