Aktualnie obserwujemy, że przestępcy w fałszywych wiadomościach SMS informują klientów Alior Banku o wykryciu nieautoryzowanego dostępu lub wygaśnięciu aplikacji mobilnej. Tak mogą wyglądać fałszywe wiadomości:
Jeśli otrzymasz takie lub podobne wiadomości, zwróć uwagę na:
- zazwyczaj niepoprawną składnię komunikatu, stosowane znaki diakrytyczne,
- adres strony – w wysyłanych przez nas wiadomościach zawsze wskazany jest jedynie oficjalny adres strony internetowej Alior Banku,
- treść wiadomości:
- bank nie wysyła wiadomości SMS zawierających aktywne linki kierujące na strony logowania do bankowości elektronicznej – nigdy nie podawaj danych do logowania, jeżeli po kliknięciu w link zostaniesz o nie poproszony!
- nacechowanie emocjonalne – wiadomość wskazuje na konieczność natychmiastowej reakcji i postępowania zgodnie z instrukcjami. Nigdy nie wykonuj poleceń z wiadomości SMS, których się nie spodziewasz!
- wymaganie podania danych do logowania na przesłanej w wiadomości stronie (która jest w rzeczywistości fałszywą stroną). Nigdy nie kieruj się wyglądem strony!
Jeżeli kliknąłeś w link, to dopóki na podejrzanej stronie nie podasz swoich danych, nie będzie negatywnych konsekwencji Twojego działania. Jeśli jednak podałeś dane na fałszywej stronie, to niezwłocznie skontaktuj się z nami.
Pamiętaj, przestępcy mogą ustawić dowolną nazwę nadawcy dla wiadomości SMS. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące treści wiadomości, których jako nadawca widnieje Alior Bank, skontaktuj się z nami.
Dodatkowe informacje dotyczące bezpieczeństwa są dostępne w zakładce
Bezpieczeństwo oraz na
stronie internetowej banku.
W przypadku podejrzenia próby popełnienia przestępstwa (lub gdy przestępstwo zostało popełnione), niezwłocznie skontaktuj się z nami, dzwoniąc na infolinię pod numer 19502 oraz złóż stosowne zawiadomienie na Policję lub do prokuratury.