Ostrzegamy naszych klientów przed próbami ataku

.

W ostatnim czasie obserwujemy kampanię przestępczą skierowaną przeciw klientom Alior Banku. Jest ona realizowana jednocześnie dwoma kanałami komunikacji. Przestępcy podszywają się pod pracowników banku:

1.    w rozmowach telefonicznych:
  • przestępcy podają fałszywe dane osobowe i nieistniejące identyfikatory pracownicze ,
  • jako przyczynę kontaktu wskazują zagrożenie dla środków finansowych klienta,
  • nakłaniają klienta do przelania środków na konto w innym banku.

2.    w komunikacji e-mailowej:
  • korzystają z fałszywego adresu (np. pomoc@aliorinfo.pl),
  • informują o konieczności zebrania i weryfikacji danych w BIK, podają fikcyjny numer sprawy dotyczącej rzekomo złożonych wniosków kredytowych,
  • by brzmieć bardziej wiarygodnie, przedstawiają znalezione w internecie:
                 1) poprawne dane osobowe klienta (imię, nazwisko, adres itp.),
                 2) poprawne dane firmowe klienta (dane z KRS itp.).

Pamiętaj, zawsze sprawdzaj informacje, jakie otrzymujesz. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące treści e-maila lub prawdziwości informacji przekazywanej w rozmowie telefonicznej, skontaktuj się z nami.

Jeśli podejrzewasz próbę popełnienia przestępstwa (lub gdy przestępstwo zostało popełnione), niezwłocznie skontaktuj się z nami. Zadzwoń na infolinię pod numer 12 370 70 00 oraz złóż stosowne zawiadomienie na Policję lub do prokuratury.

Więcej informacji o atakach i metodach obrony znajdziesz w artykułach na stronie Alior Banku w sekcji Bezpieczeństwo: „Vishing – atak poprzez kontakt telefoniczny” i „Nowe metody phishingowe”. Polecamy też nasz Kurs samoobrony przed phishingiem, dostępny na stronie phishingstop.aliorbank.pl.