W ostatnim czasie obserwujemy kampanię przestępczą skierowaną przeciw klientom Alior Banku. Jest ona realizowana jednocześnie dwoma kanałami komunikacji. Przestępcy podszywają się pod pracowników banku:
1. w rozmowach telefonicznych:
- przestępcy podają fałszywe dane osobowe i nieistniejące identyfikatory pracownicze ,
- jako przyczynę kontaktu wskazują zagrożenie dla środków finansowych klienta,
- nakłaniają klienta do przelania środków na konto w innym banku.
2. w komunikacji e-mailowej:
- korzystają z fałszywego adresu (np. pomoc@aliorinfo.pl),
- informują o konieczności zebrania i weryfikacji danych w BIK, podają fikcyjny numer sprawy dotyczącej rzekomo złożonych wniosków kredytowych,
- by brzmieć bardziej wiarygodnie, przedstawiają znalezione w internecie:
1) poprawne dane osobowe klienta (imię, nazwisko, adres itp.),
2) poprawne dane firmowe klienta (dane z KRS itp.).
Pamiętaj, zawsze sprawdzaj informacje, jakie otrzymujesz. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące treści e-maila lub prawdziwości informacji przekazywanej w rozmowie telefonicznej, skontaktuj się z nami.
Jeśli podejrzewasz próbę popełnienia przestępstwa (lub gdy przestępstwo zostało popełnione), niezwłocznie skontaktuj się z nami. Zadzwoń na infolinię pod numer 12 370 70 00 oraz złóż stosowne zawiadomienie na Policję lub do prokuratury.
Więcej informacji o atakach i metodach obrony znajdziesz w artykułach na stronie Alior Banku w sekcji Bezpieczeństwo: „Vishing – atak poprzez kontakt telefoniczny” i „Nowe metody phishingowe”. Polecamy też nasz Kurs samoobrony przed phishingiem, dostępny na stronie
phishingstop.aliorbank.pl.