Zasady bezpieczeństwa 800+
Składając wniosek Rodzina 800+ przez internet pamiętaj, żeby stosować się do zasad bezpieczeństwa.
Zachowaj ostrożność składając wniosek Rodzina 800+
Alior Bank na mocy porozumienia z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej umożliwia swoim klientom złożenie wniosku Rodzina 800+:
Alior Bank może Cię informować o możliwości złożenia wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem elektronicznych kanałów, np. w formie mailingu lub informacji w systemie bankowości internetowej. Pamiętaj jednak, że korespondencja będzie przesyłana ze znanych Ci adresów mailowych banku. Zawsze sprawdzaj, kto jest nadawcą wiadomości. Jeśli otrzymasz podejrzaną korespondencję lub mailing w sprawie udostępnienia wniosku Rodzina 800+ od innego nadawcy lub ktoś poprosi Cię o podanie danych do logowania, hasła do logowania lub kodów SMS, zgłoś to niezwłocznie na infolinii banku pod numerem telefonu 19 502.
Przypominamy, że w związku z wnioskiem Rodzina 800+ bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków, kierujących na strony internetowe banków.
Zawsze stosuj się do zasad bezpieczeństwa!
System Bankowości Internetowej Alior Banku dostępny jest po kliknięciu w przycisk „Zaloguj” na stronie https://www.aliorbank.pl . Zarówno na portalu Banku, jak i na stronie logowania w polu adresu widoczny jest symbol zielonej kłódki (lub pasek adresu zmieni kolor na zielony) potwierdzający tożsamość strony i informujący o bezpiecznym połączeniu z serwisem.
Ważne!
Pamiętaj, że:
Alior Bank na mocy porozumienia z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej umożliwia swoim klientom złożenie wniosku Rodzina 800+:
- Wniosek Rodzina 800+ dostępny jest bezpłatnie po zalogowaniu do systemu bankowości internetowej.
- Nie trzeba instalować na komputerze/telefonie żadnych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek Rodzina 800+.
- Po kliknięciu w link w bankowości internetowej Centrum produktów -> Wniosek Rodzina 800+ formularz otwiera się w nowym oknie.
- Przy zalogowaniu do systemu bankowości internetowej Alior Banku, w celu przejścia do wniosku Rodzina 800+ ani w celu załadowania załączników nie będzie wymagane podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego. System poprosi o podanie kodu SMS na zakończenie składania wniosku (tak jak w przypadku innych akcji w bankowości internetowej).
- Jako potwierdzenie wysłania wniosku Rodzina 800+ otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) z adresu e-mail upo@mrpips.gov.pl. UPO będzie przesyłane po wpłynięciu wniosku do systemu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o nazwie emp@tia.
Alior Bank może Cię informować o możliwości złożenia wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem elektronicznych kanałów, np. w formie mailingu lub informacji w systemie bankowości internetowej. Pamiętaj jednak, że korespondencja będzie przesyłana ze znanych Ci adresów mailowych banku. Zawsze sprawdzaj, kto jest nadawcą wiadomości. Jeśli otrzymasz podejrzaną korespondencję lub mailing w sprawie udostępnienia wniosku Rodzina 800+ od innego nadawcy lub ktoś poprosi Cię o podanie danych do logowania, hasła do logowania lub kodów SMS, zgłoś to niezwłocznie na infolinii banku pod numerem telefonu 19 502.
Przypominamy, że w związku z wnioskiem Rodzina 800+ bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków, kierujących na strony internetowe banków.
Zawsze stosuj się do zasad bezpieczeństwa!
System Bankowości Internetowej Alior Banku dostępny jest po kliknięciu w przycisk „Zaloguj” na stronie https://www.aliorbank.pl . Zarówno na portalu Banku, jak i na stronie logowania w polu adresu widoczny jest symbol zielonej kłódki (lub pasek adresu zmieni kolor na zielony) potwierdzający tożsamość strony i informujący o bezpiecznym połączeniu z serwisem.
Ważne!
Pamiętaj, że:
- Bank nie wymaga tworzenia szablonów płatności w celu potwierdzenia nowego numeru rachunku, potwierdzenia lub zmiany zaufanego numeru telefonu lub innej operacji związanej z połączeniem operacyjnym.
- SMS-y autoryzacyjne/tokeny używane są tylko do akceptacji operacji inicjowanych przez użytkownika.
- Bank nie wymaga dodatkowego zabezpieczenia/ubezpieczenia Twoich środków.
- Do korzystania z Systemu Bankowości Internetowej Bank nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania na Twoim telefonie.
- Bank nie wysyła SMS-em, za pośrednictwem wiadomości e-mail, ani w żaden inny sposób linków z żądaniem podania lub potwierdzenia jakichkolwiek danych lub aktywacji systemu.
- Bank nie żąda od Ciebie podania żadnych danych kontaktowych, ani danych dotyczących Twoich kart płatniczych/kredytowych.
- W przypadku otrzymania wiadomości nakłaniających do wyżej wymienionych działań prosimy o niestosowanie się do nich i niezwłoczny kontakt z infolinią banku pod numerem 19 502.
- Używaj legalnego programu antywirusowego i pamiętaj o jego aktualności.
- Korzystaj z legalnego systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej, które są wspierane przez producenta i są aktualizowane na bieżąco.
- Uważaj na wiadomości e-mail i SMS, które nakłaniają się do kliknięcia w link i żądają danych związanych z bankowością i wykonywaniem transakcji.