Dodaj kartę wielowalutową do SwatchPAY!

Jakie modele zegarków obsługują SWATCH PAY!?

Usługa działa tylko na wybranych modelach z linii New Gent i BIG BOLD Swatch.

Zastrzeżenie karty w przypadku zagubienia zegarka.

W przypadku zagubienia zegarka, zastrzeżenia wirtualnej karty płatniczej (tokenu) powiązanej z zegarkiem, można dokonać bardzo szybko za pomocą aplikacji „SwatchPAY App by wearonize” poprzez usunięcie tokenu karty z tej aplikacji. W dalszym ciągu możliwe jest korzystanie z Twojej plastikowej karty płatniczej.

Pytania i odpowiedzi

Zasady i warunki rejestracji karty wirtualnej w Alior Banku

Dziękujemy za korzystanie z nowoczesnych usług płatności mobilnych oferowanych przez Alior Bank. W celu zakończenia rozpoczętego procesu generowania wirtualnego numeru swojej karty, prosimy o zapoznanie się z poniższymi warunkami.
  1. Karta wirtualna (token) umożliwia wykonywanie płatności zbliżeniowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
  2. Warunki korzystania z karty wirtualnej:
    • posiadanie aplikacji, rachunku i aktywnej karty debetowej lub kredytowej,
    • spełnienie wymagań zgodnych z zapisami regulaminów aplikacji umożliwiających transakcje bezgotówkowe z wykorzystaniem urządzeń mobilnych udostępnianych przez usługodawców zewnętrznych współpracujących z bankiem.
  3. Karta wirtualna jest powiązana z plastikową kartą płatniczą debetową lub kredytową. Jej tokenizacji można dokonać wyłącznie w sytuacji, gdy karta debetowa lub kredytowa jest aktywna. W przypadku zablokowania, zastrzeżenia bądź zamknięcia karty debetowej lub kredytowej dokonywanie transakcji za pomocą jej wirtualnego odwzorowania (tokena) nie będzie możliwe.
  4. Karta wirtualna jest tworzona w trakcie procesu tokenizacji karty debetowej lub kredytowej. Dla jednej karty płatniczej może zostać wygenerowany wyłącznie jeden unikalny token przypadający na jedno urządzenie mobilne, aplikację i konto użytkownika. W przypadku wymiany karty należy ponownie przeprowadzić proces tokenizacji.
  5. W przypadku automatycznego przedłużenia terminu ważności karty, termin ważności karty wirtualnej ulega analogicznej zmianie.
  6. Karta wirtualna może być dostępna na różnych urządzeniach mobilnych lub urządzeniach noszonych, powiązanych z wybranym urządzeniem mobilnym, na których jej użytkownik korzysta z aplikacji z zastrzeżeniem, że dany token jest przypisany do konkretnego urządzenia, na którym dokonano tokenizacji karty debetowej lub kredytowej.
  7. Użytkownik może w każdej chwili usunąć kartę wirtualną ze swojego urządzenia mobilnego. Ponowna tokenizacja będzie wymagała wygenerowania nowego tokena. Usunięcie karty wirtualnej nie wpływa na status powiązanej z nią karty debetowej lub kredytowej.
  8. Za pośrednictwem karty wirtualnej możliwe jest wyłącznie dokonywanie płatności bezgotówkowych do kwot zgodnych z ustalonymi limitami dla źródłowej karty debetowej lub kredytowej.
  9. Niezależnie od kwoty dokonywanej płatności z wykorzystaniem karty wirtualnej bank zastrzega sobie prawo do żądania od użytkownika karty potwierdzenia płatności kodem PIN, podpisem klienta, przy użyciu czytnika cech biometrycznych lub kodem do urządzenia mobilnego.
  10. Czytnik cechy biometrycznej oraz kod do urządzenia mobilnego stanowią funkcję urządzenia mobilnego udostępnionego przez producenta zainstalowanego na nim oprogramowania. Czytnik cechy biometrycznej służy do odczytywania cech biometrycznych i ich zapisania w urządzeniu, w celu utworzenia odpowiadającego im cyfrowego klucza użytkownika.
  11. Dokonanie płatności przy użyciu urządzenia noszonego, powiązanego z wybranym urządzeniem mobilnym, możliwe jest wyłącznie po uprzedniej autoryzacji kodem na urządzeniu noszonym lub po jego odblokowaniu przy użyciu kodu lub czytnika cech biometrycznych na urządzeniu mobilnym, powiązanym z urządzeniem noszonym. Dokonywanie transakcji bez potrzeby dodatkowej autoryzacji użytkownika karty możliwe jest przez 24h, chyba że urządzenie noszone zostanie zdjęte z nadgarstka lub zostanie wyłączona funkcja monitorowania tętna, w takim przypadku podczas kolejnej płatności wymagana będzie ponowna autoryzacja.
  12. Bank nie ponosi odpowiedzialności za transakcje wykonane przy pomocy karty wirtualnej przez osobę trzecią, której zostało udostępnione urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją, w której dodano kartę wirtualną.
  13. Alior Bank nie pobiera opłat od posiadacza karty z tytułu dodania karty do aplikacji. Wszelkie opłaty za korzystanie z danej karty wirtualnej są analogiczne z opłatami obowiązującymi przy transakcjach ich plastikowymi odpowiednikami.
Wszelkie pytania lub wątpliwości dotyczące usługi prosimy zgłaszać pod numerem telefonu 19 502 (z Polski) lub +48 12 19 502 (z zagranicy).

