Dyrektywa PSD2 to także większe bezpieczeństwo płatności, w tym – kartą w internecie. Przy płatnościach internetowych, poprosimy Cię o dodatkowe potwierdzenie:
- komunikatem PUSH w aplikacji Kantor Walutowy (UWAGA! By potwierdzić transakcję internetową za pomocą aplikacji mobilnej, w ustawieniach Kantoru Walutowego należy włączyć autoryzację za pomocą PUSH) - wystarczy jak po otrzymaniu komunikatu zaakceptujesz tą transakcję zgodnie z przyjętą przez Ciebie formą akceptowania dyspozycji w aplikacji.
lub
- poprzez podanie kodu e-PIN i hasła SMS wysyłanego przez Bank na telefon zaufany (ten sposób autoryzacji transakcji dotyczy klientów indywidualnych, nie korzystających z aplikacji mobilnej Kantoru Walutowego lub posiadających tą aplikację, ale nie mających włączonej autoryzacji za pomocą Komunikatów PUSH).
Zatem sposób potwierdzenia tych płatności będzie uzależniony od tego, czy posiadasz aktywną aplikację mobilną Kantoru Walutowego, czy masz włączoną w tej aplikacji autoryzację za pomocą Komunikatów PUSH oraz od tego, czy sklep internetowy, w którym dokonujesz zakupu, dostosował swój system do wymagań dyrektywy PSD2. Możemy również odstąpić od stosowania silnego uwierzytelnienia w przypadku, jeśli transakcja będzie charakteryzować się niskim poziomem ryzyka lub jeśli sklep, w którym dokonujesz zakupu, jest z kraju spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Jak nadać kod e-PIN?
Kod e-PIN można nadać logując się do serwisu www Kantoru Walutowego (sekcja Karty, zakładka Szczegóły karty) lub aplikacji mobilnej (zakłdaka Karty, sekcja Bezpieczeństwo). W zakłdce Karty będzie widoczna opcja nadania lub zmiany e-PIN. By nadać lub aktywować Kod e-PIN karta powinna być aktywna.
Kod e-PIN można również nadać dzwoniąc na numer infolinii Banku 19 502 (z zagranicy: +48 12 370 70 00)
Podczas połączenia z infolinią, aby nadać e-PIN, powinieneś wybrać opcję:
- 2 „Twoje Karty”, a następnie
- 3 „Jeśli chcesz nadać lub zmienić e-PIN do swojej karty”.
Jak wygląda proces potwierdzenia powiadomieniem PUSH?
Po wprowadzeniu danych karty płatniczej, na stronie sklepu internetowego, pojawi się poniższy ekran:
Jednocześnie otrzymasz powiadomienie z aplikacji Kantoru Walutowego z prośbą o potwierdzenie transakcji. Aby zrealizować transakcję, zatwierdź ją w aplikacji.
Po potwierdzeniu powiadomienia PUSH i zatwierdzeniu transakcji PIN-em do aplikacji mobilnej, odciskiem palca lub wykorzystując Face ID, kliknij „Dalej” na stronie sklepu internetowego. Transakcja zostanie zrealizowana po pojawieniu się poniższego komunikatu: