Kody SMS
Kody SMS to wygodny i bezpieczny sposób autoryzowania transakcji w Kantorze Walutowym. Kody przesyłane są na numer telefonu wskazany przez Ciebie podczas wypełniania wniosku lub podczas podpisywania umowy w oddziale. W Kantorze Walutowym jeden kod służy do autoryzowania jednej konkretnej operacji lub grupy transakcji, dla której został wygenerowany, co zapewnia maksymalną ochronę i bezpieczeństwo środków. W treści kodu SMS znajdują się informacje na temat operacji, dla której został wygenerowany, więc pamiętaj, żeby zawsze zwracać uwagę na treść SMS-a i porównywać ją z danymi realizowanej przez Ciebie transakcji.
W systemie Kantoru Walutowego autoryzacji wymagają operacje, związane z wypływem środków z Twojego rachunku, czyli np. przelewy krajowe, zdefiniowanie odbiorcy, oraz operacje, związane z bezpieczeństwem: logowanie, aktywacja karty płatniczej, zmiana PINu do karty, zmiana numeru telefonu do kodów SMS.
Hasło maskowane
Podczas logowania do Kantoru Walutowego wykorzystywane jest hasło maskowane. Kantor Walutowy wymaga podania wybranych znaków z hasła, co zabezpiecza przed przechwyceniem go przez programy szpiegujące, w związku z tym nawet jeśli ktoś podejrzy wpisywane przez Ciebie znaki i tak nie uda mu się zalogować na Twoje konto, bo Kantor Walutowy za każdym razem wymaga innych znaków. Podczas logowania w kolejne aktywne pola należy wpisać odpowiadające im znaki z hasła np. jeśli Twoje hasło to "Alior", a aktywne jest pierwsze i czwarte pole to należy wpisać litery: "A" oraz "o".
Maskowanie numeru telefonu zaufanego
Mając na celu podniesienie bezpieczeństwa transakcji realizowanych w Kantorze Walutowym, zostało wprowadzone maskowanie numeru telefonu zaufanego w ustawieniach powiadomień o zdarzeniach na rachunkach i kartach oraz w ustawieniach kodów SMS.
Obrazek bezpieczeństwa
Wybrany przez Ciebie obrazek jest prezentowany podczas każdego logowania do Kantoru Walutowego (po wpisaniu identyfikatora, a przed wpisaniem hasła). Ponieważ obrazek ten wybierasz sam, ułatwia Ci on rozpoznanie, że strona, na której się logujesz, jest prawdziwą stroną logowania Kantoru Walutowego, a nie stroną podstawioną w celu przechwycenia danych. Pamiętaj, żeby przy każdym logowaniu przed wpisaniem hasła sprawdzać, czy wyświetla się wybrany przez Ciebie wcześniej obrazek. W przypadku braku obrazka lub wyświetlenia innego niż wybrany przez Ciebie, przerwij logowanie i skontaktuj się z naszą infolinią (pod numerem 19 502) lub
oddziałem.
Aby wybrać lub zmienić obrazek, wejdź w Profil, "Ustawienia", a następnie wybierz zakładkę "Ustawienia". W wierszu "Obrazek bezpieczeństwa" kliknij "Zmień" i wybierz obrazek.
Wybrany przez Ciebie obrazek będzie prezentowany podczas każdego kolejnego logowania do Kantoru Walutowego, po wpisaniu identyfikatora.
Certyfikat bezpieczeństwa
Połączenie między komputerem Klienta, a serwerem Banku, jest szyfrowane protokołem TLS, o czym świadczy przedrostek https:// na początku adresu internetowego. Szyfrowanie zapewnia ochronę Twoich danych przed ewentualnym przechwyceniem przez osoby trzecie.
Certyfikat strony jest potwierdzony dla Alior Bank S.A. przez firmę DigiCert Inc. Dzięki temu masz gwarancję, że strona, na której się logujesz, należy do instytucji, dla której certyfikat został wystawiony.
Weryfikacja certyfikatu polega na sprawdzeniu kilku podstawowych danych:
- dla kogo wystawiony jest certyfikat - powinno być: "systemkantor.aliorbank.pl, Alior Bank SA",
- kto jest wydawcą certyfikatu - powinno być: "DigiCert Global CA G2",
- czy nie upłynęła data ważności certyfikatu,
- jaka jest ścieżka / hierarchia certyfikatu – powinno być: "DigiCert Global Root G2 >> DigiCert Global CA G2 >> systemkantor.aliorbank.pl".
Pamiętaj, by zawsze przed zalogowaniem do Kantoru Walutowego, sprawdzać certyfikat. Jeżeli dane w którymkolwiek z punktów nie są poprawne, przerwij proces logowania i skontaktuj się z naszą infolinią (pod numerem 19 502) lub
oddziałem.
Powiadomienia
Dla bezpieczeństwa Twoich środków zalecamy ustawienie powiadomień, które możesz otrzymywać jako wiadomość SMS na Twój telefon komórkowy lub jako wiadomość e-mail na Twój adres poczty elektronicznej.
W celu ustawienia powiadomień wejdź w Profil, "Ustawienia", a następnie wybierz zakładkę "Ustawienia powiadomień". Będziesz miał możliwość wybrania jakie typy zdarzeń i jakim sposobem chcesz otrzymywać.
Automatyczne wylogowanie
Jeśli po stronie Kantoru Walutowego nie zostanie wykryta żadna aktywność na zalogowanym koncie, to w ciągu 5 minut nastąpi automatyczne wylogowanie z systemu.