Co to jest SwatchPAY!?

SwatchPAY! to system szybkich płatności realizowanych za pomocą zegarka Swatch! Zegarek wykorzystuje wirtualną kartę powiązaną z fizyczną kartą płatniczą.

Gdzie usługa jest dostępna?

SwatchPAY!, oprócz Polski, jest obecnie dostępny m.in. w Chinach, Szwajcarii, Holandii, Niemczech, Austrii, we Włoszech i Portugalii.

Czy można kupić online zegarek Swatch, obsługujący SwatchPAY! ?

Tak, zegarek jest dostępny online. Proces połączenia SwatchPAY! można przeprowadzić w sklepie Swatch lub online. Wejdź na stronę www.swatch.com, aby uzyskać więcej informacji.

Jak Swatch tworzy wirtualną kartę płatniczą?

Aby utworzyć wirtualną kartę powiązaną z zegarkiem, Swatch wykorzystuje proces zwany tokenizacją.

Jakie są zalety SwatchPAY!?

SwatchPAY! to system szybkich płatności, który jest aktywny nawet gdy bateria w zegarku niespodziewanie się wyczerpie, a zegarek jest wodoodporny. Powiązanie karty z zegarkiem jest łatwe, a do konta w aplikacji SwatchPAY App by wearonize można dołączyć więcej niż jeden zegarek, co ułatwia organizację swoich wydatków.

Które karty płatnicze mogę połączyć z moim systemem SwatchPAY!?

Usługa działa z kartami zbliżeniowymi dla klientów indywidualnych i biznesowych Alior Banku

Jak długo trwa proces powiązania karty płatniczej z moim SwatchPAY!?

Cały proces trwa od 5 do 8 minut, pod warunkiem, że jest dostępne szybkie połączenie internetowe.

Gdzie mogę aktywować SwatchPAY!?

Aby połączyć swoją kartę płatniczą ze SwatchPAY! Watch, należy udać się do jednego z wybranych sklepów Swatch i użyć dostępnego SwatchPAY! Box. Usługę można aktywować także online. Wejdź na www.swatch.com, aby uzyskać więcej informacji i sprawdzić, gdzie znajduje się najbliższy salon Swatch.

Ile kart płatniczych można powiązać z każdym zegarkiem?

Obecnie z jednym zegarkiem obsługującym SwatchPAY! można powiązać tylko jedną kartę.

Czy można powiązać kilka zegarków z jedną kartą płatniczą?

Tak, możliwe jest powiązanie tej samej karty płatniczej z kilkoma zegarkami.

Czy można aktywować zegarek SwatchPAY! Watch bez połączenia internetowego?

Niestety, do utworzenia konta w aplikacji SwatchPAY App by wearonize i powiązania karty płatniczej potrzebne jest stabilne połączenie internetowe.

Czy Swatch pobiera opłaty za aktywację?

Musisz tylko kupić zegarek, cała reszta przebiega szybko, łatwo i bez kosztów.

W jaki sposób można pobrać aplikację?

Wystarczy wyszukać aplikację „SwatchPAY! App by wearonize” w App Store lub Google Play. Jeżeli przeprowadzasz aktywację zegarka w sklepie, otrzymujesz kod QR 1 w SwatchPAY! Box do pobrania aplikacji. Aplikacja jest bezpłatna.

