Informacja w sprawie wprowadzenia w Chorwacji waluty EUR

.

1 stycznia 2023 roku wycofamy ze swojej oferty rachunki, które prowadzimy w kunach chorwackich.

Dlaczego wycofujemy rachunki w kunach chorwackich?
Robimy to, ponieważ kuna chorwacka (HRK) przestanie być środkiem płatniczym w Chorwacji. Od 1 stycznia 2023 roku walutą Chorwacji będzie EUR. Zmiana ta jest zgodna z decyzją Narodowego Banku Chorwacji i została zaakceptowana przez Radę Unii Europejskiej.

Nasz bank może prowadzić wyłącznie rachunki dla walut, które są prawnym środkiem płatniczym.

Jak wycofanie waluty HRK wpłynie na obsługę rachunków?
Do 31 grudnia 2022 r. włącznie mogą Państwo, tak jak dotychczas, korzystać z rachunku w kunach chorwackich – w tym płacić kartą wielowalutową w tej walucie.

Mogą Państwo także do 31 grudnia 2022 r. wymienić walutę HRK na PLN po bieżącym kursie i zamknąć rachunek w kunach chorwackich. Zrobią to Państwo samodzielnie w bankowości internetowej Kantoru Walutowego lub w aplikacji mobilnej Kantoru Walutowego. Jeśli do 31 grudnia 2022 r. nie zamkną Państwo samodzielnie rachunku w HRK, to zamkniemy go automatycznie.

Jeśli 31 grudnia 2022 r. na rachunku w kunach chorwackich będą znajdowały się środki pieniężne, to 1 stycznia 2023 r. automatycznie:
  • przewalutujemy je na euro po kursie ustalonym przez Radę Unii Europejskiej, który wynosi 7,53450 HRK za 1 EUR,
  • przekażemy je na rachunek w EUR (w razie jego braku otworzymy dla Państwa bezpłatnie w Kantorze Walutowym).

Ewentualne zlecenia kupna lub sprzedaży HRK, aktywne na dzień 31.12.2022 r., zostaną przez nas anulowane w momencie zamknięcia rachunku w kunach chorwackich. Do tego dnia mogą jednak Państwo samodzielnie anulować ww. zlecenia w Kantorze Walutowym, odszukując je w zakładce „Wymiana walut”, a następnie wybierając przycisk „Aktywne zlecenia”.

Wyciągi do rachunku HRK będzie można pobrać z Kantoru Walutowego do 31.12.2022 r. Po zamknięciu ww. rachunku wygenerowanie wyciągu będzie możliwe jedynie w Oddziale Banku. Nadal mogą Państwo korzystać z funkcjonalności Kantoru Walutowego – obsługa pozostałych walut pozostaje bez zmian.

Kontakt
Jeśli mają Państwo pytania, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 19 502 lub 12 370 70 00 (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora). Mogą Państwo również wysłać wiadomość za pośrednictwem formularza kontaktowego w Kantorze Walutowym.