- 2016-04-01
Można już złożyć wniosek internetowy w ramach programu Rodzina 500+
Od 1 kwietnia br., za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Alior Banku można składać wnioski o świadczenia na dzieci w ramach rządowego Programu Rodzina 500+.
Elektroniczne wnioski mogą składać klienci, którzy mają dostęp do systemu bankowości internetowej Alior Banku, chociaż posiadanie konta osobistego nie jest wymagane. Przed ich wypełnieniem warto się jednak odpowiednio przygotować i zebrać potrzebne informacje, dokumenty i oświadczenia. Przede wszystkim niezbędne będą dane osobowe – własne i pozostałych osób zamieszkujących w gospodarstwie domowym (w tym np. numery PESEL dzieci). Jeśli składamy wniosek także na pierwsze dziecko, wymagane będą także elektroniczne wersje dokumentów potwierdzających dochody rodziny, jej sytuację formalno-prawną lub niepełnosprawność dziecka (w zależności od indywidualnej sytuacji wnioskującego).
Jak wypełnić wniosek?
Po pierwsze, należy zalogować się do systemu bankowości internetowej Alior Banku (do strony logowania można przejść klikając link Zaloguj na portalu banku). Po drugie, trzeba przejść do odpowiedniej sekcji „Centrum produktów”, a następnie wybrać „Wniosek Rodzina 500+”. Wniosek otworzy się w nowym oknie. Te dane, które bank już posiada (takie jak imię, nazwisko, numer PESEL), zostaną automatycznie uzupełnione. Alior Bank daje możliwość złożenia wniosku zarówno na drugie i kolejne dziecko, jak i na pierwsze. Jeśli jest taka potrzeba, na końcu wniosku można dodać wymagane dokumenty i oświadczenia.
Po uzupełnieniu danych warto pobrać kopię wypełnionego wniosku i zapisać ją w bezpiecznej lokalizacji na dysku lub wydrukować. Po zatwierdzeniu wniosku, w momencie jego wysyłania, wymagane będzie podanie autoryzacyjnego kodu SMS. Po przesłaniu wniosku, wszystkie dane, w tym załączniki zostaną trwale usunięte z systemów banku. Klient będzie jednak mógł pobrać potwierdzenie złożenia wniosku za pośrednictwem systemu bankowości internetowej (potwierdzenie to może być pomoce w razie konieczności potwierdzenia złożenia wniosku w gminie). Po zarejestrowaniu wniosku w rządowym systemie emp@tia, klient otrzyma Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) na adres e-mailowy podany we wniosku.
Warto zaznaczyć, że od tego momentu za obsługę aplikacji i decyzję o przyznaniu świadczenia odpowiada właściwy organ prowadzący w gminie (np. Urząd Miasta, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej – wykaz wszystkich instytucji znajduje się na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej). Bank jedynie pośredniczy w obsłudze wniosku Rodzina 500+. Weryfikuje tożsamość wnioskującego i umożliwia swoim klientom złożenie wniosku w systemie bankowości internetowej. Nie sprawdza jednak poprawności wypełnienia wniosku pod względem formalnym i merytorycznym. Nie posiada również informacji dotyczących jego dalszego procesowania.
Wszelkie pytania oraz reklamacje dotyczące obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu oraz wypłaty świadczenia wychowawczego należy zatem kierować do organu prowadzącego w danej gminie. Bank rozpatrzy jedynie ewentualne reklamacje dotyczące dostępu i funkcjonowania systemu bankowości internetowej oraz etapu rejestracji w systemie Alior Banku, a także wysłania wniosku.
Więcej pomocnych informacji znaleźć można na stronie internetowej banku Program Rodzina 500+, a także na rządowej stronie programu Rodzina 500+.
Zachęcamy też do zapoznania się z instrukcją składania wniosku za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Alior Banku.