Czy możliwe jest wprowadzenie danych po opuszczeniu sklepu Swatch?

Wszystkie niezbędne dane trzeba wprowadzić podczas pobytu w sklepie, z zegarkiem przy urządzeniu SwatchPAY! Box. Jedynie weryfikację karty można przeprowadzić później (w aplikacji SwatchPAY! App przy użyciu kodu weryfikacyjnego, otrzymanego z banku).

Jak mogę usunąć dane z aplikacji SwatchPAY! App?

Za pomocą aplikacji SwatchPAY! App możesz usunąć link do karty płatniczej, jednak niektóre niewrażliwe dane wciąż będą przechowywane w zegarku. Aby całkowicie je usunąć, należy przywrócić ustawienia fabryczne zegarka za pomocą aplikacji „SwatchPAY App by wearonize”.

Jak potwierdzić, czy moja karta płatnicza nie jest już powiązana z zegarkiem?

Po usunięciu linku do karty płatniczej aplikacja SwatchPAY! App pokazuje, że wirtualna karta płatnicza została usunięta.

Co to jest SwatchPAY! Box?

SwatchPAY! Box to bezpieczny link łączący zegarek SwatchPAY! z urządzeniem mobilnym. To czytnik technologii BLE (Bluetooth Low Energy) i NFC (Near Field Communication).

Jakich urządzeń można używać ze SwatchPAY! Box?

Urządzeń mobilnych z systemem Android 5.0 lub iOS 10 lub nowszymi wersjami.

Czy SwatchPAY! Box jest bezpieczny?

Wszystkie dane przekazane do SwatchPAY! Box pochodzą z sieci płatności TSP (Token Service Provider) i są kodowane. Standardowe szyfrowanie BLE (Bluetooth Low Energy) zabezpieczające wszelkie operacje komunikacji z urządzeniem mobilnym gwarantuje bezpieczne korzystanie ze SwatchPAY! Box.

Czy możliwe jest połączenie dwóch zegarków do urządzenia SwatchPAY! Box w tym samym momencie?

Do urządzenia SwatchPAY! Box można podłączyć tylko jedno urządzenie w danym momencie.

Czy SwatchPAY! jest zgodny z RODO?

Tak, jest zgodny z zasadami RODO.

Co to jest „Secure Element”?

Secure Element (ang. bezpieczny element) to odporny na manipulacje chip, umożliwiający ochronę poufnych i kryptograficznych danych, takich jak dane karty płatniczej, zgodnie z regulacjami i wymogami bezpieczeństwa ustalonymi przez certyfikowane organy.

Co oznacza skrót EMVCo?

EMVCo to międzynarodowy organ, który obecnie zarządza standardami związanymi z technologią płatności EMV (Europay, MasterCard i Visa). Jest to konsorcjum, nad którym nadzór jest podzielony równo między Visa, MasterCard, JCB, American Express, China UnionPay i Discover.

Czy SwatchPAY! wykorzystuje podzespoły Secure Element z certyfikatem EMVCo?

Tak, zegarki SwatchPAY! Watch zawierają chipy posiadające certyfikat EMVCo.

Co mam zrobić w przypadku zgubienia lub kradzieży zegarka?

Po pierwsze należy zawiesić wirtualną kartę w aplikacji SwatchPAY! App by wearonize. Wejdź w „My SwatchPAY!”, wybierz swoją kartę płatniczą i kliknij przycisk zawieszenia.

Jeżeli chcesz, możesz również usunąć swoją wirtualną kartę płatniczą (token).

Po zawieszeniu wirtualnej karty lub jej usunięciu w aplikacji, zegarek nie może być używany do płacenia. W razie zgubienia plastikowej karty płatniczej należy bezzwłocznie skontaktować się z Alior Bankiem, w celu zablokowania/zastrzeżenia karty.

Mój zegarek nie działa prawidłowo, mogę odesłać go do naprawy?

W celu naprawy zegarka udaj się do sklepu Swatch lub skontaktuj z autoryzowanym serwisem Swatch. Zanim specjaliści Swatch podejmą próbę naprawienia zegarka, musisz zawiesić lub usunąć funkcję płatności. Musisz również podpisać dokument (dostępny w sklepie) potwierdzający zawieszenie wirtualnej karty płatniczej przed oddaniem zegarka do naprawy.