Jak automatycznie dodać kartę do systemów płatności mobilnych Apple Pay i Google Pay w aplikacji Kantoru Walutowego?

W celu automatycznego dodania karty do płatności mobilnych należy wykonać poniższe czynności:
1. Zalogować się do aplikacji mobilnej oraz wybrać zakładkę Karty
2. Zamówić lub posiadać kartę wielowalutową
3. Wybrać w zależności od systemu: Dodaj do Apple Wallet (iOS) lub Dodaj do GPay (Android)
4. Zaakceptować wymagane zgody i gotowe.
 

Najczęściej zadawane pytania:

Co to jest usługa DCC?

z ang. "Dynamic Currency Conversion". Płacisz kartą w walutach obcych lub też wypłacasz gotówkę z bankomatów za granicą? Bądź czujny!

Może się zdarzyć, iż dostaniesz możliwość rozliczenia transakcji w innej walucie aniżeli waluta danego kraju. Na przykład: płacąc za pizzę we Włoszech, w których obowiązuje waluta EUR, na terminalu pojawia się możliwość zapłaty np. w USD, PLN. Usługa ta nazywa się DCC i polega na przewalutowaniu transakcji na walutę przez Ciebie wybraną przez akceptanta transakcji lub sieć bankomatów. Przed dokonaniem transakcji, powinny zostać zaprezentowane informacje na temat: kosztów (opłat/prowizji) oraz kursu waluty, po którym ma nastąpić przewalutowanie.

Uwaga! Nie są to koszty i kursy Alior Banku tylko akceptanta transakcji lub sieci bankomatów.
Wracając do zakupu pizzy, jeśli wybierzesz np. USD, to transakcja zostanie przeliczona z EUR na USD, ale po kursie wykorzystywanym przez akceptanta transakcji. W Kantorze Walutowym Alior Banku ostatecznie zostanie rozliczona na rachunku w USD, zgodnie z zasadami rozliczania transakcji kartowych.

Na terenie Polski, też może się zdarzyć, iż pojawi się na terminalu lub ekranie bankomatu opcja rozliczenia transakcję w innej walucie. Kurs wymiany oraz koszty będzie wyznaczał akceptant transakcji lub sieć bankomatów.

Zawsze możesz zrezygnować z usługi DCC wybierając odpowiednią opcję na wyświetlaczu urządzenia.

Ile walut obsługuje karta wielowalutowa?

Karta wielowalutowa obsługuje prawie 160 walut, w tym bezpośrednio płatności w 21 walutach dostępnych w Kantorze Walutowym: polski złoty (PLN), euro (EUR), dolar amerykański (USD), frank szwajcarski (CHF), funt brytyjski (GBP), korona szwedzka (SEK), korona norweska (NOK), japoński jen (JPY), korona duńska (DKK), korona czeska (CZK), dolar kanadyjski (CAD), węgierski forint (HUF), dolar australijski (AUD), lew bułgarski (BGN), peso meksykańskie (MXN), lej rumuński (RON), rand południowoafrykański (ZAR), baht tajski (THB), nowy szekel izraelski (ILS), dolar hongkoński (HKD), lira turecka (TRY)

Jakie karty są dostępne w Kantorze Walutowym?

W Kantorze Walutowym Klienci mogą zamówić debetową kartę wielowalutową (wypukłą) wydawaną we współpracy z organizacją płatniczą Mastercard. Karta umożliwia realizację transakcji zbliżeniowych i płatności internetowych we wszystkich walutach dostępnych w Kantorze Walutowym.

Czy mogę otrzymać kartę kredytową do rachunku w Kantorze Walutowym?

Nie, w ofercie Kantoru Walutowego dostępna jest tylko wielowalutowa karta debetowa

Jak zamówić kartę wielowalutową w Kantorze Walutowym?

Kartę wielowalutową można zamówić w 3 prostych krokach. Po pierwsze zalogować się do Kantoru Walutowego, następnie, jeśli nie masz rachunku w EURO - załóż go i zamów kartę. W przypadku, gdy posiadasz już kartę debetową w EUR, przed zamówieniem karty wielowalutowej musisz ją zamknąć.

Czy muszę ustawiać limity karty, jeśli nie chcę korzystać np. z płatności kartą w Internecie?

Jeżeli nie chcesz korzystać z wybranych limitów, powinieneś ustawić je na 0 zł. W wymienionym przypadku w polu z limitem dla transakcji internetowych należy wpisać wartość 0.

Czy mogę zmieniać limity karty?

Tak, zarówno w aplikacji mobilnej jak i na stronie internetowej po zalogowaniu i wyświetleniu szczegółów karty możliwa jest zmiana wysokości limitów.

Jak zablokować kartę?

Zablokować kartę debetową można: w dowolnym Oddziale Banku, telefonicznie za pośrednictwem Contact Center (19 502, opcja 3) oraz bezpośrednio w serwisie Kantor Walutowy lub aplikacji mobilnej

Jakie opłaty związane są z korzystaniem z karty?

Wydanie i obsługa karty są bezpłatne

Jakie są różnice w zablokowaniu, zamknięciu i zastrzeżeniu karty wielowalutowej?

Zablokowanie karty - jest procesem odwracalnym, możesz odblokować kartę w terminie 28 dni kalendarzowych. Po tym terminie zablokowana karta zostaje automatycznie zamknięta. Zastrzeżenie i zamknięcie karty - procesy nieodwracalne, po zastrzeżeniu lub zamknięciu karty nie można z niej ponownie skorzystać. Istnieje możliwość zawnioskowania o nową kartę.