Program Rodzina 500+ to systemowe wsparcie polskich rodzin. Wysokość świadczenia w ramach programu wynosi 500 zł miesięcznie. Wypłacane będzie na drugie i każde kolejne dziecko, bez dodatkowych warunków i bez względu na osiągane dochody rodziny. Jeśli dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 800 zł netto, świadczenia będzie przysługiwało także na pierwsze dziecko (limit dochodu wyniesie 1200 zł netto w przypadku, gdy którekolwiek z dzieci w rodzinie jest niepełnosprawne). Świadczenie przysługuje na dziecko do momentu ukończenia przez nie 18. roku życia.
Jak wypełnić wniosek?
Po pierwsze, należy zalogować się do systemu bankowości internetowej Alior Banku (do strony logowania można przejść klikając link Zaloguj na portalu banku). Po drugie, trzeba przejść do odpowiedniej sekcji „Centrum produktów”, a następnie wybrać „Wniosek Rodzina 500+”. Wniosek otworzy się w nowym oknie. Te dane, które bank już posiada (takie jak imię, nazwisko, numer PESEL), zostaną automatycznie uzupełnione. Alior Bank daje możliwość złożenia wniosku zarówno na drugie i kolejne dziecko, jak i na pierwsze. Jeśli jest taka potrzeba, na końcu wniosku można dodać wymagane dokumenty i oświadczenia.
Po uzupełnieniu danych warto pobrać kopię wypełnionego wniosku i zapisać ją w bezpiecznej lokalizacji na dysku lub wydrukować. Po zatwierdzeniu wniosku, w momencie jego wysyłania, wymagane będzie podanie autoryzacyjnego kodu SMS. Po przesłaniu wniosku, wszystkie dane, w tym załączniki zostaną trwale usunięte z systemów banku. Klient będzie jednak mógł pobrać potwierdzenie złożenia wniosku za pośrednictwem systemu bankowości internetowej (potwierdzenie to może być pomoce w razie konieczności potwierdzenia złożenia wniosku w gminie). Po zarejestrowaniu wniosku w rządowym systemie emp@tia, klient otrzyma Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) na adres e-mailowy podany we wniosku.
Warto zaznaczyć, że od tego momentu za obsługę aplikacji i decyzję o przyznaniu świadczenia odpowiada właściwy organ prowadzący w gminie (np. Urząd Miasta, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej – wykaz wszystkich instytucji znajduje się na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej). Bank jedynie pośredniczy w obsłudze wniosku Rodzina 500+. Weryfikuje tożsamość wnioskującego i umożliwia swoim klientom złożenie wniosku w systemie bankowości internetowej. Nie sprawdza jednak poprawności wypełnienia wniosku pod względem formalnym i merytorycznym. Nie posiada również informacji dotyczących jego dalszego procesowania.
Wszelkie pytania oraz reklamacje dotyczące obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu oraz wypłaty świadczenia wychowawczego należy zatem kierować do organu prowadzącego w danej gminie. Bank rozpatrzy jedynie ewentualne reklamacje dotyczące dostępu i funkcjonowania systemu bankowości internetowej oraz etapu rejestracji w systemie Alior Banku, a także wysłania wniosku.
Więcej pomocnych informacji znaleźć można na stronie internetowej banku Program Rodzina 500+, a także na rządowej stronie programu Rodzina 500+.
Zachęcamy też do zapoznania się z instrukcją składania wniosku za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Alior Banku.
Program Rodzina 500+ to systemowe wsparcie polskich rodzin. Wysokość świadczenia w ramach programu wynosi 500 zł miesięcznie. Wypłacane będzie na drugie i każde kolejne dziecko, bez dodatkowych warunków i bez względu na osiągane dochody rodziny. Jeśli dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 800 zł netto, świadczenia będzie przysługiwało także na pierwsze dziecko (limit dochodu wyniesie 1200 zł netto w przypadku, gdy którekolwiek z dzieci w rodzinie jest niepełnosprawne). Świadczenie przysługuje na dziecko do momentu ukończenia przez nie 18. roku życia.