Wymieniaj waluty zawsze, gdy tego potrzebujesz

Jak korzystać z usługi wymiany walut BLIK?

Aktywacja usługi Wymiana walut BLIK

Przed wykonaniem pierwszej Transakcji Wymiany BLIK, należy wyrazić zgodę na włączenie tej usługi i zaakceptować „Regulamin korzystania z usługi „Wymiana walut BLIK” w Kantorze Walutowym Alior Bank S.A.”.

Jako potwierdzenie aktywacji usługi do Klienta zostanie wysłany mail potwierdzający włączenie usługi.

Włączenie usługi jest opcjonalne.

Wymiana walut z użyciem kodu BLIK

Po wejściu w zakładkę Wymiana walut i wypełnieniu formatki wymiany w polu Płacę z należy wybrać opcję: BLIK - płatność z rachunku Twojego banku.


Następnie, na ekranie podsumowania należy wprowadzić kod BLIK wygenerowany w aplikacji mobilnej banku, z którego ma nastąpić płatność za wymianę walut.


W kolejnym kroku należy zautoryzować operację w aplikacji mobilnej banku, z którego opłaca transakcję wymiany.
Po prawidłowej autoryzacji operacji prezentowany jest ekran sukcesu z podsumowaniem zawartej transakcji wymiany. Środki są księgowane bezpośrednio na rachunku klienta.


W historii rachunku transakcja jest oznaczona dedykowaną ikoną oraz opisem Wymiana walut BLIK.
W szczegółach jest wskazane źródło płatności BLIK.

Wymiana walut BLIK bez konieczności podawania kodu

Podczas wykonywania transakcji Wymiany walut BLIK autoryzowanej kodem BLIK w aplikacji mobilnej banku, z której wykonywana jest płatność, zostanie zaprezentowana propozycja zapamiętania Kantoru Walutowego do przyszłych płatności BLIK bez kodu.

Podczas wykonywania kolejnej transakcji Wymiany walut BLIK nie będzie konieczności przepisania kodu BLIK. Klient będzie miał możliwość wskazania, z której aplikacji chce dokonać płatności:




W przypadku, kiedy Klient zapamięta Kantor Walutowy w większej ilości aplikacji, będzie miał możliwość aby wskazać z której ma nastąpić płatność:


 

Jakie są limity wymiany z użyciem kodu BLIK

Maksymalny i minimalny limit wymiany z użyciem kodu BLIK jest taki sam jak dla wymiany walutowej w Kantorze Walutowym. Szczegółowe informacje znajdują się tutaj.

Dodatkowo, banki ustalają własne limity operacji powiązanych z kodem BLIK. Wartości domyślne i maksymalne limtów oraz sposób ich zmiany są opisane na stronach internetowych banku z którego próbujesz potwierdzić transakcję. 

Najczęściej zadawane pytania dotyczące Wymiany walut BLIK

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dostępne są na stronie Pomoc

Nota prawna

Usługa Wymiany walut BLIK jest dostępna dla Klientów Kantoru Walutowego Alior Banku i umożliwia realizację Transakcji Wymiany BLIK, która polega na opłaceniu zakupu waluty (sprzedaż PLN) w Kantorze Walutowym, z użyciem metody płatności BLIK. Bank nie pobiera opłat za realizację usługi. Aby skorzystać z usługi Wymiany walut BLIK, przed wykonaniem pierwszej Transakcji Wymiany BLIK, należy wyrazić zgodę na włączenie tej usługi i zaakceptować „Regulamin korzystania z usługi „Wymiana walut BLIK” w Kantorze Walutowym Alior Bank S.A.”. Regulamin ten określa szczegółowe zasady korzystania z usługi Wymiany walut BLIK i dostępny jest na stronie głównej Kantoru Walutowego Alior Banku w zakładce Dokumentacja.

Dodatkowo Kantor Walutowy umożliwia:

Zasilenie rachunku kartą debetową/kredytową

Chcesz dokonać wymiany walutowej, a nie posiadasz środków na swoim rachunku w Kantorze Walutowym? Nic prostszego dodaj kartę debetową/kredytową i zasil swój rachunek niezbędną kwotą. Wpłacane środki od razu pojawią się na rachunku.

Zawieranie transakcji z blokadą

Transakcja z blokadą pozwala Ci na zawarcie transakcji wymiany, gdy kwota transakcji przekracza saldo rachunku. Po zawarciu transakcji z blokadą na Twoim rachunku pojawi się blokada w wysokości 5% kwoty transakcji. Masz dwa dni robocze, aby zapewnić pozostałe środki na realizację transakcji. Gdy zasilisz rachunek, transakcja zostaje automatycznie rozliczona po kursie wymiany zatwierdzonym w momencie zawarcia transakcji.

Zlecenia walutowe

Nie masz czasu śledzić kursów walutowych? Skorzystaj ze zleceń walutowych i dokonaj wymiany walutowej na ustalonych przez Ciebie parametrach. Wystarczy zalogować się do Kantoru Walutowego, następnie wybrać "Wymiana walut", wprowadź parametry wymiany oraz zaznać "Ustaw jako zlecenie"

Powiadomienie o zmianie kursów walut i realizacji zleceń

W Kantorze Walutowym masz możliwość ustawienia powiadomień sms, email lub push (aplikacja mobilna) dotyczących osiągnięcia przez kurs wymiany waluty żądanego poziomu oraz dotyczących zdarzeń na rachunku w Kantorze Walutowym np.: zlecenie zostało zrealizowane, zlecenie wygasło, brak możliwości realizacji zlecenia ze względu na brak środków na rachunku, wpływ środków na rachunek.